AndroidHealthClinic

Waar eerst?

Stefan121

Novice
Waardering
0
Beste Bodybuilders,

Ik kom misschien hier met een zeer verassende, maar ook een beetje snuggere vraag. :)

Als je begint met het aankomen, in welke lichaamsdeel begint het eerst?

Wat ik mij kan voorstellen, is wanneer ik lekker gegeten heb, mijn buikje vol wordt en natuurlijk groter wordt. Is dat ook met aankomen krijg je dan zeg maar een 'bierbuikje' en dan een onderkin en komen daarna eventueel de benen en schouders aan?

Hoe zit dat precies, kan iemand me daarmee op weg helpen?

Alvast erg bedankt,
Stefan

aankomen qua vet of spier???

en 't verschilt meestal per persoon en/of geslacht (als we het over vet hebben)

je buik = meestal voller na het eten, tenslotte zit daar al die meuk in die je net naar binnen hebt gewerkt :P

Voor de man, gezicht en buik. Maar ik denk dat het verschillend is per persoon.

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste bedankt voor jullie vlugge reacties.

@black2white, het maakt niet uit , maar laten we het hebben over spier in plaats van vet....

Maar neemt de massa niet eerst toe in de benen en dan in de schouders?

@Sava, hoezo in de gezicht?

Ah zie net dat je het over spiermassa hebt ;)

Qua spiermassa.. ligt er maar aan hoe je alles trained, hoe je genetische aanleg is en hoe je spieren voor het trainen ontwikkeld zijn.

denk dat sava ook vet bedoeld. ligt eraan welke spieren je traint, training bepaald (mede) de groei van je spieren.

maar hoe zie jij het? als ik je zou trainen op massa en je traint geen benen dan komt er ook echt geen massa aan je benen :P

edit: sava heeft aak al gereageerd zie ik ;)

hangt af v persoon tot persoon
als ik weer massa aanzet na een periode mindere training en/of voeding zie je dat eerst op mijn schouders en borst, nooit echt op mn armen
maar bij anderen is dat dan weer anders (is gewoon genetische aanleg denkik)

Wordt waarschijnlijk gedeeltelijk veroorzaakt door je hormoonniveaus. (zie je ook als vrouwen in de overgang minder vrouwlijke hormonen krijgen en meteen meer een buikje krijgen).

Anyways, het is ook niet zo dat je eerst vet op je buik krijgt en pas later ergens anders... er komt gewoon meer vet op je buik dan op andere plaatsen, maar wel overal tegelijk (alleen als er meer komt valt het meer op).

En dan is er nog het verschijnsel dat mensen die heel erg veel cardio doen lokaal toch iets meer vet verbranden... mannen op een racefiets met dunne benen zonder al te veel vet en wel een dikke bierbuik erboven (heerlijk om die te zien in zo'n strak wielrenpakje :D)

Dus je zegt nu eigenlijk dat plaatselijk vetverbanden wel bestaat?

dacht toch echt dat plaatselijk vetverbranden nie echt kon...
maar waar je vet als eerste terecht komt is eigenlijk logisch, is het al eeuwen lang hetzelfde.
vet hoop zich als eerste op bij de dijen en rond de buik, iets later bij de (onder)rug, simpelweg omdat je hier het minste kans hebt op evenwichtsverlies. wanneer jij op je dijen meer vet zal krijgen, maakt dit niet uit voor je evenwicht, wanneer jij rond je buik en (onder)rug meer vet krijgt, maakt dit ook niet uit voor je evenwicht.
hierdoor is het ook zo moeilijk om grote borstspieren te krijgen, het zou namelijk je evenwicht verstoren.
ook bij vrouwen is het zo, doordat ze borsten hebben, moet er ook iets tegen overstaan waardoor ze in evenwicht blijven, en dat is hun kont. daarom hebben vrouwen ook vaak een dikkere kont dan een man.
misschien klinkt het allemaal heel stom, maar ga het maar eens na, of zoek het op op internet, er zijn hele onderzoeken naar gedaan.
ik heb er ook nog een filmpje van gezien, zal kijken of ik die ergens kan vinden en hem daarna hier plaatsen;)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, het is me nu wel duidelijk geworden, dat het ligt aan genetische verhoudigen in je cellen. Daarvan is het dus afhankelijk. Het kan op een 'willikeurig' plek beginnen met vermeerderen.

Erg bedankt trouwens, voor ieders reactie.

ja als het wel waar was, waren ze niet falliet verklaard :P

Terug
Naar boven