AndroidHealthClinic

Vraagje ??

ssamirr

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
93kg
Waarom is het zo nodig om je benen te trainen en te squatten als je meer massa wil in je bovenlichaam?

Kan iemand me dat uitleggen aub?

Bij het trainen van spieren komen er hormonen vrij die bijdragen aan spiergroei. De benen zijn zo'n grote spiergroep dat hierbij veel hormonen vrijkomen. Nuja of dit effect zo groot is weet ik niet echt, en ik zou dit ook niet overschatten.

Een grotere reden is gewoon dat je lichaam in balans is. Een groot gespierd bovenlijf met 2 tandenstokers eronder ziet er ook niet uit.

Dus boodschap is: squat ze!

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik het goed begrijp, als ik train met als doel meer massa in m'n bovenlichaam te verkrijgen, is het dan beter om te beginnen met de benen? Of eindig je beter met de benen te trainen?

Bedoel je tijdens 1 training?
Tijdens een training pak je dus eerst de grote spiergroepen (benen, rug,..) van die dag en dan pas de kleine (triceps, biceps, ...).

Dus bv. heb je op een dag rug en biceps, train je dus eerst rug en dan biceps.

• Topic Starter Topic Starter
Bedoel je tijdens 1 training?
Tijdens een training pak je dus eerst de grote spiergroepen (benen, rug,..) van die dag en dan pas de kleine (triceps, biceps, ...).

Dus bv. heb je op een dag rug en biceps, train je dus eerst rug en dan biceps.

Als ik nu op een dag rug en benen wil doen?

Begin ik dan beter met de rug of met de benen?

Doen wat je lekker vindt, al raad ik het af 2 grote spiergroepen op één dag te trainen.

Als ik nu op een dag rug en benen wil doen?

Begin ik dan beter met de rug of met de benen?

Ik weet niet welk schema je gebruikt, of hoeveel dagen per week je kan. Maar beter doe je 1 grote en een kleine op 1 dag. Tenzij je een beginner bent, dan kun je ook upper en lowerbody training doen, of fullbody.

Terug
Naar boven