Fitness Seller

waarom werkt Ubuntu niet onder Vista?

klusmier

Massive Warrior
Waardering
0
ik heb de nieuwste Linux-Ubuntu 8.04 gedownload en op DVD gezet ( 702 mb), en het schijnt gewoon onder windows te kunnen draaien.........

...........helaas wordt bij mij de installatie afgebroken en aangegeven dat er een windows fout is opgetreden.....
:o

installeren vanaf boot gaat niet helaas!

wie heeft er tips voor me?
;)

ondertussen probeer ik maar een andere Linux, die helaas niet compatibel is met windows..........maar ja: Linux wil ik sowieso hebben draaien!
:D

• Topic Starter Topic Starter
ik ben nu ingelogd onder Kanotix-Linux ( browser: Konquerer)
:thumbs:

Linux draait niet "onder windows"... het draait "in plaats van" windows. Het is een besturingssysteem. (maar goed, ik naam aan dat je daar nu wel achter bent).

Werken met meerdere partities en dan dual boot.

[Link niet meer beschikbaar]

VMware draaien (server gratis versie downloaden en klaar).

succes.

d

suse > all

mainstream linux he! ;) als je werkelijk wat wilt kan je beter Debian gebruiken.

Openen in VPC ( Virtual PC ) :)
En anders een Dualboot..

mainstream linux he! ;) als je werkelijk wat wilt kan je beter Debian gebruiken.

voor een beginende gewone gebruiker is ubuntu dan toch beter.

imo ook te moeilijk voor een beginneling.

Ik zou indd dualboot maken, is beste en snelste.
Knoppix is ook een optie maar ik zou je toch ubuntu aanraden. Installeer anders de vorige versie, de 7.10 van ubuntu, die wordt ook nog even gesupported. En als je het dan meteen goed wil doen, zoek dan uit hoe je home directory op een aparte partitie zetten zodanig da als je een reinstall doet je gewoon over je partitie met ubuntu kunt installeren en de home drive kan mappen. :d

Linux draait niet "onder windows"... het draait "in plaats van" windows. Het is een besturingssysteem. (maar goed, ik naam aan dat je daar nu wel achter bent).

Je kunt Linux ook onder Windows draaien. (via een virtuele machine)
(in de tijd dat ik Vista op m'n pc had werkte vmware wel niet echt vlekkeloos, zal nu wel verbeterd zijn ?)

edit: de optie 'vmware' is al gepost.

voor een beginende gewone gebruiker is ubuntu dan toch beter.

imo ook te moeilijk voor een beginneling.

Ik zou indd dualboot maken, is beste en snelste.
Knoppix is ook een optie maar ik zou je toch ubuntu aanraden. Installeer anders de vorige versie, de 7.10 van ubuntu, die wordt ook nog even gesupported. En als je het dan meteen goed wil doen, zoek dan uit hoe je home directory op een aparte partitie zetten zodanig da als je een reinstall doet je gewoon over je partitie met ubuntu kunt installeren en de home drive kan mappen. :d

ik heb ook een Live-cd van Kanotix, die draait ook onder Debian.........lekker snel en makkelijk...........alleen wordt er dus niks geinstalleerd wat ik wel graag zou willen doen!
Ik ga idd Ubuntu downloaden, en op een aparte partitie zetten!

thnx voor alle reacties tot nog toe!
:thumbs:

BTW: ik ben geen echte nieuweling meer in Linux, maar meer een her-intreder........

ik heb de nieuwste Linux-Ubuntu 8.04 gedownload en op DVD gezet ( 702 mb), en het schijnt gewoon onder windows te kunnen draaien.........

...........helaas wordt bij mij de installatie afgebroken en aangegeven dat er een windows fout is opgetreden.....
:o

installeren vanaf boot gaat niet helaas!

wie heeft er tips voor me?
;)

ondertussen probeer ik maar een andere Linux, die helaas niet compatibel is met windows..........maar ja: Linux wil ik sowieso hebben draaien!

Wuahahaha Klusmier.. volgens mij weet iedereen hier op het forum inmiddels dat je Vista bijna verloopt en je op zoek bent naar een oplossing of iig een ander besturingsprogramma .. :p Succes dr mee ;)

Waarvoor wil je per se linux draaien dan?

Redenen zat....maar goede vraag.

Waarvoor wil je per se linux draaien dan?

ten eerste omdat ik een behoorlijke hekel heb gekregen aan allerlei microsoft producten, en ten tweede heb ik vroeger veel ge-experimenteerd met Linux, en dat is me toen goed bevallen..

nu Linux volwassen is geworden en ik misschien mijn vrouw ook kan overhalen Linux te delen, is het windows probleem uit de lucht!

Linux is gratis ( & veiliger & sneller!), dus ik hoef me als christen geen zorgen meer te maken dat ik met illegale software en cracks bezig houd!

ten eerste omdat ik een behoorlijke hekel heb gekregen aan allerlei microsoft producten, en ten tweede heb ik vroeger veel ge-experimenteerd met Linux, en dat is me toen goed bevallen..

nu Linux volwassen is geworden en ik misschien mijn vrouw ook kan overhalen Linux te delen, is het windows probleem uit de lucht!

Linux is gratis ( & veiliger & sneller!), dus ik hoef me als christen geen zorgen meer te maken dat ik met illegale software en cracks bezig houd!

niet gratis maar vrij te gebruiken ;)

Terug
Naar boven