AndroidHealthClinic

Welke stats om te kuren?

Gast 101158

Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Ik ben nieuwsgierig met welke stats je kan/mag kuren. Want als ik hier een beetje blader op de forums zie ik dat bijvoorbeeld iemand heeft gekuurd met 1.80 70kg en 15% ofzo. Mij lijkt dit dus niet verstandig.
En ook de mensen die hier op reageren zeggen : niet kuren, naturel nog genoeg te halen.
Maar als ik het fysiek nu bekijk van deze persoon en een aantal kuren later is het toch wel een beest.

Ook ken ik vrienden die kuren en die ongeveer het zelfde zijn als mij, en als ik ze dan vooruit zie gaan is de verleiding wel heel groot om het zelf ook eens te doen als je ze zo ziet groeien. Terwijl er natuurlijk ook mensen die zeggen van NIET doen je kunt naturel nog zoveel halen.

En ik doe het voorlopig ook niet maar toch is de verleiding groot. Zit er nog een verschil in de kwaliteit bijvoorbeeld van die spiermassa. Dat iemand die kuurt als die later ouder en minder traint het later moeilijker kan behouden dan iemand die volledig naturel is.

Hoop dat hier de fitness goeroes onder ons mij wat duidelijkheid kunnen geven.

Bedankt

Zijn genoeg mensen die op een laag gewicht kuren, ligt helemaal aan je doel imo.

Er zijn aanwijzingen dat de langer je natural traint de gevoeliger je receptoren worden, maar again er zijn genoeg mensen die op een less dan acceptabel gewicht keihard beginnen te juicen en uiteindelijk heel ver komen.

Trainings/voeding ervaring en mindset lijken mij een stuk belangrijker dan je stats.
Al staat dit wel weer in verhouding met elkaar, iemand van 1.85 met 100+kg en low bf zal heus niet stilgezeten hebben en weet waar ie mee bezig is.

ik vind met nadruk op ik vind

dat je zelf moet weten wanneer je wil kuren
als je genoeg van voeding af weet en weet hoe je moet trainen

goed voeding schema heb (genoeg protein vetten carbs)

en je mindset is fitness gaat voor alles

dat je gerust kunt kuren..

ook al raad ik het af om te snel te beginnen vind toch dat je minimaal 3 jaar trainings ervaring moet hebben

• Like
Waarderingen: Dmg

ook al raad ik het af om te snel te beginnen vind toch dat je minimaal 3 jaar trainings ervaring moet hebben

Exact dit + minimum leeftijd van 21.

Als je het nog fitnessen noemt moet je sowieso niet gaan kuren. Verder wel redelijk met je eens maar meestal gaan verstand van voeding/training/rust wel hand in hand met redelijke stats.

Dit geldt totaal niet voor mij. Zoveel dingen zijn belangrijker dan krachttraining. Gelukkig wel (gezondheid, werk, huis, familie en vrienden) Als fitness alles is moet je juist niet kuren want dan is je mindset te extreem. Zeker boven de 30 merk ik dat krachttraining bijzaak is, een hobby naast het werk. Velen zijn hier student en die hebben misschien de luxe hun hobby op 1 te zetten. Wel is het zo dat ik een kuur plan in een periode dat ik redelijk veel tijd heb. Ik heb wel eens gekuurd in een tijd dat ik het zo druk had dat trainen er bij in schoot. Dat vind ik zonde achteraf.

Bedankt dejavu, dat had niemand van ons nog gelezen.

Terug
Naar boven