XXL Nutrition

Welke van de 3 olympische schijven?

anno_29120

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Dat er grepen aan zijn is altijd makkelijk. ALs je een schijf van 20 kilo hebt met een greep dan kan je ze als kettlebell gebruiken,...
De rest hangt gewoon af van smaak en prijs;

• Topic Starter Topic Starter
Het blijft uiteindelijk gewicht dus wat Yasmine ook al aangeeft is de rest verder een kwestie van smaak en prijs.

Ik heb zelf toen gekozen voor de rubberen schijven van Barbarian omdat mijn squatrack en bench ook van Barbarian zijn en ik op zolder train en dan is rubber wel handig i.v.m. de geluidsdemping.

Inderdaad. Rubberen schijven hebben veel voordelen, echter ook nadelen: ze zijn wat dikker; wat niet altijd praktisch is. En ze zijn duurder. En ze raken ook sneller beschadigd.Op sommige plekken, kan de rubber soms zo beschadigd raken dat je het ijzer blootlegt; Dat heb ik gehad met een paar schijven, maar ik vermoed dat dit kwam door een val van een te grote hoogte op een hoek van mijn rack. Maar zeker kan ik daar niet van zijn en bij normaal gebruik zullen die dus wel intact blijven.

Kies je voor gietijzeren, dan is het toch wel misschien belangrijk te weten wat voor een coating ze hebben. Sommige merken zijn misschien iets meer bestand tegen stoten en krassen,...
Ook is het gat belangrijk. sommige schijven, vraag me niet waarom, hebben een afgerond gat waardoor het niet prettig trainen is: ze wiebelen op de barbell.
Als alle kenmerken vergelijkbaar zijn, dan moet je naar de verkoper kijken: welke levert het snelst, welke is het goedkoopst, waar ga ik reeds producten kopen en krijg je misschien een korting, hoe is de afhandeling van klachten gebleken in het verleden,...
En misschien wel de belangrijkste tip: vraag aan mensen (maar dat is wat je reeds doet) welke schijven ze waar gekocht hebben en voor welke prijs, en vraag hun opinie. Bij zoveel mogelijk mensen. Maar dat is just common sense.

Bij mijn gym hebben ze van die schijven met rubber omhult (om ijzer te beschermen?). De rubber bladdert er nu, na 11 maanden een beetje vanaf, en er zijn al een paar schijven door de midden gebroken.. durf zo niet te zeggen welk merk dit is, nooit op gelet

• Topic Starter Topic Starter
Een kilo is een kilo, niet te moeilijk doen en gewoon de goedkoopste kopen als je er normaal mee gaat trainen. Zou je hem laten donderen steeds ,dan kan je beter bumperplates kopen.

Bedankt allen voor de input... ik ga uiteindelijk voor de schijven van Fitnessapparaat.nl. Om de hoek, snelle levering (haal ze op) en zien er verder goed uit...

Terug
Naar boven