Fitness Seller

Waar mee te beginnen?

SecretVince

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
62kg
Vetpercentage
11%
Goedemorgen/middag/avond...

Ik probeer al een tijdje thuis te trainen en ik loop soms hard met vrienden en door 't koude weer zijn we eigelijk voor de grap is gaan zwemmen(in 't zwembad in de buurt) en dat vonden we eigelijk wel leuk dus zijn we dat blijven doen.. We doen dat op maandag en woensdag, en nou word ik bijna 15 en mag ik naar de sportschool en dan zou ik op dinsdag,donderdag en zaterdag naar de sportschool willen..
En mijn vraag is nu : Stel ik kom voor het eerst binnen in die sportschool, waar zou ik mee beginnen? Zal ik gelijk bench presses gaan doen, of raden jullie bench presses juist af op mijn leeftijd?
Ik wil gewoon weten welke apparaten ik moet pakken als je net begint en wat niet botst met mijn leeftijd..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt,
Vince

Ga de eerste keer met iemand mee die je kan laten zien hoe alles werkt. Begin licht en concentreer je alleen op het rustig en met perfecte techniek uitvoeren van de oefeningen.

Goed dat je hier naar vraagt want goede voorbereiding is belangrijk. Omdat je beginner bent kan je het beste een fullbody schema gaan doen, iets als stronglifts of rippetoe is een goede start (Google hier maar is naar). Rustig opbouwen is sowieso nodig, en een goede techniek aanleren. In principe kan je dan gewoon elke oefening doen, de basis bestaat uit benchpress, deadlift en squatten. Daar gaan de meeste FB schema's ook van uit. Zorg in ieder geval dat je niet op machines gaat klooien en blijf bij de freeweights.

Voeding moet je ook zeker niet verwaarlozen, ik raad je aan om je nog even goed in te lezen in de stickys van de trainingssectie en voedingssectie.

Veel succes.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reactie's, ik zal eens naar rippetoe gaan kijken..
En heel misschien is er in die sportschool ook een begeleider, die mij dan ook zouden kunnen laten zien hoe iets werkt.. Ik zou ook altijd nog in de sportschool zelf aan mensen kunnen vragen of m'n houding goed is etc..

Terug
Naar boven