MuscleMeat

Wat is beter?

SecretVince

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
62kg
Vetpercentage
11%
Ik doe regelmatig sit ups gewoon om de dag....
Maar ik doe dan in een keer bv 90 sit ups met 3x rusten van 1 minuut ofzo....
Zo'n jonge uit m'n klas zegt dat ik het moet verdelen over de dag ....
S'ochtends 30
S'middags 30
S'avonds 30

Wat is beter...?
Ik wil graag jullie meningen horen en waarom...

Alvast bedankt :)

Beter ga je je inlezen. Ik zie dat je pas 14 bent, maar met gespierd worden met push up's en sit ups bestaat niet. Beter koop je een dumbbell setje voor 10/20 euro. Dan kan je over een jaartje naar de sportschool.

Edit: Maar wat jij doet is altijd nog beter dan wat je klasgenoot zegt.

1 of 2x per week een normale buikspier training is meer dan genoeg bij een fatsoenlijk trainingschema....

ik train buik 1x per week, geen super wasbordje (kan ook niet met mijn vet%) maar ze zitten er wel...

Of ben jij nog zo een die gelooft dat je van 90 sit ups om de dag je wasbordje houdt?......

Train je ook je benen?

Stop met sit ups, het zal je niet helpen om een beter lichaam te krijgen. Ook al ben je 14, je kan internetten.. dus een goede passende training schema en voeding schema kan je ook heus wel hebben. Op dit forum staan in de sectie ''Voeding'' en ''Oefeningen'' sticky's (threads bovenaan) die je goed op weg kunnen helpen
Succes :thumbup:

Ga naar het fitness forum

Bij het schijten zo rustig mogelijk het eruit laten komen traint heel je lichaam

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al zo'n dumbbell setje en train m'n benen met zo zwaar mogelijk op 1 dumbbell doen en dan vasthouden en rustig door m'n knieen buigen. en dan weer heel rustig omhoog

---------- Post added do 30 jun 2011 at 18:58 ----------

Stop met sit ups, het zal je niet helpen om een beter lichaam te krijgen. Ook al ben je 14, je kan internetten.. dus een goede passende training schema en voeding schema kan je ook heus wel hebben. Op dit forum staan in de sectie ''Voeding'' en ''Oefeningen'' sticky's (threads bovenaan) die je goed op weg kunnen helpen
Succes :thumbup:
Dankje :)

Aan je beschrijving van de oefening te zien, doe je squats. Als je maar weinig gewicht hebt op je dumbbells, kun je beter al het gewicht verdelen over de 2 dumbbells en dan lunges ( zoek op google ) doen.

Bij effectief squate heb je in verhouding meer gewicht nodig op je dumbbells dan bij lunges. Overigens gaat squate beter met een halterstang.

Check deze website even:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Ga alle spiergroepen even langs en er is altijd een aparte groep oefeningen voor alleen maar dumbbells.

Je sit ups kun je beter zwaar doen met extra gewicht i.p.v. heel veel reps. Zo wordt het net een mislukte cardio oefening namelijk.
4-6 reps = kracht
7-10 reps = massa ( wat jij dus wilt waarschijnlijk )
Beperk je ook niet maar tot 1 oefening. Raadpleeg de link hierboven, zoek onder '' Abdominis '', voor meer oefeningen.

Laatst bewerkt:
wat de rest zegt

je inlezen, een paar dumbbells kopen, een schema maken, goed eten en trainen

succes

• Topic Starter Topic Starter
Aan je beschrijving van de oefening te zien, doe je squats. Als je maar weinig gewicht hebt op je dumbbells, kun je beter al het gewicht verdelen over de 2 dumbbells en dan lunges ( zoek op google ) doen.

Bij effectief squate heb je in verhouding meer gewicht nodig op je dumbbells dan bij lunges. Overigens gaat squate beter met een halterstang.

Check deze website even:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Ga alle spiergroepen even langs en er is altijd een aparte groep oefeningen voor alleen maar dumbbells.

Je sit ups kun je beter zwaar doen met extra gewicht i.p.v. heel veel reps. Zo wordt het net een mislukte cardio oefening namelijk.
4-6 reps = kracht
7-10 reps = massa ( wat jij dus wilt waarschijnlijk )
Beperk je ook niet maar tot 1 oefening. Raadpleeg de link hierboven, zoek onder '' Abdominis '', voor meer oefeningen.
Dankje man :) hier heb ik wat aan....
En die squats doe ik met zo'n 18kg in m'n handen :)

Terug
Naar boven