boogie
Huge Freak
- Waardering
- 6
Ik zeg uitstel, omdat ik er van uitga dat ie er uiteindelijk toch wel komt.
Ik twijfel eigenlijk.
Zag laatst een aflevering van B&W en daar zag je dan wat tuig zitten dat zich kandidaat wenste te stellen. Mijn angst is dus een btje dat mensen zonder enkele bestuurlijke ervaring, met een beperkte visie etc. met de scepter gaat zwaaien. Vooral in kleine k*tdorpjes waar ik bijvoorbeeld vandaan kom lijkt me dat best op de loer liggen. Verder heb ik uit vertrouwelijke bron vernomen (lees: mn papa
) dat de gemeenten met het onlangs ingevoerde dualisme nog totaal niet om kunnen springen. En dan een gekozen burgemeester er overheen zet wel erg veel druk op de ketel.
Aan de andere kant vind ik het raar dat een burgemeester niet democratisch, door het volk, gekozen wordt. Het leek me wel een mooi plan om een aantal minimumeisen in te stellen; dus een bepaald opleidingsniveau en een aantal jaren bestuurlijke ervaring op niveau.
Wat denken jullie ervan?
Ik twijfel eigenlijk.
Zag laatst een aflevering van B&W en daar zag je dan wat tuig zitten dat zich kandidaat wenste te stellen. Mijn angst is dus een btje dat mensen zonder enkele bestuurlijke ervaring, met een beperkte visie etc. met de scepter gaat zwaaien. Vooral in kleine k*tdorpjes waar ik bijvoorbeeld vandaan kom lijkt me dat best op de loer liggen. Verder heb ik uit vertrouwelijke bron vernomen (lees: mn papa
) dat de gemeenten met het onlangs ingevoerde dualisme nog totaal niet om kunnen springen. En dan een gekozen burgemeester er overheen zet wel erg veel druk op de ketel.Aan de andere kant vind ik het raar dat een burgemeester niet democratisch, door het volk, gekozen wordt. Het leek me wel een mooi plan om een aantal minimumeisen in te stellen; dus een bepaald opleidingsniveau en een aantal jaren bestuurlijke ervaring op niveau.
Wat denken jullie ervan?
Laatst bewerkt:

?? Geweldig... Heb je al n andere partij op het oog...