Fitness Seller

Welke cage ?

• Topic Starter Topic Starter
Sorry sunnepitte
barbarian valt af

Guardian waarom bodycraft en geen powertec ?

powertec:
+pins verstelbaar (ook langs buiten)
+iets breder
+stronger dips

bodycraft:
+pins rubber coating

Sorry sunnepitte
barbarian valt af

Guardian waarom bodycraft en geen powertec ?

De bodycraft heeft een rechte pullup bar, meer ruimte tussen de steunen en de balkvormige safety's zijn veel stugger, waardoor het gewicht sneller stil komt te liggen bij pinsquats en rackpulls. Overall lijkt de bodycraft me ook zwaarder belastbaar, maar dat weet ik niet zeker. Buiten het rack werken zal wel moeilijk zijn, of je moet extra hooks erbij kopen.

Kun je de veiligheidsbars van de powertec vastzetten zodat deze niet verschuiven ?

Kun je de veiligheidsbars van de powertec vastzetten zodat deze niet verschuiven ?
Wat bedoel je precies? Zoals je kunt zien op foto's haak je deze erin en zitten ze natuurlijk niet los in het rack, er zal dus niets verschuiven.

Waarom valt de Barbarian Power Cage af?

powertec.

Ik bedoel het zo

ik zie dat je die pinnen gewoon door het rek schuift. Ik zag in een filmpje dat wanneer je bijv de laatste rep bij benchpress net niet kunt halen je de barbell op de ze veiligheidssteunen kunt leggen. Degene in dat filmpje rolde de barbell van zich af over deze steunen. Ik dacht toen bij mijzelf als de veiligheidssteunen maar niet losschieten/verschuiven of hoe je het ook wilt noemen. Vandaar mijn vraag over hoe die steunen werken.

De barbarian valt af omdat deze :
-100 euro duurder is
-geen legextension op het bankje heeft
-minder verstelgaten in frame heeft (zoals op foto)

Trouwens de bodycraft valt ook af

Laatst bewerkt:
Ik lees dat powertec levenslange garantie op het frame geeft ?

Dit klopt ?

Ik bedoel het zo

ik zie dat je die pinnen gewoon door het rek schuift. Ik zag in een filmpje dat wanneer je bijv de laatste rep bij benchpress net niet kunt halen je de barbell op de ze veiligheidssteunen kunt leggen. Degene in dat filmpje rolde de barbell van zich af over deze steunen. Ik dacht toen bij mijzelf als de veiligheidssteunen maar niet losschieten/verschuiven of hoe je het ook wilt noemen. Vandaar mijn vraag over hoe die steunen werken.

De barbarian valt af omdat deze :
-1000 euro duurder is
-geen legextension op het bankje heeft
-minder verstelgaten in frame heeft (zoals op foto)

Trouwens de bodycraft valt ook af

Barbarian is geen 1000 euro duurder. Hij kost nog niet eens 1000 euro. De leg extension op de powertec is crap en het barbarian bankje is van betere kwaliteit. En waarom valt de bodycraft af?

Ik wil niet lastig doen ofzo, maar ik vind het foute argumenten.

dr stond een 0 teveel achter

ik wil een complete set incl bankje(+extension) en stang en schijven

bodycraft vind ik te prijzig zoals ik de kooi wil hebben

en ik vind de powertec completer dan barbarian

en of dat bankje krap is weet ik niet, misschien ben jij wel langer dan ik:D

heb zelf de powertec met bankje met leg extens en moet zeggen ben zeer tevreden. klopt wel dat die leg extension niet je dat is, bedoel meer dan 95kg moet je niet gaan "extenden", de baar dreigt te gaan plooien!

Als je het budget ervoor hebt dan is het PowerTec half rack de beste optie vind ik:

iqc77t.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb de Powertec cage ... met Latoptie ... super tevreden over
Alles stabiel en stevig. Maar zoals hier boven wel gepost is:

guardian zei:
de balkvormige safety's zijn veel stugger, waardoor het gewicht sneller stil komt te liggen

Terug
Naar boven