AndroidHealthClinic

Werkgeheugen Computer

smokey juul

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb in mijn computer 4 slots, ik heb op een rij: 256, 256, 64, 64, samen is dat dus 640 mb ram. Mij is verteld dat dit niet samen kan omdat het zeg maar even moet zijn. In mijn geval dus, 256 - 256 = 512 of 256 256 - 256 256 ofzo. Klopt dit? Mijn computer geeft gewoon 640 aan.

dit klopt niet. Je mag op een rij: 32mb-64mb-128mb-256mb hebben als je goesting hebt :)

Maakt niet uit. Let er wel op dat het snellere geheugen downwards compatible is. Maw. je snelle geheugen past de snelheid aan, aan de langzamere modules.
Optimaal is het niet, maar kan geen kwaad.

Het klopt wat Kale zegt ....

Wel wordt geadviseerd om de strips met de meeste capaciteit vooraan te plaatsen in de sloten volgorde dus als je 2 x 256 en 2 x 64 hebt plaats je de 2 x 256 in slot 0 en 1 .. en de andere 2 in slot 2 en 3..

Het klopt wat Kale zegt ....

Wel wordt geadviseerd om de strips met de meeste capaciteit vooraan te plaatsen in de sloten volgorde dus als je 2 x 256 en 2 x 64 hebt plaats je de 2 x 256 in slot 0 en 1 .. en de andere 2 in slot 2 en 3..

waarom zijn de voorste sloten sneller?
Als men dual channel geheugen gebruikt en het moederbord ondersteund dat is het toch kijken naar hoe je ze moet zetten om dit te laten werken. En dat is niet altijd zo dat het de 2 eerste sloten zijn...

In geval van een Dual channel bord is het weer anders idd ... dan heb je 2 x een slot 0 en 2 keer een slot 1 ...regel is dat het grootste reepje altijd in slot 0 komt... In geval van een dual channel moet je de memory wel in setjes van 2 gebruiken

Terug
Naar boven