AndroidHealthClinic

Welke grafische kaart

dragon33

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Ik heb een AMD Athlon XP3200+
kloksnelheid 2.2 Ghz,512Mb
Welke grafische kaart moet ik mij aanschaffen om goede games te kunnen spelen. Moet wel betaalbaar zijn.

Kies iets in de trent van de games die je veel speelt ... een 6600 GT is iets prijziger, maar is al een hele leuke kaart ... Wil je dikker investeren, dan neem je een 6800 series kaart .. en heb je echt geld over dan kijk je in de 7000 series van NVidia :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb begrepen dat AGP eruit zou gaan en dat alles PCI E gat worden. Werken al die bovenstaande kaarten voor mijn pc, ik wil gewoon weten of mijn processor sterk genoeg is

Ik zou een 6800 versie nemen, en meteen even 512 mb geheugen erbij planten.

Welk type moederboard heb je? Anders is het een beetje moeilijk te bepalen of bovenstaande videokaarten zullen werken...

Ik zou sowieso inderdaad voor PCI Express gaan

type moederbord is ASRock K7S8XE+

AGP dus. Je kan ook een 6600 serie nemen in AGP versie, maar hang niet de krent uit, dit zijn prijzige kaartjes.

Ik dacht zelf na een tijdje zoeken aan saphire radeon 9600pro 259Mb

Met ATI haal je een hoop problemen en BSOD's in huis ... NVidia nooit geen problemen mee gehad ... Kies iets in de 6600 AGP versie, dan kan je systeem nog een tijdje mee ... ga ondertussen sparen voor een PCI-E systeem, hetzelfde heb ik centaur ook aangeraden toen

Sluit mij volledig bij bovenstaande aan :)

Mja, alleen wordt het voor mij weer een duur grapje. Ik moet nu een nieuw moederboard, CPU, geheugen en videokaart hebben. Kortom, ik ben waarschijnlijk goedkoper uit met een complete nieuwe pc.

MWah, hangt er vanaf wat je kiest... kies een goede computerboer die zelf pc's bouwen, die willen vaak de nieuwe losse componenten voor een gering bedrag wel in je peeceetje monteren, dat doen wij ook ...

Ik heb hier 2 pc's staan die ik zelf gebouwd heb, en blijf dat ook liever doen. Mocht ik een nieuwe pc kopen, dan ruk ik die ook uit elkaar.

ga toch liever voor pci express dan agp
agp is maar 8x en pci express 16x pipelines ...

en ik raad je een ati radeon aan x800 of x850xt ;-) vele beter dan nvidea
maarja als je moederbord maar enkel agp ondersteunt zal je ff een asus moederbord moeten zeken of een ander die pci express ondersteunt ;-)

Weet ik veel hoeveel verstand van pc's jij hebt centaurtje ... haal die losse componenten dan op en bouw je zelf een leuke pc :) is goedkoper als een kant en klare :P

Hiekie zei:
Weet ik veel hoeveel verstand van pc's jij hebt centaurtje ... haal die losse componenten dan op en bouw je zelf een leuke pc :) is goedkoper als een kant en klare :P
Losse componenten zou ik rond de 500 euro komen, terwijl een beetje kast met die configuratie meestal voor 600 euro kant en klaar staat, en dan heb je er nog de kast, geluidskaart, netwerkkaart, harddisk, floppydrive (who cares?) en DVD brander bij.

En dan heb je zo'n fijn all-in-one minibordje van het merk Yokohama, witmerk harde schijven die door de achterdeur van WD naar buiten gaan ... Een kast dat als je de kap er af haalt bijna in elkaar zakt door zijn eigen gewicht en ga zo maar door :S

Even snel een greep uit de collectie, zonder te veel prijsgericht gezocht te hebben...

AMD Athlon 64 3000+
512MB DDR
Onboard sound, LAN, 6x USB 2.0

ATI Radeon 9550 (256MB, TV-out)
200 GB Seagate (SATA, 7200rpm, 16MB)
-
DVD+/-brander NEC 16x dual layer
Floppydrive

Optische muis en Keyboard
2.1 speakers

€ 629,-

Hier nog één, al is deze te duur...

AMD Athlon 64 3500+
1024MB DDR
Asus (LAN, 6x USB 2.0)

Geforce 6600GT (128MB, PCI-e, TV-out)
Creative Audigy SE
200 GB Seagate (SATA, 7200rpm, 16MB)
DVD-speler 16x
DVD+/-brander NEC 16x Dual layer
Floppydrive

Aopen QF50c Zwart
Logitech MX518 & Office keyboard
Logitech X-530 (5.1)

€ 989,-

En dan de onderdelen los:

AMD Athlon 64 3500+ (2,2 GHz, S939, 512kB) - 239,-
Asus A8V-E SE - 89.50
512MB DDR 400 PC3200 - 49.50 x 2 = 99,- (al heb ik liever Corsair)
Asus EN6600GT 128 MB PCI-E - 175,-

Een mooi totaalplaatje van 602,50

Terug
Naar boven