Fitness Seller

Vrouwen verboden in Saoedische kranten

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Koning Abdullah van Saudi-Arabië heeft liever geen foto's meer van vrouwen in de kranten.Saoedische kranten mogen geen foto's meer publiceren van vrouwen omdat het mannen kan aanzetten tot ontucht. De beslissing van koning Abdullah is verrassend omdat hij een bescheiden hervormer is. Saoedi-Arabië is een streng islamitisch land.

Steeds vaker

De afgelopen maanden publiceerden de Saoedische kranten steeds vaker foto's van vrouwen. Dat gebeurde altijd met hoofddoek en merendeels bij verhalen over vrouwenkwesties. Er verschenen ook artikels over het recht van vrouwen om te stemmen en auto te rijden.

Emoties

"Iedereen moet overwegen of ze willen dat hun eigen dochter, zuster of vrouw op deze manier te zien is. Uiteraard zou niemand dit accepteren", zei Abdullah volgens de krant Okaz. "Jongeren worden gedreven door emotie en soms kunnen ze het verkeerde pad bewandelen. Dus, alstublieft, probeer dit minder te doen."

Staatsmedia

Zijn opmerking werd geïnterpreteerd als een beleefde manier om de redacteuren te verzoeken helemaal geen foto's van vrouwen meer te publiceren. Alle media in Saoedi-Arabië zijn eigendom van de staat of staan onder staatstoezicht, meldt Nieuws.nl

------------------------------------------------------------------------------------------

Ondanks dat sommigen gaan roepen dat dit niets met de Islam te maken heeft, concludeer ik zelf dat dit natuurlijk álles met de Islam te maken heeft.
Het is een nieuwe interpretatie van de geloofswetten die rechtstreeks aan de Islam hangen. En nog zegt men dan dat Islam vredelievend en vooruitsrevend is.....:rolleyes:

waar lees jij dit ouwe relnicht?
waar staat het in de tekst dat foto's van vrouwen verboden is?

roxxe FTW

Werd tijd, werd gek van al die mooie vrouwen met ontblote bovenlichamen en geschoren k*tje en superstrak lijf welke me aankeken en ik al spontaan kwam.

Is dan ook wel het meest strikte regime ter wereld op het gebied van het toepassen van de islam, het is dat ze buitenlandse connecties voor de olie moeten aanhouden anders was daar al lang een nog strikter bewind ingevoerd.

• Topic Starter Topic Starter
roxxe zei:

waar lees jij dit ouwe relnicht?
waar staat het in de tekst dat foto's van vrouwen verboden is?

roxxe FTW

Lees de tekst nogeens over, helaas heb ik 'em niet in het Indisch voor je.

en spaar je geld es en ga op reis met hertje (niet naar benidorm natuurlijk), open je ogen dbc, zul je zien dat je bekrompen ideeen toch niet kloppen

Laten ze vrouwen daar toch geheel verbieden, kan dat volk zich tenminste ook niet meer voortplanten.

roxxe zei:
= wet? :roflol:

gemakkelijker kunnen we het niet maken :rolleyes:

Zijn opmerking werd geïnterpreteerd als een beleefde manier om de redacteuren te verzoeken helemaal geen foto's van vrouwen meer te publiceren. Alle media in Saoedi-Arabië zijn eigendom van de staat of staan onder staatstoezicht, meldt Nieuws.nl

Opmerking is interpretatie van bevel :roflol: Inderdaad. ;)

Opmerkingen van staatshoofden in dat soort troeplanden wordt wel vaker gezien als een nieuwe verordening. Angst regeert daar Roxxe, ga nou niet Saudi-Arabïë in de knuffel nemen, nergens voor nodig.

PS Benidorm nog nooit geweest, 9 jaar gewoond aan de Brava en 1 keer op bezoek geweest bij vrienden aan de Brava dus -wederom- gaat je insinuatie niet op ;)

Trouwens ben geen fan van vakanties tussen wandelende infecties, heilige koeien, restaurantjes waar streptokokken op het menu staan en rivieren vol gedumpte lijken.

haha roxxe, man van de wereld. Wat heb jij nou gezien, kerel. Moskeeën zijn overal hetzelfde.

Alleen is de toepassing van de islam niet over hetzelfde. In het ene land lopen ze in burqa en in het andere land lopen de vrouwen in strakke shirtjes je voorbij. Heb ook moslims meegemaakt die maling hebben aan veel van wat er in de koran staat, dan komt vaak het argument dat het geen echte moslims zijn maar als dan eindelijk een moslim echt liberaal bezig is het ook weer niet goed.

Moet een ware moslim dan volgens de koran leven en mag daar nooit van afwijken? Dat is toch juist fout volgens degenen die de islam als verkeerd zien, dat er teveel wordt gekeken naar strikte naleving van de regels uit de koran.

Laatst bewerkt:
@D. dit is een grote mensen topic, so shutup until spoken to

@dbc brava vergelijken met india ? :shake: kijk es doorheen die laag van ziektes/armoede, ik heb nu bv: het geluk om te werken voor zuster Jeanne Devos (nobelprijsgenomineerd & winnares vd Vlerick Management Award 2006)
http://www.vlerickalumni.be/en/news/default.asp?ID={CF06D822-A1CF-4164-BC98-4A901F6382CB}

@eric paar enterlinies maken een wereld van verschil :)

Roxxe, ga es wat aan je taal en taalbegrip doen, alsjeblieft.

Ik vergelijk niks, ik laat je zien wat jij bedoelde met 'Benidorm', mijn verblijf in Spanje. En dat was dus geen vakantie maar een verblijf.
Ga dus geen steden noemen waar ik nooit ben geweest, je zal niet de eerst zijn die feiten verdraait van opa's leven om een puntje te scoren.

Je doet nobel werk zo begrijp ik, en je levensinvulling zal rijker zijn dan de onze. Maar dat wil niet zeggen dat die landen voor iedereen de moeite waard zijn.

heb hier in 2,5 maand maar 2 nederlandssprekenden tegengekomen (m'n collega en zuster jeanne) dus dat zal wel moeten wachten tot ik terug ben in belgie :) m'n engels & m'n hindi is wel op verbeterd :')

benidorm was maar een grapje, dacht dat je het kende (soort gepensioneerdenretraite voor belgen) daar in spanje ;)

mms://s08wm.castup.net/server12/30372262-61.wmv

Vrouwen zijn dus minderwaardig... :D

Hij heeft wel gelijk.

roxxe zei:
heb hier in 2,5 maand maar 2 nederlandssprekenden tegengekomen (m'n collega en zuster jeanne) dus dat zal wel moeten wachten tot ik terug ben in belgie :) m'n engels & m'n hindi is wel op verbeterd :')

benidorm was maar een grapje, dacht dat je het kende (soort gepensioneerdenretraite voor belgen) daar in spanje ;)

Niet alleen voor Belgen hoor. Maar niet mijn bestemming.
Ben helaas nog lang niet pensioengerechtigd.

BB Charles zei:
Het Saudische koningshuis is al tijden doodsbang om hun machtige positie te verliezen aan extremistische islam. Daarom is de VS ook blij met hen als bondgenoot in de strijd tegen terreur. De in maatpak-geklede Saudis zijn verwesterd en allemaal opgeleid in Westerse top-universiteiten.

Dit komt naar mijn mening om de gemoederen te bedaren in het land. Ze zullen toch het volk tevreden moeten houden die steeds extremistischer wordt. Echte hardcore-islamisten beschouwen de Saudi familie als "kaffir", oftewel als nepmoslims aangezien ze tegen de wetten van de Islam christelijke troepen ruimte geven in hun land.
kan iemand me trouwens uitleggen wat die militairen daar doen/hoe ze daar terechtkwamen? thnx:)

[...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven