Fitness Seller

Waarom niet vroeger kuren?

indekay

Competitive Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
Massa
157kg
Vetpercentage
6%
Wanneer iemand hier een eerste kuur post en zijn stats zijn nogal aan de magere kant, wordt er meestal twijfelend gereageerd. Meestal wordt kuren afgeraden bij stats zoals bvb. 1m80, 79kg, BF 16% (fictieve stats).

Maar waarom is dat onverstandig?

Ok, men kan met zo'n stats clean nog veel massa winnen, maar waarom nog maanden/jaren verder trainen mbv dure supplementen, ipv te kuren met AAS?

Allerhande supplementen kosten mijns inziens op lange termijn héél wat meer dan een jaarlijkse AAS kuur, en zijn trager/minder doeltreffend, nee?

Gewoon iets dat me te binnen schoot, niet dat ik nu al ga kuren ofzo...

omdat kuren verslavend is, ongezond en als iemand zijn zaken niet op orde heeft hij tijdens zijn 'off' tijd veel massa verliest enzenz zo kan ik nog wel ff doorgaan ;)

Misschien omdat supplementen niet zo inhakken op je gezondheid? AS is nog steeds niet iets waar je zo mee kan beginnen het heeft risico`s en supplementen zijn veiliger. Het is een keuze die je maakt uiteindelijk.

als iemand 79kg bij 1.80 weegt had het natural al makkelijk 90kg moeten zijn. Dat betekent simpel weg dat hij niet genoeg motivatie heeft om op de 90kg te komen. kuren zal dus even leuk zijn voor hem, maar na een half jaar heeft hij er geen gram aan overgehouden.

Heb zelf 8j gekuurd. Heb een tijdje geleden voor het eerst sinds 12j een stop van 3m trainen ingelast (eerste 4j clean), nu sinds 2m terug zo goed als dagelijks terug in de gym. Ik denk er echter de komende 2m niet aan iets van hormonale ondersteuning aan te raken.

Zolang je via natuurlijke weg vooruitgang boekt is AAS onnodige belasting voor je lichaam

Nog een paar redenen:
-psychisch verslavend (niet lichamelijk)
-financiele redenen

Allerhande supplementen kosten mijns inziens op lange termijn héél wat meer dan een jaarlijkse AAS kuur, en zijn trager/minder doeltreffend, nee?

Andere reden is dat men vaak hun voeding niet op orde hebben of gebrekkige kennis heeft van training en voeding. Zo'n persoon is vaak een beginner. Ook kan je aan iemands stats zien of iemand veel progressie heeft geboekt. Daaraan kan je zien of hij op de goede weg is. De goede weg om te gebruiken bij een AAS kuur.

Iemand die begint met kuren weet meestal wel dat je niet zoveel geld hoeft uit te geven aan supplementen en moet weten dat je een hoop uit voeding kan halen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, duidelijke reacties, bedankt.
Dat ze een aanslag zijn op de gezondheid zou me zeker niet weerhouden te gebruiken, maar dat dan m'n persoonlijke mening.

Het komt ook door het beeld dat je krijgt van de posts van mensen met zulke stats.
Het zijn vaak gasten die nog niet lang trainen en even snel groot willen worden zonder kennis op welk gebied dan ook.
Zij stellen dan vragen die je eigenlijk al zou moeten weten doordat jezelf wat info zoekt.
Meestal wordt kuren bij die gasten dan ook afgeraden omdat je eerst alle basis moet hebben op gebied van fysiek en kennis.
Velen haken dan al snel af en zijn makkelijk om te praten.

Maar er zijn ook vast mensen met zulke stats die veel ervaring hebben maar gewoon ''niet'' verder komen naturel.
Die zal je niet gemakkelijk ompraten en die gaan hoe dan ook kuren en zullen vaak geholpen worden.

Best wel netjes dat de members van dit board zich veelal aan die regels houden zodat jonge mensen en/of beachboys van 70 kilo
niet verder worden geholpen om hun zo veel ellende te besparen!

Terug
Naar boven