AndroidHealthClinic

Welke OS bij dual core processor

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Mijn oudere broer heeft een pc aangeschaft met een AMD 64 dual core processor. Nu heeft hij aan mij gevraagd of ik hem wil installeren. Aangezien ikzelf gewoon een 32-bit processor heb, heb ik dus alleen Windows Vista 32-bit editie. Kan ik deze ook gewoon installeren op een dual core processor, of kan je dan geen gebruik maken van de prestaties van de dual core processor?

Als dit niet mogelijk is, heeft iemand dan voor mij een linkje naar Vista 64 bit :D

Vista en XP werken gewoon met multicore processors, 64bits OS biedt weinig extra's. Je hebt er meer last van dan profijt.

dual core en heeft niets met 64bit te maken.
Zowel xp als vista (vista wss meer) zijn geoptimaliseerd voor multicores.
Je kan dus je 32bit OS installeren op die dual core nuja als je 64 bit wil hebben (zou niet weten waarom je dat nu zou willen) moet je een 64bit OS hebben ja. Wil je windows neem dan vista 64bit.
Wil je niets betalen neem dan linux 64bit.

• Topic Starter Topic Starter
Vista en XP werken gewoon met multicore processors, 64bits OS biedt weinig extra's. Je hebt er meer last van dan profijt.

Oke, ik kan dus gewoon dezelfde versie installeren die ik ook op mijn eigen pc heb staan. Mooi zo, scheelt me weer moeite.

Ik merk wel dat ik even uit het wereldje ben :D Vroeger vroegen mensen dit soort vragen aan mij, nu moet ik ze aan anderen stellen :D

Terug
Naar boven