MuscleMeat

wat kun je opmaken uit een vetmeting??

arieheijmans

Novice
Waardering
0
In 2002 heb ik voor het laatst een vetmeting laten doen, en deze week kwam ik er weer achter waarom ik dat dus zo lang niet meer heb laten doen. In 2002 had ik een vetpercentage van 14,8% bij een gewicht van (nuchtere maag) 86,5 kg.
Deze week (= dus 2005) heb ik eindelijk weer eens een meting laten doen, wat uitkwam op 16,7% bij een gewicht op nuchtere maag van 87 kg.
Het enige wat ik hier uit op kan maken is dat ik in die laatste 3 jaar van fanatieke training, suppletie (af en toe zelfs wat pro-hormonen) en voeding uiteindelijk dus massa heb verloren!!
Mijn brandende vraag aan jullie: klopt dit, of zie ik iets over het hoofd??

(let wel, de vetmeting van 2002 was kort na het avondmaal en voor de training, terwijl de vetmeting van 2005 zowel voor de avondmaaltijd als de training werd gedaan. Beide gewichtsmetingen werden 's ochtends vroeg op nuchtere maag gedaan.)

Lol je zou wel niet goed meten dan ofzo???
Ik heb er ook neit veel verstand van maar misschien helpt het als je foto's post...
Van 3 jaar geleden en nu?

Zal je wel wat fout gemeten hebben ofzo, of natuurlijk 3 jaar lopen kloten :p

Het gaat uiteindelijk om het resultaat dat je ziet als je in de spiegel kijkt. :cool: Dat is voor mij het belangrijkst.

Het lijkt me sterk dat na 3 jaar geen massa heb behaald of vooruitgang hebt geboekt.

Klinkt alsof je 3 jaar hebt lopen verkloten. (dus dan kan het kloppen).

Wat vind je er zelf van ? (jij hebt jezelf gezien 3 jaar terug en nu). Trouwens, slechts 1 pondje zwaarder... ? (en dat met prohormonen... tsss)

Voor mij persoonlijk is het slechts een indactie of ik op de weg zit die ik op dat moment wil, hoewel als je eeb beetje objectief kan zijn dit ook in de spiegel kunt zien.

• Topic Starter Topic Starter
Wat die meting betreft: Ik laat hem altijd uitvoeren door dezelfde persoon waardoor ze het best vergelijkbaar zijn. Wat de correctheid betreft: ik heb het idee dat je eigenlijk per keer wel 3 keer moet meten zodat je een gemiddelde kunt maken ofzo. Ik kan me niet voorstellen dat je iedere keer dezelfde "vetrol" pakt.
Verder heb ik uiteraard wel het idee dat ik vooruit ben gegaan. Maar inderdaad, je kunt ook beter van de spiegel uitgaan, want die vetmetingen werken dus meestal niet echt motiverend!

arieheijmans zei:
je kunt ook beter van de spiegel uitgaan, want die vetmetingen werken dus meestal niet echt motiverend!
Ja dat heb ik ook, echt demotiverend dat vetperentage, in de spiegel zie ik er steeds groter uit, en mijn vet zie ik minder worden, maar mijn vetpercentage stijgt...
en nog gekker, mijn gewicht is sinds februari al hetzelfde, tewijl ik een stuk gegroeid ben sinds februari hehehehe meten is weten :D

Johnny83 zei:
Ja dat heb ik ook, echt demotiverend dat vetperentage, in de spiegel zie ik er steeds groter uit, en mijn vet zie ik minder worden, maar mijn vetpercentage stijgt...
en nog gekker, mijn gewicht is sinds februari al hetzelfde, tewijl ik een stuk gegroeid ben sinds februari hehehehe meten is weten :D

En zo hoort het ook. De spiegel, je kleren en dat soort dingen zijn veel belangerijker dan vetpercentages, gewicht en maten. Het gaat er uit eindelijk om hoe je eruit ziet. Iemand met een vetpercentage van 15 procent kan er bijvoorbeeld beter uitzien dan iemand met 10 procent.

Toch zou je veel meer progressie moeten hebben kunnen maken (woot, 4 werkwoorden achter elkaar) in 3 jaar tijd. Tijd om je trainingsschema's en je voeding eens goed onder de loep te nemen !

Stomme vraag misschien, maar hoe bedoel je "verraad veel"???

O, en wat het trainen en eten onder de loep nemen betreft, ik doe niet anders!!!
Heel simpel gezegd train ik het hele jaar door (- 4 weken vakantie) 4 x per week, ieder spiergroep 1 x, circa 3 a 4 oefeningen per spiergroep, altijd tussen de 4 -15 herhalingen per oefening. Ieder traninsschema houdt ik circa 4 weken aan en daarna verander ik split, volgorde en aantal herhalingen.

Wat eten betreft altijd rond de 250 gram eiwitten en circa 400 gram koolhydraten, verdeeld over 7 maaltijden, bij een gewicht van 93 kg. (het in het eerste bericht genoemde 87 kg is na 8 weken cutten).

Goede voorstellen graag!!!!

en hoe zit het met de gewichten die je gebruikt varieer je daar ook mee ? Hoe vaak doe je reps / gewicht extra ?

Ik neem toch aan dat je substantieel sterker bent geworden de laatste 3 jaar ?

Gelukkig ben ik zeker sterker geworden de laatste jaren, anders was ik al lang gestopt denk ik, haha. Ik train in piramide sT en liefst zo zwaar mogelijk, maar wel correct. enkel de laatste herhalingen van de laatste set worden wel eens gesmokkeld

Terug
Naar boven