AndroidHealthClinic

wat is er mis met mij??

maxerr

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
78kg
Joo mensen, ik ben maxim , 15 jaar (16 in augustus) en woon in antwerpen, ik train nu 4-5 maanden en sinds 2 maanden ben ik van de machines afgekomen en egt begonnen met losse dumbbells, bench press , ... Maar er zijn wat probleempjes , ik ben dus 1m91 en weeg 77-79 kg , dat lijkt weinig maar eigenlijk ben ik wel dik , dikke bovenbenen, buikje, sidefat , babyface,... En dat blijft , hoeveel ik ook afval , iemand tips of ideeen om dit op te lossen?

Hoe is je voeding en heb je altijd al zon postuur gehad of is dat iets van de laatste paar maanden?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe is je voeding en heb je altijd al zon postuur gehad of is dat iets van de laatste paar maanden?
ik was vroeger nogal zwaarlijvig, toen ik ongeveer 1m70 was had ik hetzelfde gewicht , en sinds kort let ik goed op men voeding , zeker geen rommel

Als je genoeg afvalt zal ook dat vet verdwijnen, maar omdat je zo weinig spiermassa nog hebt is het de vraag of je er gespierd uit zal zien of meer alsof je schipbreukeling geweest bent.

waarschijnlijk heb je een vertekend beeld van jezelf. toen ik 75kg woog was ik graatjemager, die 4kg extra bij zullen je vast niet fatsig maken.

Babyface -> leeftijd + schuld ouders
Buikje, sidefat -> cutten
Dikke bovenbenen -> cutten + genen (schuld ouders)
Licht gewicht -> spiermassa opbouwen (bulken)

Wat ik zou doen is eerst cutten tot een % of 10/12, daarna zou ik gaan bulken en zoveel mogelijk spiermassa proberen op te bouwen. Het grootste probleem op jouw leeftijd en waarschijnlijk met je bouw, is dat er erg weinig overblijft als je gaat cutten (zoals wazzup ook aangeeft). Je hebt waarschijnlijk nog te weinig spiermassa om er goed uit te zien als je droog staat. Dit is geen probleem, iedereen moet ergens beginnen. Ik zou wel 1 doel tegelijk kiezen. OF cutten, OF bulken. Je bepaalt die doelen overigens zelf. Als je eerst wat vet kwijt wilt, ga dan cutten. Als je toch liever eerst wat spiermassa erbij wilt, ga dan bulken. Let wel op: in de bulk zul je altijd ook wat vet gainen, hoe hoger dat oploopt, hoe langer je cut straks duurt. Ik zou het maximaal laten oplopen tot 15/16%. Maar ook dat bepaal je zelf.

Succes.

Babyface -> leeftijd + schuld ouders
Buikje, sidefat -> cutten
Dikke bovenbenen -> cutten + genen (schuld ouders)
Licht gewicht -> spiermassa opbouwen (bulken)

Wat ik zou doen is eerst cutten tot een % of 10/12, daarna zou ik gaan bulken en zoveel mogelijk spiermassa proberen op te bouwen. Het grootste probleem op jouw leeftijd en waarschijnlijk met je bouw, is dat er erg weinig overblijft als je gaat cutten (zoals wazzup ook aangeeft). Je hebt waarschijnlijk nog te weinig spiermassa om er goed uit te zien als je droog staat. Dit is geen probleem, iedereen moet ergens beginnen. Ik zou wel 1 doel tegelijk kiezen. OF cutten, OF bulken. Je bepaalt die doelen overigens zelf. Als je eerst wat vet kwijt wilt, ga dan cutten. Als je toch liever eerst wat spiermassa erbij wilt, ga dan bulken. Let wel op: in de bulk zul je altijd ook wat vet gainen, hoe hoger dat oploopt, hoe langer je cut straks duurt. Ik zou het maximaal laten oplopen tot 15/16%. Maar ook dat bepaal je zelf.

Succes.
Als hij al doeteugels heeft, heeft hij ook meer dan 15 % vet nu al.

Om te beginnen je schrijfstijl.

Gewoon lekker trainen en clean eten.

Aleesszzz

wat kevinson zegt, van jammeren worden we niet mooier, van hard trainen wel.

verdiep je eens in het 5x5 systeem. nu moet iedereen zelf weten wat ze doen en als het voor die persoon werkt prima, maar die 8-12 rep isolatie (bicep curls, je kent het wel) is meer voor als je een beetje je plateau hebt bereikt, wat je nog lang niet hebt, duurt wel een jaar of 2 maar dit ligt aan je bouw.

5x5 is niet alleen doeltreffend en meerdere malen bewezen, het is ook lekker vlot, intensief en je merkt snel hoeveel sterker je in korte tijd wordt. men leest nog teveel tijdschriften die bedoeld zijn voor mensen met een al goede bouw, en dat zijn er weinig. ik train nu 3 maanden 5x5 en squat meer / evenveel als mensen die een half jaar bezig zijn, zegt voldoende toch?

5x5 is ook gebasseerd op wat men vroeger deed, en op dagelijkse bewegingen, denk aan zitten en opstaan (squat), je tas van de grond pakken (deadlift) of een krat bier aangeven aan iemand boven aan de trap (overhead press)

nogmaals; je moet doen wat je zelf wilt, maar ik heb behoorlijk veel profijt bij 5x5 gehad en k stop er voorlopig niet mee ook!

wat betreft babyface, dat zit je ook in je leeftijd, ik had dat ook altijd maar nu ik 23 ben en mn stoppels laat staan is dat ook verleden tijd :)

als je groter/sterker/gespierder wilt worden hou je het simpelste voorbeeldje aan: veel eten, hard trainen, lang rusten (vroeg naar bed, tussendoor tukjes doen van een uur ofzo), dan komt het vanzelf wel goed.

15 en al 1.91 :eek: nieuwe scoobz0r? ik zat op 14 pas op 1.70

Maar ot: gewoon goed gaan trainen en eten (niet alleen bench press), en als je dan wat massa opgebouwd hebt cutten. Heb je als straks 18 bent echt nice fysiek.

Is het een goed idee dat ik begin met cutten , afval tot een 8-10% dus eigenlijk van nul beginnen? Of andere iedeeen

15 en al 1.91 :eek: nieuwe scoobz0r? ik zat op 14 pas op 1.70

Maar ot: gewoon goed gaan trainen en eten (niet alleen bench press), en als je dan wat massa opgebouwd hebt cutten. Heb je als straks 18 bent echt nice fysiek.
zit int midden van mijn groeispurt , vorig jaar nog maar 1m76 ofzo , daarom zwakke gevrichten, daarom kan ik niet squaten :(

Je lichaam is nog volop aan het veranderen, vet kan ook nog opgebruikt worden in de groeispurt.
Neem aan dat je ook nog langer zal willen worden dan je nu al bent.
Je hebt alle voeding nodig die je krijgen kan in deze fase van je leven.
Je traint al dus bent goed bezig maar pas als je uitgegroeid bent moet je er over gaan denken om te cutten en serieuze resultaten te verwachten.

zit int midden van mijn groeispurt , vorig jaar nog maar 1m76 ofzo , daarom zwakke gevrichten, daarom kan ik niet squaten :(

Ugh, je kan wel squatten. Alleen zou ik me meer focussen op goeie form dan op ego liften, die squats zullen je 'zwakke gewrichten' sterker maken. Het zit er dik in dat je in je hoofd een rationalisatie hebt gemaakt dat 'je niet kunt squatten' omdat je er gewoon geen zin in hebt.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 16:41 ----------

Generalisatie... Nuff said

Ugh, je kan wel squatten. Alleen zou ik me meer focussen op goeie form dan op ego liften, die squats zullen je 'zwakke gewrichten' sterker maken. Het zit er dik in dat je in je hoofd een rationalisatie hebt gemaakt dat 'je niet kunt squatten' omdat je er gewoon geen zin in hebt.

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 16:41 ----------

Generalisatie... Nuff said
ugghhhh , tuurlijk wil ik wel squatten , doet gewoon te veel pijn aan men knie, enkel leg extension is pijnloos , ik zal wel weten wat ik voel zeker , dokter raad me ook aan zo weinig mogelijk te hurken, springen, dingen waarmee je je knie buigt

Terug
Naar boven