XXL Nutrition

vraagje over snelle suikers

kickboxers

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik heb een vraagje over snelle suikers. Neem je dit vlak voordat je gaat sporten. En na sporten. Is een halve liter thee met suiker ongeveer 30 gr suiker en een banaan snelle koolhydraten.

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje over snelle suikers. Neem je dit vlak voordat je gaat sporten. En na sporten. Is een halve liter thee en een banaan snelle koolhydraten.

Erna. Als je het voor de training doet krijg je een insulinepiek waardoor tijdens de training een snelle daling van de bloedsuikerspiegel ontstaat, een verminderde sportprestatie is dan het gevolg.

je kan ook tijdens/na het training dextrose drinken.

Erna. Als je het voor de training doet krijg je een insulinepiek waardoor tijdens de training een snelle daling van de bloedsuikerspiegel ontstaat, een verminderde sportprestatie is dan het gevolg.

Ik ben mn conditie aan het verbeteren met cardio op de loopband omdat ik binnenkort veel cardio ga doen in m'n cutfase.
Als ik 15 min. voor het uurtje loopband een kiwi in de blender gooi met wat jus, krijg ik dan ook dat effect wat je hierboven beschrijft?
Dit neem ik overigens na een volledige avondmaaltijd (zilvervliesrijst/aardappelen, kip/rundvlees, groente).

Laatst bewerkt:
Ik ben mn conditie aan het verbeteren met cardio op de loopband.
Als ik 15 min. voor het uurtje loopband een kiwi in de blender gooi met wat jus,
krijg ik dan ook dat effect wat je hierboven beschrijft?

Volgens mij is fructose (suiker in fruit) een 'langzame' suiker, in hoeverre je dat moet opvatten weet ik niet. Maar het wordt in ieder geval langzamer opgenomen in het bloed dan andere suikers die bijvoorbeeld in kaas en melk zitten.

Persoonlijk zou ik zelf nooit tafelsuiker (zoals men dat in thee doet) aanraken, ik heb het idee dat dat echt troep is.

Hopelijk kan iemand met meer kennis dit ophelderen.

Volgens mij is fructose (suiker in fruit) een 'langzame' suiker, in hoeverre je dat moet opvatten weet ik niet. Maar het wordt in ieder geval langzamer opgenomen in het bloed dan andere suikers die bijvoorbeeld in kaas en melk zitten.

Persoonlijk zou ik zelf nooit tafelsuiker (zoals men dat in thee doet) aanraken, ik heb het idee dat dat echt troep is.

Hopelijk kan iemand met meer kennis dit ophelderen.

Uhm, langzame suikers zijn de complexe koolhydraten die in bv. volkoren producten zitten. Volgens mij is fruitsuiker juist snel, iig sneller dan complexe koolhydraten. Van kaas en melk weet ik het niet. Ik drink bv. ook karnemelk omdat daar minder suiker in zit dan gewone melk.

En witte suiker (tafelsuiker) is ook snel voor zover ik weet. En dus troep eigenlijk, d.w.z. je neemt al snel teveel.

Fructose uit fruit wordt langzamer opgenomen door de vezels in het fruit.

Okay, dus dan is het prima voordat je een 60 á 75 minuten gaat sporten.

neem vitargo met whey na de training

Fructose opzich is al een redelijk trage suiker. Door trage koolhydraten te eten hou je een constante bloedsuikerspiegel. plan je maaltijden zo dat je de hele dag voldoende energie hebt, de laatste maaltijd voor het sporten zou dan meer koolhydraten kunnen bevatten.

@010, waarom begin je niet meteen met cutten? Het verbeteren van je conditie en het cutten zou dan mooi samengaan.

@maai: omdat ik m'n voedingsschema nog aan het samenstellen ben.
dat is deze week af, dan wil ik het pas 'officieel' cutfase noemen.
+ ik heb qua KT een rustweek dus tijd om cardio op te starten sinds een tijdje.

Terug
Naar boven