MuscleMeat

vraagje over de kosten

keysi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
68kg
Vetpercentage
8%
geachte leden

ik weet nie of hier al een topic voor geopend is, maar ik ben maar een arm student en zou dus willen weten hoeveel extra geld je zo minimum moet besteden aan voeding en suplementen enzo? voor het geval ik bedoel de legale gezonde suplementen, iet de illegale teelbalkrimpers enzo.

buiten de normale smorgens middags en savonds maaltijden wa zou er nog moeten bijkomen?

is het mogelijk om da te doen met maar een 100 eur per maand extra? want ik zou graag nie al mijn geld willen steken in bodybuilding :haha:

en is dit een stom vraag want er zijn zo veel factoren waar je rekening mee moet houden als je over voeding praat, maar nooit word er over geld gepraat, alsof iedereen denkt da dat alle student van geld gemaakt zijn :haha:

in ieder geval zijn jullie toch bedankt om dit te lezen
god bless all

Hier zijn al 100 topics over! En god bestaat niet.

Wat de supplementen betreft zou ik het bij de basics houden: goede multivit, omega3, eventueel magnesium/calcium en als je wil creatine monohydraat. als je goedkope eiwitpoeder wil, kun je bijv. Total Protein van B&F kopen, is het goedkoopste product op de markt momenteel, 40 euro voor 4.5kg. Wat de voeding betreft, veel melk, havermout, eieren, brood, kwark, kipfilet als het in de aanbieding is.

Het topic ik wil graag bodyduilding worden is het perfecte topic voor jou..!

Meso, verwijs jjj m even door?

Zeg dan toch wat hij wil horen. Kijk het is best wel kostelijk, ik ga elke week voor rond de twintig Euro winkelen, ben een keer in de aldi gaan winkelen maar da was mijn ding ni. Supplementen reken je rond de 40 per twee maand ofzo. Ma zo s het bij mij, je kan goedkoper gaan ook, tis wat je wil en hoe ver je wil gaan

Zeg dan toch wat hij wil horen. Kijk het is best wel kostelijk, ik ga elke week voor rond de twintig Euro winkelen, ben een keer in de aldi gaan winkelen maar da was mijn ding ni. Supplementen reken je rond de 40 per twee maand ofzo. Ma zo s het bij mij, je kan goedkoper gaan ook, tis wat je wil en hoe ver je wil gaan

€20 per week vind ik nog tamelijk goedkoop. Ik heb geen idee wat ik kwijt ben per maand, maar het zal wel rond de € 200 zitten.

Als je niet aan de teelbalkrimpende supplementen wilt kun je net zo goed niet beginnen.

ben zelf tussen 250-300 per maand aan voeding kwijt

20 euro per week? Zit je in een crashdieet ofzo?

Wel knap dat je exact weet wat dit kost als je net een maandje traint. Petje af!

20 euro per week, lol, alleen al kwa vlees zullen de meesten hier rond de 10 euro per dag zitten.

Tip koop dingen in bulk zoals, kipfilet, kippendijenvlees, tilapiafilet, diepvries groenten, ontbijtgranen (=goedkope versie van brinta), brood. Voor de rest heb je wel een vriezer nodig waar je vlees, groenten, vis en diepvriesgroenten in kwijt kan.

voor de rest vooral aanbiedingen van supermarkten in de gaten houden voor vlees, rijst, aardappelen etc. Vlees kun je btw ook bij goedkopere slagers halen.

Tip koop dingen in bulk zoals, kipfilet, kippendijenvlees, tilapiafilet, diepvries groenten, ontbijtgranen (=goedkope versie van brinta), brood. Voor de rest heb je wel een vriezer nodig waar je vlees, groenten, vis en diepvriesgroenten in kwijt kan.

voor de rest vooral aanbiedingen van supermarkten in de gaten houden voor vlees, rijst, aardappelen etc. Vlees kun je btw ook bij goedkopere slagers halen.

Precies ! Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, aanbiedingen in de gaten houden en in grote porties inslaan en invriezen.

100 Eur per maand is geen ruim budget. Is dat inclusief of exclusief sportschool toegang? Ik neem tenminste aan dat met zo'n beperkt budget een home gym er namelijk niet in zit.

Qua supplementen kun je alles achterwege laten, verkrijgen via voeding is prima te doen voor de starter.

Voor wat betreft voordelig:

- Rijst in bulk inslaan indien in aanbieding, of koop 20kg pakken via een toko.
- Zorg voor voldoende ruimte in de vriezer zoals reeds aangegeven: in bulk inslaan van kipfilet e.d. zodra in aanbieding.
- Groenten op de markt indien mogelijk. Voor wat ik bij de appie ca. 15 eur voor zou betalen ben ik op de markt in Rotterdam voor een euro of 5 klaar, scheelt aanzienlijk.
- Water, water, water. Lekker voordelig voor wat betreft drinken.

Daarnaast, koop in aanbieding en leer binnen je omgeving de winkels kennen waar je overige producten zo voordelig mogelijk kunt verkrijgen.

Zeker indien je als student binnen één van de grote steden woont, moet je het met 15-25 eur extra bovenop wat je nu regulier aan boodschappen kwijt bent wel afkunnen.

100 Eur per maand is geen ruim budget. Is dat inclusief of exclusief sportschool toegang? Ik neem tenminste aan dat met zo'n beperkt budget een home gym er namelijk niet in zit.

Qua supplementen kun je alles achterwege laten, verkrijgen via voeding is prima te doen voor de starter.

Voor wat betreft voordelig:

- Rijst in bulk inslaan indien in aanbieding, of koop 20kg pakken via een toko.
- Zorg voor voldoende ruimte in de vriezer zoals reeds aangegeven: in bulk inslaan van kipfilet e.d. zodra in aanbieding.
- Groenten op de markt indien mogelijk. Voor wat ik bij de appie ca. 15 eur voor zou betalen ben ik op de markt in Rotterdam voor een euro of 5 klaar, scheelt aanzienlijk.
- Water, water, water. Lekker voordelig voor wat betreft drinken.

Daarnaast, koop in aanbieding en leer binnen je omgeving de winkels kennen waar je overige producten zo voordelig mogelijk kunt verkrijgen.

Zeker indien je als student binnen één van de grote steden woont, moet je het met 15-25 eur extra bovenop wat je nu regulier aan boodschappen kwijt bent wel afkunnen.

Om hier op in te haken.. winkels als Xenos en Action hebben vaak goedkoop (houdbaar) eten.

Terug
Naar boven