XXL Nutrition

Vraagje.

Vanhoutte

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Ik ben nu al terug 2weken begonnen met fitness, na 2 maanden out door een schouder blessure ( rotator cuff mijn supraspinatous een pees die overbelast was). Nu mijn vraag ik wil bijkomen (massa --> mass gainer) maar deze maand train ik alleen benen en armen omdat mijn schouder nog altijd pijn doet zelfs na die 2 maanden, nu is mijn vraag mag ik nu shakes (massa --> mass gainer) nemen om bij te komen want ik wil niet als ik die shakes neem dat alles naar men armen en benen zal gaan, en dat ten koste van men borst en rug die niets bijkomt of hoe zit dit in elkaar? Graag hierop een antwoord.
Alvast bedankt,

als je voeding in orde is heb je geen mass gainer nodig.

dus: maak een goed voedingsschema

Geen oefeningen om de pees aan te sterken?

• Topic Starter Topic Starter
Geen oefeningen om de pees aan te sterken?

Uuhm goeie vraag, niet echt.. Voorstel misschien? Welke oefeningen zou ik kunnen doen? Grtz

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 09:08 ----------

als je voeding in orde is heb je geen mass gainer nodig.

dus: maak een goed voedingsschema

Helemaal mee akkoord, maar ik weet van mezelf dat ik nooit genoeg eet daarom dus de shakes.. En zoveel weet ik nog niet over de beste voeding. Grtz

Je kan een Weight Gainer kopen maar dat is eigenlijk onnodig. Het voordeel van een Weight Gainer is dat je binnen 1 shake veel voedingstoffen binnen krijgt zoals calorieën,eiwitten,koolhydraten,vetten. Terwijl als je dat probeert om hetzelfde tedoen in 1 maaltijd met normale voeding dat dat eigenlijk niet gaat, als je niet z'n grote maag hebt. Maar een snel antwoord nee het is niet nodig maar het kan wel handig zijn!

Uuhm goeie vraag, niet echt.. Voorstel misschien? Welke oefeningen zou ik kunnen doen? Grtz
Als je supraspinatus overbelast is dan betekent dat niet direct dat de oorzaak bij je supraspinatus ligt. Ik heb bijvoorbeeld een verdikte supraspinatuspees en moet nu mijn infraspinatus trainen om daar vanaf te komen (rotator cuff oefening naar buiten toe draaien, exorotatie dus). De enige goede oplossing hier is om naar de fysiotherapeut te gaan en te kijken wat je er aan moet doen om er vanaf te komen ;)

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 09:08 ----------

Helemaal mee akkoord, maar ik weet van mezelf dat ik nooit genoeg eet daarom dus de shakes.. En zoveel weet ik nog niet over de beste voeding. Grtz

Nooit genoeg zou kunnen eten is een slap excuus.

Weight gainers zijn imo troep, ga gewoon fatsoenlijk voedsel eten met serieuze vezel en vitaminen etc.

Lees de sticky's is door zou ik zeggen

Als je niet goed eet hoef je ook geen goed herstel te verwachten

Ik zou niet zomaar op eigen houtje iets gaan doen, zeker niet als je bij een (sport)fysio zit. Overbelasting kan ook door verschillende manieren komen, waarom kaart je het niet eens bij een fysio aan?

Terug
Naar boven