MuscleMeat

Welke securitysuite run jij?

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Net even wat gelezen op diverse reviewsites en wat me opviel was de overall slechte rating voor BitDefender en dan met name de firewall (AV is dik in orde).
Daarnaast scoort McAfee ook niet best als Suite.

Tijd om wat anders erop te plempen, is ook een hobby van me.

De top 3 is op elke reviewsite hetzelfde: Norton, ZoneAlarm, Kaspersky.

Van de 'Grote Drie' (Norton IS, Kaspersky IS en Zone Alarm IS) heb ik eerst Zone Alarm Internet Security geprobeerd maar die maakte meteen al conflicten met MSN, het geheugen van Windows en een bepaalde engine van zichzelf.

Er dus meteen afgetiefd en nu loopt Kaspersky Internet Security.

Wat heb jij voor Suite lopen?
Of alleen een AV met/zonder losse firewall?

Geen, wel een aparte OpenBSD firewall.

Norton, maar m'n key is al een half jaar verlopen. Zou ik eens een keer wat aan moeten doen..

Op de werkpc zelf draait Trend Micro PC Cylin 2002 .. lekker licht en voldoende beschermd ...

Mijn server verzorgt mijn internetaccess... hier staat kerio winroute firewall op.. die zijn blacklist uit 1 van de grote servers van internet haalt (heerlijk tegen spyware, de grote spyware verspreiders staan allemaal hierin)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga zo maar eens het 'beste van 2 werelden' installen:

Als AV Bitdefender en als FW Outpost.

Norton vind ik de beste alleen gebruikt veel werkgeheugen

Ja doodzonde van je PC.

Ik zie nu toch iets aardigs: Jetico personal firewall....hmmm lekker proberen :D

ik heb avg draaien, werkt prima eigenlijk (free edition)

nod32 + windows firewall + router firewall thats it, op m'n broers pc is er nog ashampoo firewall

eTrust EZ Antivirus is hier geïnstalleerd en werkt goed moet ik zeggen. En Windows Firewall staat aan. :p

Klein kabelroutertje met ingebouwde firewall houdt de meeste meuk wel tegen.
Verder alleen windows firewalls (of soms helemaal geen).
Verder AVG-free
En een beetje gezond verstand.

Geen problemen tot nog toe.

Schoonmoeders PC ook eens bekeken.. zonealarm heeft ook goed zijn werk gedaan.

Nod 32 + router met firewall

norton 2002... daarbij heb je nog geen key nodig. Verloopt norton, dan installeer je het gewoon nog een keer. Kun je weer een jaar vooruit :D Daarnaast kun je wel gebruik maken van de nieuwste virus definities (dezelfde dus als de nieuwere versies van norton) :) Lekker gratis dus en het neemt lang niet zoveel geheugen in beslag als nieuwere scanners. Heb trouwens geen extra firewall aan staan, had gehoord dat dat niet nodig is als je achter een router zit.

Ik heb een LinkSys router maar er gaan toch heel wat progjes mijn PC uit het internet op en ik weet niet of Link die ook binnen houdt.

Dat houdt Outpost nu tegen.:D

Ik heb wat uurtjes besteed aan het lezen van reviews en op een professionele site stond dat je beter een combinatie kunt nemen van 2 merken AV+FW dan een Suite installeren. En zo ben ik terecht gekomen bij BD 10 en Outpost Pro.

Norton zo ik iig nooit installeren. Trage zooi is het. Als je geen spyware hebt, voelt je pc wel zo aan door alleen Norton.

Router firewall, windows firewall en Free AVG ( constante beveiliging uit, alleen handmatig scannen). Een fatsoenlijke firewall zou voor mij opzich niet gek zijn, maar heb tot nu toe geen problemen.

AVG + windows firewall

Het verschil tussen Windows firewall aan en uit is ongeveer 1% :D:D:D

Serieus? Wat moet ik dan nemen.

Onze reserve-Iranier tracht weer te rellen, foei! :finger:

Beste D., een goed glas bier en een teugje GHB, zo kun je de WIndows firewall omschrijven. Slapende dus.

Terug
Naar boven