AndroidHealthClinic

Waar zitten mijn verbeteringspuntjes?

Femmk

Novice
Waardering
0
Dag mensen!
Ik vroeg me dus eens af of het wel goed zit met mijn voeding. Mijn doel is om vet te verliezen en conditie+spierkracht te vergroten. Veel minder eten dan dit wil ik niet doen, maar anders kan altijd. Iemand nog tips om bepaald dingen te vervangen? Of misschien sommige producten naar andere momenten te wisselen? (ik ben 1,76. 73kg. 28%BF)(vrouw;-) )

Ontbijt:
3 volkoren boterhammen, met laagje halvarine
2 belegd met pindakaas, 1 met appelstroop
1 glas melk

Tussendoor:
1 volkoren boterham met appelstroop of chorizo, met laagje halvarine
1 appel

Lunch:
4 volkoren boterhammen
2 belegd met 30+ kaas en komkommer, met laagje halvarine
2 belegd met kipfilet of chorizo, met laagje halvarine
1 sinaasappel

Tussendoor:
1 bakje magere kwark met een banaan erdoor

Avondeten:
Wat de pot schaft, maar vaak gewoon Rijst/aardappels, groente en vlees.

Na het trainen:
1 glas melk
1 of 2 rijstwafels

Over de hele dag drink ik iig nog 1,5 liter water, op dagen dat ik train ong. 2,5 liter water.

Mij leek het een vrij ok. dieet, but if you have some tips, give them to me!

- Ik zou de stroop en de chorizo laten. (kip, kalkoen, pindakaas..)
- Stuk fruit bij het ontbijt
- Misschien iets te veel boterhammen (wat rijst ofzo in de plaats?)
- Glas melk en 1 of 2 rijstwafels na training vind ik te weinig. Misschien beter je avondmaal splitsen, deel voor en deel na training.
- Je ontbijt vind ik iets te mager uitvallen (ook met het stuk fruit erbij)
- Tussendoor 2: misschien eerder wat tonijn met wat verse groentjes, en bakje kwark naar de avond verplaatsen.
- Wat meer vis eten.
;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips!

Dus als ik tussendoor 2 vervang door een bakje tonijn of haring, met groenten, dan krijg ik elke dag vis binnen, dat moet dan wel genoeg zijn niet?

Enne, mijn ontbijt is wat mager zeg je, wat kan ik daaraan toevoegen? Want als ik het brood 's ochtends bijvoorbeeld vervang door rijst ofzo, mis ik de pindakaas waar toch wel wat vetten in zitten ;). Suggestie?

Ik zou vooral geen appelstroop , chorizo en pindakaas gaan eten als je wil vermageren . Eet kip,kalkoen,rosbief,magere ham etc . Verschuif die kwark naar je laatste maaltijd . Na het avondeten , eet je je banaan .
Je kan bv ook een kippensoepje maken ofzo . Of een pastaslaatje.

Bedankt voor de tips!

Dus als ik tussendoor 2 vervang door een bakje tonijn of haring, met groenten, dan krijg ik elke dag vis binnen, dat moet dan wel genoeg zijn niet?

Enne, mijn ontbijt is wat mager zeg je, wat kan ik daaraan toevoegen? Want als ik het brood 's ochtends bijvoorbeeld vervang door rijst ofzo, mis ik de pindakaas waar toch wel wat vetten in zitten ;). Suggestie?

Je kan 'smorgens een boterhammetje extra eten of gewoon vervangen door havermout. 's middags dan rijst met wat kip en ananas bijv.
Je kan ook een scheutje olijfolie over je groentjes doen voor de goede vetten.
;)

• Topic Starter Topic Starter
Hee mensen! bedankt voor de tips. Ik heb mn schema wat aangepast. Issie zo wat beter? Kwa koolhydraten, eiwitten, vetten zit het wel redelijk goed, ik kijk daar ook niet zo strict naar gaat mij om het geheel..

Ontbijt:
Brinta met melk en wat zoetstof
Stuk fruit
1 glas melk

Tussendoor 1:
1 volkoren boterham met kipfilet of rosbief of magere ham, met laagje halvarine
2 plakjes ontbijtkoek

Lunch:
4 volkoren boterhammen
2 belegd met 30+ kaas en komkommer, met laagje halvarine
2 belegd met kipfilet, met laagje halvarine
1 sinaasappel

Tussendoor 2:
1 bakje (50-80 gram) tonijn of haring + sla of rauwkost met komkommer en tomaat etc.

Avondeten:
Wat de pot schaft, maar vaak gewoon Rijst/aardappels, groente en vlees. Na het eten een banaan als ‘toetje’.

Na het trainen:
1 bakje kwark

zou die zoetstof smorgens vervangen door whey

Terug
Naar boven