wat kevinson zegt, van jammeren worden we niet mooier, van hard trainen wel.
verdiep je eens in het 5x5 systeem. nu moet iedereen zelf weten wat ze doen en als het voor die persoon werkt prima, maar die 8-12 rep isolatie (bicep curls, je kent het wel) is meer voor als je een beetje je plateau hebt bereikt, wat je nog lang niet hebt, duurt wel een jaar of 2 maar dit ligt aan je bouw.
5x5 is niet alleen doeltreffend en meerdere malen bewezen, het is ook lekker vlot, intensief en je merkt snel hoeveel sterker je in korte tijd wordt. men leest nog teveel tijdschriften die bedoeld zijn voor mensen met een al goede bouw, en dat zijn er weinig. ik train nu 3 maanden 5x5 en squat meer / evenveel als mensen die een half jaar bezig zijn, zegt voldoende toch?
5x5 is ook gebasseerd op wat men vroeger deed, en op dagelijkse bewegingen, denk aan zitten en opstaan (squat), je tas van de grond pakken (deadlift) of een krat bier aangeven aan iemand boven aan de trap (overhead press)
nogmaals; je moet doen wat je zelf wilt, maar ik heb behoorlijk veel profijt bij 5x5 gehad en k stop er voorlopig niet mee ook!
wat betreft babyface, dat zit je ook in je leeftijd, ik had dat ook altijd maar nu ik 23 ben en mn stoppels laat staan is dat ook verleden tijd
als je groter/sterker/gespierder wilt worden hou je het simpelste voorbeeldje aan: veel eten, hard trainen, lang rusten (vroeg naar bed, tussendoor tukjes doen van een uur ofzo), dan komt het vanzelf wel goed.