AndroidHealthClinic

Wat te Kiezen

manii

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Na een aantal dagen informatie te lezen hier op het forum blijft het toch lastig om een goede keuze te maken. Wat voor supplement zou het beste voor mij zijn.

Over 2 maanden moet ik opkomen voor de luchtmobiele brigade, ik train al maanden lang en het gaat de goede kant op.

Ik doe 3 x per week kracht training
1 x borst / triceps
1x Rug / biceps
1x Schouders / buik

Daarnaast loop ik 3/4 keer hard in de week en soms nog een spinning les erbij.
Ik werk ongeveer 33 uur in de week in de supermarkt, dus veel lopen en met je armen bezig. Ook sta ik op de slagerij wat fysiek best zwaar werk is.

Ik probeer mijn voeding constant en goed te onderhouden...

Ochtend:

8/9 uur : Bakje yoghurt/jam/beetje musli met een bruine boterham

11 uur: stuk fruit

12:30 : 4 Bruine boterhammen

15:00: Fruit/koekje

17:30: Warm eten

20:00: Fruit/koekje

Als ik veel gesport heb op 1 dag, neem ik nog wel eens een energie bar erbij..
Rust neem ik naar mijn zeggen genoeg, ik probeer toch wel 9 uur slaap te krijgen.

Toch merk ik nu ik meer train, dat me lichaam snel vermoeid is.
Nu overweeg ik toch om supplementen te nemen om dat extra te krijgen om me klaar te stomen voor het leger. Maar aangezien er zoveel verschillende soorten zijn vraag ik mij toch om jullie advies!

Mijn advies: meer eten / geen supplementen

Meer en vooral beter gaan eten.

Vooral meer eiwitten binnen krijgen en eventueel een whey.

Meer eten: check mijn voedingsschema op mijn fototopic.
Als je toch supps gaat pakken: pak gewoon een whey shake, 2 a 3 x per dag

meer eten en gezonder eten.. eiwitten vooral.
en benen trainen he..

Om iets vernieuwend in dit topic te posten : meer eten ;) Het lijkt wel of je jezelf uithongert

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal op me voeding letten, vooral wat ik aan eiwitten binnen krijg!

meer eten en gezonder eten.. eiwitten vooral.
en benen trainen he..

Benen train ik niet zoveel, met spinning en veel hardlopen gaan me benen enorm vooruit. Dat merk ik de laatste tijd!

• Topic Starter Topic Starter
:o

Aangezien ik een beetje in dezelfde situatie zit als de OP zal ik hier even m'n vraag posten ipv een nieuw topic te starten.
Ik zou m'n voeding (die wel redelijk goed in orde is) willen aanvullen met whey (en eventueel iets anders mocht dat nodig zijn), maar ik weet niet goed welk merk het beste is, en er zijn er ZO veel :)
Reden is dat ik ondanks veel en gezond eten met redelijk wat eiwitten maar geen massa bijkrijg en er blijf uitzien als een plank.
Mijn broer gebruikt'Complete Whey Protein' van cytosport. Is dit een goed merk? Of is er beter te krijgen voor die prijs? En kan ik eventueel best nog wat anders gebruiken?
Alvast bedankt.

Een whey shake zal je inderdaad wat extra eiwitten opleveren. De regel is dat een intensief BB'er 3 x zijn gewicht aan eiwitten moet binnenkrijgen. Ik ben tevreden als ik aan 2 x mijn gewicht kom per dag, maar dat is een persoonlijke overweging.
Of die shake jou gaat helpen weet ik niet. Je zegt dat je nu reeds goed veel eiwitten binnenspeelt, dus ik betwijfel het.

Als je echt een probleem hebt met massa bij te krijgen (maw je staat gewoon overall te mager), dan moet je eigenlijk gewoon meer gaan vreten. Als zelfs dat niet helpt kan je overwegen een wheight-gainer shake te nemen.

Maar om het simpel te houden, stel dat je traint zonder supplementen en je zoekt iets om wat meer massa te gaan pakken, is de logische (eerste) stap voor de meesten een whey shake en eventueel creatine. Over merken zou ik in jouw geval niet teveel zorgen maken. Er bestaan duizenden whey shakes die goed zijn, en slechts verschillen op kleine details die de prijs maken. Persoonlijk ben ik meer voor de whey shakes van de boardsponsors hun huismerk hier. Vooral de shakes van Body & Fit-shop (Whey Perfection) zijn superlekker en zeer goed samengesteld voor hun prijs. Als je liever bij XXL besteld, dan zou ik voor de Whey Delicious gaan, ook goede dingen over gehoord !

Terug
Naar boven