MuscleMeat

Welke vitamine D?

thyrax

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
Welke van deze 4 vitamine d supplementen zal ik aanschaffen?

[Link niet meer beschikbaar]

En welke dosering? Ik zat zelf te denken aan 2000IU.

Alvast bedankt :)

Aanbevolen hoeveelheid ligt meen ik tussen de 800-900 units per dag. Met 1000 heb je in principe genoeg, en dan krijg je nog extra binnen van evt zon en voeding.

Laatst bewerkt:
Ik kom als echte DBB'er vrijwel nooit buiten dus supplementeer 5000 IU per dag. :)

ik zou gewoon die van 5000iu van doctors best halen, meeste werkzame stof voor je geld.

Voel me een stuk beter door dagelijks 5000iu van now foods te nemen.

Tussen de 4000-6000iu wordt idd aangeraden. Met veel zon onnodig, maar dat is beperkt hier.

Van Doctor's Best. Het beste zou zijn 5000IU per dag / om de 2 dagen.
Echter is dit een grove schatting, aangezien ik niet weet welke huidskleur je hebt, of je vaak buiten bent/komt en of andere factoren die meespelen.

Waar baseert hier iedereen 5000 units op? Gezondheidsraad -> 800/900 units p/dag

omdat een redelijk hoge dosering de testosteron waardes laat stijgen ( en tal van andere voordelen ) en een dosis van 5000 iu kan prima zonder dat het slecht voor je is. ( overdosering begint pas vanaf 20-25k iu per dag )

• Topic Starter Topic Starter
Kijk filmpje, de gezondheidsraad loopt wat achter in onderzoek.

Hehe, heb het mede besloten na het topic van jou te lezen.

En kan het op lange termijn ook geen kwaad om 5000UI te nemen? En mijn moeder wilt ook vitamine D gaan supplementeren, is 5000UI voor haar ook een veilige dosis? Ze sport namelijk niet.

Van Doctor's Best. Het beste zou zijn 5000IU per dag / om de 2 dagen.
Echter is dit een grove schatting, aangezien ik niet weet welke huidskleur je hebt, of je vaak buiten bent/komt en of andere factoren die meespelen.

Blank, en elke dag zo'n 45 min buiten op de tijden waarop de zon zou kunnen schijnen.

Ah, het topic over de testboosters :)

Ja, je moet niet sporten om hogere dosissen te nemen. Ik zou eerst 2000iu aan haar geven en na een tijd bloed laten checken wat het gehalte is. Er is nu wat meer zon geweest, nadien kan je nog verhogen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven