XXL Nutrition

Wat zouden jullie doen?

PELLEGRiNO

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben sinds 5 maanden begonnen met trainen en ben al aardig bijgekomen zo'n 12kg, maar spijtig genoeg ook een deel ervan vet.
Ik heb nu een BF van 14a15% schat ik. Ik ben van nature slank gebouwd, heb nu al hier en daar de beginnende vormen.
Nu begin ik zwembandjes te krijgen, heb vooral veel vet gekregen op men buik en dit is niet mooi. Mijn plan was om de zomer en winter door te vreten om dan tege volgende zomer te cutten en mooi te staan maar ik vrees dat ik tege dan een uber pens heb.
Wat zouden jullie doen?
Als ik nu ga cutten word ik trug een skinny guy, ben vrij groot, het vet zit hem echt vooral op de buik spijtig genoeg, de buik is nu nog net aanvaardbaar.
of denken jullie dat het zo'n vaart niet zal gaan en het extra vet wel zal meevallen tege volgend jaar maart.. ?

stats zijn:

20 jaar
1.84m
78kg

Ik denk dat je iets mag minderen in kcal. 14% is niks mis mee. het vet wat je in korte tijd erbij krijgt is er vaak ook snel weer af.
Ik zou gewoon doorbulken en iets minderen. Hou het goed bij zodat je niet te vet word. Zit zelf momenteel op 17-18% maar ik bulk gewoon door, ben nu net lekker bezig.
En als het straks in de winter toch helemaal uit de hand loop kun je 1-2 maandjes gaan cutten. Kan zelfs handig zijn want zo kom je erachter hoe je het beste af kunt vallen zodat als je tegen de zomer wil cutten je gelijk goed begint.

Op hoeveel kcal zit je nu, en welke activiteiten doe je overdag? hoe lang duren je trainingen?

door bulken !

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit nu ongeveer op 2700 a 3100 kcal, trainingen duren soms wel iets te lang, meestal zo rond de 75minuten ...
Thanks for the reply's ;)

Pics?..
Ik zou zeggen, ga cutten als je je vet te hoog vind en ga nu gewoon door maar wel wat langzamer zodat je bf niet te hard stijgt.

ik denk dat ik net met hetzelfde probleem zit pellegrino. ben ook een 1.84 m, weeg 78 kilo en heb een vetpercentage van 15 % :)

Ik heb 't ook, nu 1.75 bij 86kg 14% en ik ga ook twijfelen of ik nog wel moet doorbulken. Jammer dat ik progressie foto's maak want in januari stond ik nog zo mooi droog :(.

Ik sla ook alleen maar vet op rond het middel, je kan na het trainen strepen zien overal, buikspieren zijn ook wel te zien maar dat vet moet er af! Maar dat mag nog niet! Aaarrgh!

Tja, als jij je er niet lekker bij voelt zou ik zeggen: cleaner bulken/cutten. Je kunt een anderhalve maand cutten en daarna weer meer gaan eten, maar wel (c)lean.

Ik zit nu ongeveer op 2700 a 3100 kcal, trainingen duren soms wel iets te lang, meestal zo rond de 75minuten ...
Thanks for the reply's ;)

Zoveel krijg je dus niet binnen. Je zou wat cardio kunnen doen (als je dat nog niet deed. Je kunt ook 60 min. KT doen en dan 15 cardio hoge intensiteit.

Maar ik heb dat probleem ook hoor. Ik heb pas geleden wel 2 maanden gecut. Maar zodra ik weer begin te bulken zit het vet er best snel weer aan. Vooral rond de buik. Het is net of ik niet spiermassa kan aanzetten door ook veel vet te gainen. Voordeel is wel dat als ik even ga cutten het vet er ook snel weer af is.

Als je nu net lekker bezig bent zou ik gewoon doorbulken en als dat buikje je echt tegen begint te staan kun je cutten.

Blijf hetzelfde eten en trainen, maar voeg wat cardio toe op off-dagen.
Als je een niet te zware training achter de rug hebt kan je ook cardio doen.
Bouw het op tot 35 minuten medium intensity.

Met 78 KG op 1.84 zou ik gewoon doorbulken!

Zou op de niet kt dagen, wat cardio doen.

En het gewoon een beetje in de gaten houden. Helaas zet vet het snelste aan rond je buik!

Terug
Naar boven