Fitness Seller

Warmte met core duo

gixer

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
29
Lengte
1m97
Massa
114kg
Ik heb een core 2 duo en ging eens kijken hoe het met de warmte zat, en wat zie ik dat er maar 1 core warmte produceert ??? Ook als ik gegamed heb is er 1 core die het warm heeft, Is dit normaal?
hd: 39°
core 0: 21°
core 1: 21°
core : 54°
ambient: 0°

Het zou kunnen dat het volledig normaal is, maar ken er eigenlijk niks van dus wou het ff vragen

Core 2 Duo = 1 processor 2 kernen..

het kan zijn dat je de CPU warmte ziet en niet die van de kern
of
1 kern is defect dus gebruikt je pc er nog maar 1

met wlke programma is dit gemeten?

• Topic Starter Topic Starter
Met speedfan dat er 1 core kapot zou zijn lijt me sterk, pc is nog geen 2 maand oud denk ik

core is de omgevings temperatuur.
core 0 en core 1 zijn de cores zelf, raar dat die temps lager liggen dan de omgevingstemperaturen. Niks mis hier hoor, alles werkt perfect.

Het kan ook aan de sensor van het moederbord liggen of aan het programmaatje waar je ze mee controleert.
Probeer de Thermal Analysis Tool van Intel eens. techPowerUp! :: Download Intel Thermal Analysis Tool

Ik weet dat de Asus P5B (775) vaak verkeerde temps uitleest.

Ik vind 54 graden trouwens wel aan de hoge kant, maar dit kan ook weer een foute sensor zijn. Gebruik je de standaard koeler?

De onboard temperaturen kloppen nooit perfect, kan gerust 10° naast zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Het kan ook aan de sensor van het moederbord liggen of aan het programmaatje waar je ze mee controleert.
Probeer de Thermal Analysis Tool van Intel eens. techPowerUp! :: Download Intel Thermal Analysis Tool

Ik weet dat de Asus P5B (775) vaak verkeerde temps uitleest.

Ik vind 54 graden trouwens wel aan de hoge kant, maar dit kan ook weer een foute sensor zijn. Gebruik je de standaard koeler?

die 54 graden was wel na lange tijd spelen, misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben... Ik heb laatst nog eens gekeken na het spelen en toen was ie 47°...

Terug
Naar boven