AndroidHealthClinic

Wachtwoord verwijderen wtf hoe doe je dat

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Maatje van mij heeft een laptop gekocht maar daar zit een wachtwoord op, hoe haal je deze eraf? computer moet geformateerd worden maar dat lukt nu natuulijk niet.

Iemand enig idee hoe dit wel kan?

Pass op bios?

gekocht.... :rolleyes:

:D

Als je een bootable XP-installatie cd-rom hebt, kun je in het BIOS de bootsequence instellen. Oftewel de volgorde van het opstarten. Als je de bootsequence op cd-rom zet, probeert ie op te starten vanaf de cd-rom. Vandaaruit kun je een nieuwe installatieprocedure starten en vraagt XP je vanzelf om de schrijf te formatteren.

Denk een biospassword, heb het wel eens gedaan bij een laptop maar je kan niet altijd zelf bij de jumper of eventueel de batterij waarmee je de bios zou kunnen resetten. Is een aardige slooppartij bij sommige laptops, backplate die tegen het moederbord zit gaat er niet altijd zomaar vanaf.

wanneer wordt dat wachtwoord gevraagt

Bioswachtwoorden moet je vaak met een dongle verwijderen. Om welke laptop gaat het?

Yzord zei:
Bioswachtwoorden moet je vaak met een dongle verwijderen. Om welke laptop gaat het?

Nog nooit meegemaakt, in principe is flushen van het bios door stroomafvoer er vanaf te halen meer dan voldoende. Als je bij de jumpers of batterij kan dan is het snel opgelost.

Bij HP deden we vaak niet anders. We hadden draaiboeken voor elk merk laptop. Voor sommige was een nacht batterij eruit voldoende, bij anderen hadden we al dongles klaarliggen. Aansluiten op lpt, opstarten en weg was ie :D

[Link niet meer beschikbaar]

Handig apparaatje. Kende ik nog niet.

Euuhhh, als de vorige eigenaar gewoon bij de verkoop betrokken was dan kun je diegene toch gewoon om het password vragen???

Ik vertrouw het niet helemaal:D

Werkt inderdaad met een dongle. Op marktplaats.nl zijn er zat mensen die het voor je willen toen tegen betaling :)

LOL, ik heb ze ook weleens, dat soort laptops.

gelukkig heb ik iemand die ze in de regel wel weer "schoon veegt".

Dit is de eerste keer dat ik iemand strafpunten gun.

Blijkbaar mag je meer als je moderator bent.

Klopt, wij moeten noodlijdend toezien.

Heej Steve .... waar zit dat wachtwoord nou ?

• Topic Starter Topic Starter
zeekip zei:
Dit is de eerste keer dat ik iemand strafpunten gun.

Blijkbaar mag je meer als je moderator bent.

Leg eens uit? Iemand koopt een laptop van zijn zus die hem al jaren niet meer gebruikt en ook het wachtwoord is vergeten. Vertel eens wat daar mis mee is?

Je bent wel erg wantrouwig en kortzichtig als je zelf al een conclusie trekt dat hij is gestolen zonder dat ik dat heb aangegeven. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hiekie zei:
Heej Steve .... waar zit dat wachtwoord nou ?

Ik weet het niet m8, ik spreek hem morgen op de gym weer en zal het hem vragen. Hij zei wel dat er nog foto's op stonden van de geboorte van zijn neefje die zijn zus graag wil bewaren dus formateren mag niet.

Ik begrijp dus dat ie op het Bios zit : Het systeem vraagt om een wachtwoord voordat Windows ook maar word gestart ..... dan heb je idd iets van een dongle nodig,,, of de batterij moet eruit ...

Als het op Windows zelf zit heb je een aantal workarounds. .. dan eerst weten welke Windows er op je laptop zit :)

Terug
Naar boven