XXL Nutrition

Vraagje voor internet-gevorderden

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Iemand op mijn werk heeft een setting geactiveerd waardoor mijn startpagina terugkeert op zijn gekozen pagina, ook al herstel je het 1000 keer via extra/opties etc etc.
Zelfs browser-restore van Microsoft Antispyware kan het niet verhelpen.
De pagina wordt dan wel gerestored maar wie IE opnieuw opstart krijgt weer zijn pagina terug.
Microsoft Antispyware vindt wel een browser hijacker die hij delete maar hij komt gewoon terug en zet de pagina op de keuze van degene die het heeft gefikst. Ik weet zeker dat dit een setting is binnen het systeem dat is aangepast want Microsoft antispy kan zelfs geen lokatie aangeven waarvan ie de hijacker delete.

Wie weet waar het trucje zit?

Moet je wel admin wezen op je bak:

Start --> Run --> gpedit.msc --> User Configuration --> Windows Settings --> Internet Explorer Maintenance --> URLs --> Imporants URLs --> Customize Home page URL.

:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
'U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.'

HONDEN!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

En terecht. :D

Als iedere wannebe IT prutsert gewoon met de policy editor mag spelen op een willekeurige pc zijn de systeembeheerders bij jullie hun baan niet waardig. :p

PS: Je kan jouw startpagina toch ook even lokaal saven als file. En Internet Exploder voortaan via die file opstarten?

File --> Save Webpage

Zoiets. :)

Of de sys. admin via fysiek geweld jou Domain Admin maken. :o

schrijf een paar trefwoorden op van die website, start dan je pc op in veilige modus, open het register , zoek even op die trefwoorden en verwijder ze, zoek daarna ook nog even op de hardeschijf naar de trefwoorden, open daarna msconfig, en kijk of er daar ook nog vreemde dingen tussen staan. 99% van de gevallen werkt dit.

Nah, weet je wat het is, het is niet mijn PC maar een werk-PC die onder een server werkt die elders wordt bijgehouden..

marc181982 zei:
schrijf een paar trefwoorden op van die website, start dan je pc op in veilige modus, open het register , zoek even op die trefwoorden en verwijder ze, zoek daarna ook nog even op de hardeschijf naar de trefwoorden, open daarna msconfig, en kijk of er daar ook nog vreemde dingen tussen staan. 99% van de gevallen werkt dit.

Zonder admin rechten je registry aanpassen?

Soms lezen mensen de gehele post niet :D

Toch maar geen firefox meer?

endymion zei:
Toch maar geen firefox meer?

Het gaat om Internet Explorer op een servermachine op m'n werk, lezen is een vak begrijp ik.

Firefox rulez! :D

Get Firefox!
h**p://download.mozilla.org/?product=firefox-1.0.4&os=win&lang=en-US

Probeer tweak ui ff. Misschien dat die een gaatje vindt in de beveiliging. Maar als ze echt alles goed hebben dichtgetimmerd....rest je nix anders dan de koppelingen/links werkbalk te gebruiken denk ik.

Alles is compleet dichtgetimmerd.
Het feit dat ik MS Antispyware erop heb gezet is eigenlijk al gevaarlijk want kan me komen te staan op een berisping.

Echter, veel PC's daar lopen vast omdat ze enorm geinfecteerd raken met spyware doordat iedereen IE gebruikt en geen eigen firewall of antispywarspullen heeft.
Alles wordt gestuurd door McAfee AV en McAfee Server firewall :thumbd:

DBC01 zei:
Het gaat om Internet Explorer op een servermachine op m'n werk, lezen is een vak begrijp ik.

Firefox rulez! :D

Get Firefox!
h**p://download.mozilla.org/?product=firefox-1.0.4&os=win&lang=en-US

Je had het over een pc: "het is niet mijn PC maar een werk-PC die onder een server werkt", niet over een server.

Maargoed, je zal met servermachine ook wel hetzelfde bedoelen, gewoon een netwerk pc die in een domain hangt.

Ik gebruik op mn werk portable firefox, kan je gewoon lokaal of op een netwerkschijf zetten (hoef je niet te installeren) of zelfs op een usb stick. Dan heb je ook geen last meer van al die policies, en je hebt dus geen local admin rechten nodig op je pc.

Terug
Naar boven