XXL Nutrition

wat is acceptabel?

tucker

Novice
Waardering
0
Hey mannen

ik sport nu al een aantal jaren, heb er lang uitgelegen door blessures maar nu volledig hersteld.
Heb dus gecut tot 13% omdat ik nogal wat was vet was aangekomen door al dat thuis zitten hehe:P

Maar nu bulk ik alweer een goeie 3 maandjes en heb ik net mijn vetpercentage gemeten met een clipper en ik zit alweer op 16%:eek:

En Dat terwijl ik maar 200 kcal boven onderhoud eet...

Daarom was nu mijn vraag, is dit normaal? Wat is acceptabel qua vetgain? Want ik kan me niet herrineren dat ik in mijn vorige bulkperiode zo snel vetter werd.

voedingsschema heb ik ook toegevoegd.

Bijlagen

Veels te veel vetten vind ik.
Je wil 86 gr (=30%) en je zit op 111 gr.
Misschien kom je te snel vet bij door je hoge vetten.

Probeer eens: 35/40/25 (cutten) of 30/45/25 (volg ik in de bulk omdat ik nogal koolhydraat gevoelig ben).
Beetje uitzoeken hoe jouw lichaam reageert.

Probeer eens wat minder koolhydraten te eten en meer eiwitten. En van je rundergehakt gewoon kip maken oid.

• Topic Starter Topic Starter
Veels te veel vetten vind ik.
Je wil 86 gr (=30%) en je zit op 111 gr.
Misschien kom je te snel vet bij door je hoge vetten.

Probeer eens: 35/40/25 (cutten) of 30/45/25 (volg ik in de bulk omdat ik nogal koolhydraat gevoelig ben).
Beetje uitzoeken hoe jouw lichaam reageert.

Ok, vetten ga ik omlaag gooien. Bedankt voor je reactie.:)

---------- Toegevoegd om 17:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Probeer eens wat minder koolhydraten te eten en meer eiwitten. En van je rundergehakt gewoon kip maken oid.

Nog meer eiwitten en nog minder koolhydraten? Ik heb al 3,5 gram eiwit per kg bodyweight, en Koolhydraten zijn volgens de verhoudingen eigenlijk al te weinig.

Die rundergehakt is niet iedere dag, ik heb iedere dag een ander stuk vlees.

Laatst bewerkt:
Ok, vetten ga ik omlaag gooien. Bedankt voor je reactie.:)

---------- Toegevoegd om 17:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Nog meer eiwitten en nog minder koolhydraten? Ik heb al 3,5 gram eiwit per kg bodyweight, en Koolhydraten zijn volgens de verhoudingen eigenlijk al te weinig.

Die rundergehakt is niet iedere dag, ik heb iedere dag een ander stuk vlees.

Je zult 't wel snel genoeg merken ;).

Als je maar 200 kcals boven je verbruik zit kun je niet in vet aankomen (tenzij je niet traint). In jou geval kunnen dus twee dingen kunnen het geval zijn:
1) je verbruik is lager dan jij in je schema hebt berekend
2) je vetmeting klopt voor geen meter. Wss had je het ook wel eerder in de spiegel gezien als je van 13 naar 16% was gegaan.

Als je maar 200 kcals boven je verbruik zit kun je niet in vet aankomen (tenzij je niet traint). In jou geval kunnen dus twee dingen kunnen het geval zijn:
1) je verbruik is lager dan jij in je schema hebt berekend
2) je vetmeting klopt voor geen meter. Wss had je het ook wel eerder in de spiegel gezien als je van 13 naar 16% was gegaan.

Bedankt voor je reactie, ik ben vrij zeker dat ik mijn verbruik goed heb berekent. Alles ingevoerd en 3x nagecheckt.

Ik meette het met een vetclipper en voerde de gegevens toen in een site in, ik weet niet of er een speciale manier is om je vet te meten?

Ik meette het met een vetclipper en voerde de gegevens toen in een site in, ik weet niet of er een speciale manier is om je vet te meten?

Jezelf meten is echt het recept voor een fail. :)
Sowieso is het meten van vetpercentage een hele kunst, en kun je dat beter overlaten aan mensen die daar ervaring mee hebben. Daarnaast is het erg belangrijk dat het altijd dezelfde is die je meet, omdat je dan wat constantere uitslagen krijgt.

Maaruuhh.. wat zegt de spiegel? 3% vet erbij? Denk dat je dat wel gemerkt had.. ;) No worries dus.

Jezelf meten is echt het recept voor een fail. :)
Sowieso is het meten van vetpercentage een hele kunst, en kun je dat beter overlaten aan mensen die daar ervaring mee hebben. Daarnaast is het erg belangrijk dat het altijd dezelfde is die je meet, omdat je dan wat constantere uitslagen krijgt.

Maaruuhh.. wat zegt de spiegel? 3% vet erbij? Denk dat je dat wel gemerkt had.. ;) No worries dus.

Haha echt waar?

Ik heb net even wat fotos gemaakt en vergeleken, en ik zie idd niet veel verschil.

Zou vocht je meting kunnen beinvloeden?

Misschien moet je eens goed schijten.
Stront in je lijf beïnvloed ook vet %.

j/k :):):)

Terug
Naar boven