AndroidHealthClinic

Wat kan je downloadsnelheid vertragen ?

porterhouse

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Had tot voorkort Basis van Ziggo en downloade met +- 240Kb/s.
Nu heb ik Adsl 20Mb en download ik met 220Kb/s, wat volgens Provider 1600-2000Kb/s moet zijn.

Ik snap er niks van monteur heeft de modem van Ziggo er achterweg gehaald
en de Adsl Modem aangesloten(had ik zelf ook wel gekund). oude telefoonstekker in het Tel. net van KPN.

de Modem voor Adsl werd aut. aangemeld zei de monteur.
hoef ik geen instellingen in me PC aan te passen?
Volgens Provider komt er 15.3Mbit bij me modem binnen, kabeltjes alles zijn okey

weet iemand raad, een nieuwe modem of moet ik toch iets instellen in mijn PC?

Laatst bewerkt:
Waar download je mee?

Als je download met Grabit bijvoorbeeld moet je wel weer zorgen dat je een juist account (server instellingen) aan maakt met de gegevens van je nieuwe provider.

waar download je van?

• Topic Starter Topic Starter
http://speedtest.bbned.nl/ hier heb ik een test gedaan,een bestand van 100mb.
heb ook op andere site's een speedtest gedaan, download wel eens via limewire en U-torrents.

een kennis van me download met grabit,dat ben ik dus ook van plan, maar met deze snelheid wacht ik nog even om dat allemaal te instaleren.

bij mij zegt die dat die ''435.73 KB/sec''
hij komt bijna nooit hoger dan 250? wtf

Je kunt proberen om met een linux live cd op te starten en dan speedtest uit te voeren , is de snelheid wel snel in linux dan is het een windows probleem

Zoniet , netwerk kaart een keer vervangen , geen goedkoop sweex ding erin gooien.

Misschien dat je provider Torrent een beetje afknijpt. Ik zou toch ff een test doen met nieuwsgroepen dan weet je het 100% zeker. Check je pc ook ff op virussen Ad-aware spyware. Die k*t troep kan ook voor een behoorlijke vertraging zorgen op je pc.

Nieuwsgroepen info
Ad-aware remove

je download waarschijnlijk met de verkeerde port

Idd, want ik zit op 1 -- 2 mb/sec. via grabit.

Het is toch vreemd al ik eerst Ziggo Basis had en met 240Kb/s downloade.(speedtest van 100Mb Bestand)
en Nu Adsl 20Mb en direct al net boven de 200Kb/s kom.

denk sterk dat ik in mijn PC een e.o.a instelling moet wijzigen, alhoewel de modem wel is geaccepteerd. in mijn Netwerkverbindingen in me Config.scherm

Is niet zo vreemd. Misschien stonden in je oude modem de poorten wel goed open, en staat in je nieuwe modem alles dicht.

-firmware vd modem upgraden
-pc scannen op spyware
-firewall instellingen controlleren

Programma's zoals Limewire, Grabit, Torrent enzo maken gebruik van poorten om op internet te komen, net als internet en ftp zeg maar. Deze moeten open staan in je router/modem, anders krijg je geen goede verbinding en dus geen goede snelheid. De poorten voor internet en ftp staan altijd wel open, maar de rest niet. Dit moet je vaak handmatig doen.

Programma's zoals Limewire, Grabit, Torrent enzo maken gebruik van poorten om op internet te komen, net als internet en ftp zeg maar. Deze moeten open staan in je router/modem, anders krijg je geen goede verbinding en dus geen goede snelheid. De poorten voor internet en ftp staan altijd wel open, maar de rest niet. Dit moet je vaak handmatig doen.

Ik heb een Basis test gedaan Rock, zonder u Torrent of Limewire,

http://speedtest.bbned.nl/ 100mb Bestand gewoon via Internetexplorer 7.
daar lees ik gedurende de download dat de snelheid maar +- 220KB/s is.
en dat hoort veel hoger te zijn 1600-2000 Kb/s.

het gaat dus niet om een filmbestand via U-Torrent (wat ik nog niet getest heb).

adsl 2 is sterk afhankelijk van je afstand tot de telefooncentrale..
ideaal is binnen een straal van 1 km, hoe verder je zit, hoe trager je internet

het beste kan je ook je modem instekken zonder 2e splitter (signaalverlies)
dwz: meestal steekt de splitter voor je telefoon in en zet men voor je adsl-lijn er nog een 2e splitter op (2 splitters op 1 contact dus)
die van je telefoon eruit gooien en ergens anders insteken :D

Heb je in Grabit wel de nieuwe instellingen geimporteerd?

Ik heb een Basis test gedaan Rock, zonder u Torrent of Limewire,

http://speedtest.bbned.nl/ 100mb Bestand gewoon via Internetexplorer 7.
daar lees ik gedurende de download dat de snelheid maar +- 220KB/s is.
en dat hoort veel hoger te zijn 1600-2000 Kb/s.

het gaat dus niet om een filmbestand via U-Torrent (wat ik nog niet getest heb).

adsl 2 is sterk afhankelijk van je afstand tot de telefooncentrale..
ideaal is binnen een straal van 1 km, hoe verder je zit, hoe trager je internet

het beste kan je ook je modem instekken zonder 2e splitter (signaalverlies)
dwz: meestal steekt de splitter voor je telefoon in en zet men voor je adsl-lijn er nog een 2e splitter op (2 splitters op 1 contact dus)
die van je telefoon eruit gooien en ergens anders insteken :D

Er is geen splitter aanwezig.

Heb je in Grabit wel de nieuwe instellingen geimporteerd?

Gebruik nog geen grabit, heeft geen nut met deze snelheid.

Terug
Naar boven