Fitness Seller

Waarom is op-en afbouwen achterhaald?

Da Stack

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Onlangs gelezen dat op-en afbouwen ondertussen achterhaald is. Kan iemand eens uitleggen waarom juist? Ik ga binnenkort kuren met Primobolan Depot only en zou graag weten waarom dat niet meer moet.

Thanx for all replies!

Heb je voorheen al primo-depot op en afgebouwd? :scratch:

Stabiele bloedwaarden gedurende de kuur is beter. Met opbouwen creeer je een langzaam oplopende bloedwaarde.

• Topic Starter Topic Starter
Leviathan zei:
Stabiele bloedwaarden gedurende de kuur is beter. Met opbouwen creeer je een langzaam oplopende bloedwaarde.

Je hebt dus beter stabiele bloedwaarden tijdens je kuur.

Ok, maar waarom is dit juist beter? Wat is er mis met een langzaam oplopende bloedwaarde? ???

op en afbouwen werd vroegah gedaan omdat men dacht dat je op deze manier het lichaam (lees: de lever) kon laten wennen aan de anabolen. Dat blijkt niet zo te zijn, je lever werkt net zo hard voor een kleine hoeveelheid anabolen als met een grote hoeveelheid, en bij die grote hoeveelheid heb je ook nog eens het voordeel dat er meer werkzame stof in het bloed komt).

wat is er mis met een langzaam oplopende bloedwaarde? Als er een beetje werkzame stof in je bloed zit is de kans groot dat het testosteron onderdrukkende effect om de hoek komt kijken terwijl de concentratie nog te laag is voor een anabool effect. Je hebt dus een nadeel zonder een voordeel.....

En stabiele bloed waarde zijn beter omdat onstabiele bloedwaarden de kans op akelige bijwerking vergroten. Als je een piek hebt in jet testosteron waarden dan is de kans een heel stuk groter dat er bijvoorbeeld overmatige aromatisatie (pff moeilijk woord)plaatsvindt met alle nadelige gevolgen die daar weer aan vast kunnen zitten).

als je nou bij jezelf denkt, aromariwattes? dan is dat een duidelijk teken dat je nog iets te weinig van a.s. afweet. Is dat erg? Niet als je besluit dit forum en andere internet sites af te struinen op zoek naar info. Wel als je besluit toch te gaan kuren want dan heb je simpelweg te weinig kennis over a.s. om eventuele gezondheidsrisico's in te kunnen schatten (en voorkomen!).

Mocht je nou merken dat je misschien toch nog iets te weinig weet van a.s.: kijk eens bij de sticky's in de anabolen sectie, daar staat genoeg goede basis info.

succes. :)

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
wat is er mis met een langzaam oplopende bloedwaarde? Als er een beetje werkzame stof in je bloed zit is de kans groot dat het testosteron onderdrukkende effect om de hoek komt kijken terwijl de concentratie nog te laag is voor een anabool effect. Je hebt dus een nadeel zonder een voordeel.....

Thanx Lauw! Nu is me al het een en ander duidelijk! Je moet dus zowiezo boven een bepaalde hoeveelheid zitten wil er zich enig anabool effect voordoen.
Hoeveel testosteron maakt een menselijk lichaam zoal aan per week? 50 mg?

Da Stack zei:
Hoeveel testosteron maakt een menselijk lichaam zoal aan per week? 50 mg?

Gemiddeld bij een volwassen man ligt de productie van vrij testosteron op 7mg/dag.

Gemiddeld 49 mg/week dus.

Om ff te benadrukken hoeveel effect testo injecties op een vrouw kunnen hebben:

De productie bij een volwassen vrouw ligt op 0.3 mg/dag!!

Da Stack zei:
Onlangs gelezen dat op-en afbouwen ondertussen achterhaald is. Kan iemand eens uitleggen waarom juist? Ik ga binnenkort kuren met Primobolan Depot only en zou graag weten waarom dat niet meer moet.

Thanx for all replies!

Bij de injects wordt toch nooit op en af gebouwd???
Vroeger deden ze dat toch ook niet? Heb dat alleen maar gehoord van bij de tabs.
Bij orale bouw ik op in één week naar max en afbouwen ook in één week, zo een slecht effect zal dat niet hebben op spiermassa als je dat doet in één week.
Ik zou dus niet meteen vb 50 mg winstrol pakken vanaf eerste dag maar opbouwen in één week...denk dat de lever toch anders een grote opdoffer krijgt.
grtz wim

wimmeke26 zei:
Vroeger deden ze dat toch ook niet? Heb dat alleen maar gehoord van bij de tabs.
Bij orale bouw ik op in één week naar max en afbouwen ook in één week, zo een slecht effect zal dat niet hebben op spiermassa als je dat doet in één week.
Ik zou dus niet meteen vb 50 mg winstrol pakken vanaf eerste dag maar opbouwen in één week...denk dat de lever toch anders een grote opdoffer krijgt.
grtz wim
ik heb deze keer mijn dbol ook langzaam opgedreven, van 10 mg naar 30.
Wat ik merk is dat ik veel minder last heb van mijn bloeddruk, dat kan ook een rede zijn voor het opbouwen

grtz wim[/QUOTE]

ja ook bij injects werd altijd op en af gebouwd.. had ik ook bij mijn eerste kuur nog 3jaar geleden.. gelukkig was de test sustanon waardoor het met die kort werkende esters nog een beetje werkte.

Lauw zei:
op en afbouwen werd vroegah gedaan omdat men dacht dat je op deze manier het lichaam (lees: de lever) kon laten wennen aan de anabolen. Dat blijkt niet zo te zijn, je lever werkt net zo hard voor een kleine hoeveelheid anabolen als met een grote hoeveelheid, en bij die grote hoeveelheid heb je ook nog eens het voordeel dat er meer werkzame stof in het bloed komt).

En stabiele bloed waarde zijn beter omdat onstabiele bloedwaarden de kans op akelige bijwerking vergroten. Als je een piek hebt in jet testosteron waarden dan is de kans een heel stuk groter dat er bijvoorbeeld overmatige aromatisatie (pff moeilijk woord)plaatsvindt met alle nadelige gevolgen die daar weer aan vast kunnen zitten).

als je nou bij jezelf denkt, aromariwattes? dan is dat een duidelijk teken dat je nog iets te weinig van a.s. afweet. Is dat erg? Niet als je besluit dit forum en andere internet sites af te struinen op zoek naar info. Wel als je besluit toch te gaan kuren want dan heb je simpelweg te weinig kennis over a.s. om eventuele gezondheidsrisico's in te kunnen schatten (en voorkomen!).

Mocht je nou merken dat je misschien toch nog iets te weinig weet van a.s.: kijk eens bij de sticky's in de anabolen sectie, daar staat genoeg goede basis info.

succes. :)

:bow:

Weet je Eddie, hoe mijn eerste kuurtjes eruit zagen, op basis van wat succesvolle amateurs mij voorschreven?

Week 1 Deca 50mg
Week 2 Deca 100mg Test 100mg
Week 3 Deca 150mg Test 150mg
Week 4 Deca 200mg Test 200mg
Week 5 Deca 150mg Test 250mg
Week 5 Deca 100mg Test 200mg etc

IDIOOT maar toen nog héél netjes en verantwoord en normaal....

Daarmee verpest je je 'virgin-receptors' dus aardig zeggen de Engelsen ook wel. Daar bedoelen ze mee dat je de eerste keren zo weinig pakt dat je lichaam genoeg antistoffen maakt en je lever de rest afbreekt.
Dat bleek bij mij al snel want ik moest steeds meer hebben om hetzelfde te bereiken.
Ooit ga ik nog weleens een uitgebreid stuk schrijven over wat veel mensen op fora bezig houdt en wat velen nog steeds (soms bewust) verkeerd inzien:
Dat medicatie, en overmatige toediening van medicatie (wat we dus doen met anabolen) bij elk persoon een ander effect teweeg brengt.
De één gaat knoerthard, de ander z'n lichaam herstelt van de hormonen-kuur even hard als dat het was opgeblazen.

Zo kun je dus nooit-nooit-nooit lichamen met elkaar vergelijksen als je puur op basis van de genomen hoeveelheden gaat meten.
Als we dát eens gingen begrijpen dan zou er veel minder klakkeloos overgenomen worden door mensen die er niks van weten maar wel willen kuren.
Die mensen nemen al snel een schema van een ander over zonder zich af te vragen wat het met hén kan doen.

Groet,

DBC01

Laatst bewerkt:
Ik zal je zeggen ik kreeg ernstige waterretentie van de testosterone enanthaat! :roflol:
Er brak ruzie uit tussen 2 ervaren BB'ers, de één zei dat het van de Winstrol was die werd toegediend in de laatste weken, de ander zei van de test.
Het was de test natuurlijk. Ik had opgezette armen, handen, benen en zag er niet uit.
Dat is één keer zo geweest: In de eerste kuur.
En of ik er wat mee gewonnen had? Tuurlijk wel iets maar spectaculair, zoals ik het nu zou over doen natuurlijk niet. Ik wist er niks van, vertrouwde op een vriend van 114kg en 11% BF. Tjah die moest het wel weten natuurlijk.

Een kuurtje of wat later begon ik met Boldenone: Het leverde de ernstigste acné ooit op.
En guess what? Dat is óók over gegaan een kuurtje later! :) Je lichaam leert ermee om te gaan. Maar wat telkens blijkt, si hoe gevoelig je bent voor de werkzame stof en in welke mate het wat met je doet. Ik heb tot mijn spijt moeten constateren dat waar andere jongens heel succesvol gingen, ik re-de-lijk op de spullen reageerde.
Zo is het altijd geweest, Waar anderen al lang voor pampers lagen, was DBC nog aan het drinken of smarties eten. Ik kon teveel hebben. Voor- én nadeel!

Oeps ik lul een end in de rondte, ff weer ON TOPIC!

tsja, in de krachtsport en bb zijn er maar een paar regels die echt voor iedereen gelden. je moet trainen, je moet eten en je moet rusten. Dat was het.

Hoe je het beste invulling kan geven aan die regels verschilt van persoon tot persoon. sommige gaan lekker op german volume training, terwijl anderen binnen een week hartsikke overtrained zijn als ze dat doen.

Hetzelfde geldt voor a.s., iedereen reageert weer anders op deze middelen.

Volgens mij kan je schatrijk worden als je een apparaat uitvindt die jouw scant op de meest efficiente trainins, voedings en a.s. methode en middelen op dat moment. Dat zou namelijk heel wat tijd, moeite, geld en blesures schelen. :)

hebben jullie nog niet zon apparaat dan ?:D

Terug
Naar boven