MuscleMeat

vraagje omtrent injecteren

Emmanuel

Novice
Waardering
0
Hallo,

Is het normaal dat als ik een naald ingebracht heb in mijn bovenbil en zachtjes doorduw er een helse pijn is? (na ongeveer 1.5cm,het gevoel als een stroomstoot)
En mijn bilspieren zijn geheel ontspannen want mijn ene been is van de grond.

Ik hoor verschillende antwoorden, de ene zegt op je tanden bijten en doorstekken , de andere zegt dat juist de prik wat raar aanvoelt maar de rest zou moeten volledig pijnloos zijn, dusja...

Mijn stats zijn 22j train al 5jaar natuurlijk 85kilo(waarbij 4kilo de laaste 2weken op voedingschema) 1.82cm en 5%vet.

Dit is mijn eerste kuur en ben liever voorzichtig met naalden.

Dus dacht ik, laat het me aan de pro's vragen

Emmanuel zei:
Hallo,

Is het normaal dat als ik een naald ingebracht heb in mijn bovenbil en zachtjes doorduw er een helse pijn is? (na ongeveer 1.5cm,het gevoel als een stroomstoot)

Ik hoor verschillende antwoorden, de ene zegt op je tanden bijten en doorstekken , de andere zegt dat juist de prik wat raar aanvoelt maar de rest zou moeten volledig pijnloos zijn, dusja...

Mijn stats zijn 22j train al 5jaar natuurlijk 85kilo(waarbij 4kilo de laaste 2weken op voedingschema) 1.82cm en 5%vet.

kan gebeuren dat je een "stroomstoot" voelt. waarschijnlijk heb je dan een zenuw(tje) geraakt.

advies: naald heeeeel langzaam inbrengen, voel je iets... terugtrekken en de naald schuiner insteken (dus de naald niet helemaal uit je bovenbil halen) of op een totaal nieuwe plek.

loekie zei:
kan gebeuren dat je een "stroomstoot" voelt. waarschijnlijk heb je dan een zenuw(tje) geraakt.

advies: naald heeeeel langzaam inbrengen, voel je iets... terugtrekken en de naald schuiner insteken (dus de naald niet helemaal uit je bovenbil halen) of op een totaal nieuwe plek.

Idd!

@loekie, wat zijn jouw stats gozer?

laat ik het je zo zeggen 8 van de 10 keer voel ik hem niet eens,gewoon afwissenlen van billen links en rechts,en maseer die plek voor en na het prikken,eerste 5 keer deed het pijn steeds een ander plekje proberen dan komt het goed,kijk ok injectspots.com,kan iemand effe een link maken voor deze gozer:D ???

Je raakt waarschijn lijk een zenuw. Ik haal hem dan terug en prik opnieuw. k steek niet schuiner, maar altijd recht in de spier om hem diep genoeg te krijgen.
ALs je vaak op zenuwen stuit bij het injecteren , dan kan dat betekenen dat je niet helemaal op de ideale plek zit.

op spotinjections.com zie je hier mooie plaatjes van, echter hij prikt naar mijn mening redelijk laag. Ik zou persoonlijk hoger gaan zitten voor een pijnloze inject.

niks langzaam de naald in brengen... erin rammen dat ding

2aU zei:
niks langzaam de naald in brengen... erin rammen dat ding

Grapje of??... De naald erin rammen kan nogal onderhuids weefsel beschadigen waardoor er na t injecteren pijnlijke plekken kan onstaan en je meer littekenweefsel opbouwt!

Rustig erin stoppen. Normaal kan je dan pijnloos je injectie zetten.

waarschijnlijk heb je een zenuw geraakt bro...andere plek pakken;)

kevinlorenzin zei:
Grapje of??... De naald erin rammen kan nogal onderhuids weefsel beschadigen waardoor er na t injecteren pijnlijke plekken kan onstaan en je meer littekenweefsel opbouwt!

ohw, das nieuw voor me...
verklaar?

De pijnlijke plek nadien is imo afhankelijk van de ingespoten stof, de pijn op het moment van prikken, van de injectietechniek. (en of je wel of geen bot of zenuw raakt).
ik heb snelle prikjes met k*tspul gehad, dat voel je nadien (bijv fragmin)
en langzame prikken met niet pijnlijk spul, dat voel je ondertussen. (block verdoving, dan zoeken ze juist de zenuw op :D)

builderB zei:
ohw, das nieuw voor me...
verklaar?

De pijnlijke plek nadien is imo afhankelijk van de ingespoten stof, de pijn op het moment van prikken, van de injectietechniek. (en of je wel of geen bot of zenuw raakt).
ik heb snelle prikjes met k*tspul gehad, dat voel je nadien (bijv fragmin)
en langzame prikken met niet pijnlijk spul, dat voel je ondertussen. (block verdoving, dan zoeken ze juist de zenuw op :D)

ik heb t mischien niet goed geformuleerd maar ik bedoel--->> wanneer je 1 injectie zet maak je onderhuids weesel kapot t is steeds maar een klein gaatje maar ook dat gaatje waar de naald doorheen is geweest groeit weer dicht uiteindelijk--->> dan onstaat er onderhuids littekenweefsel... mocht je de naald er snel en hard inrammen dan zal je meer beschadigen dus ook meer litteken weefsel krijgen... je merkt zoiets als je een aantal kuren hebt gedaan en vaak op 1 plaats injecteerd. dan gaat t moeilijker met prikken omdat je door al t litteken weefsel heen moet.... dat bedoel ik eigenlijk :D

Wat sommige mensen ook nog wel eens doen is de zelfde naald gebruiken als met het opzuigen, dan is de naald bot en voelt t ook niet prettig. Hoewel ik er vanuit ga dat je dat wel snapt, maar je weet maar nooit.

wat is btw je doel met deze kuur?

niet langzaam

Emmanuel zei:
Hallo,

Hoe lanzamer je prikt des te meer pijn doet het. Het lichaam voelt dan de naald door iedere weefsellaag afzonderlijk heen gaan. De spuit tussen duim en wijsvinger beetpakken en de andere 3 vingers als buffer gebruiken. Dan in een korte tik erin. afhankelijk van hoe veel vet er op de bil zit ga je diep of niet maar meestal is zo'n 2,5 a 3,5 cm genoeg

Terug
Naar boven