XXL Nutrition

Werkstraf voor spionerende agent

The T one

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m85
Massa
76kg
Werkstraf voor spionerende agent

Toegevoegd: woensdag 8 sep 2010, 13:47

De rechtbank in Den Haag heeft de 39-jarige ex-agent Re L. veroordeeld tot 240 uur werkstraf voor het doorspelen van vertrouwelijke informatie aan de Marokkaanse geheime dienst. Tegen de voormalig brigadier van het korps Rotterdam-Rijnmond was die straf ook geëist.

De ex-agent zocht voor de tweede man van de Marokkaanse ambassade, die voor de inlichtingendienst werkte, gegevens van personen op in de Nederlandse politiesystemen. Het ging onder meer over een Nederlandse man die in Marokko wilde investeren, het toenmalig SP-Kamerlid Ali Lasrak en de in Nederland wonende Palestijnse activist Ibrahim Al-Baz.

Bron: http://nos.nl/artikel/183531-werkstraf-voor-spionerende-agent.html

Het is toch ongelooflijk hoe een ambtenaar hiermee wegkomt!? Als ik zoiets op het nieuws zie vraag ik me af wat de regering en het rechtssysteem nou eigelijk voorstelt.

Een straf als deze lijkt mij veel te laag. Hoe denken jullie hierover?

Ze vertellen niets over de info die door is gegeven, dus waars. is het niet erg boeiend geweest en heeft die de laagst mogelijke straf gekregen ofso

ik zeg... publiekelijk stenigen!

• Topic Starter Topic Starter
er is inderdaad geen specifieke informatie waar je juristisch gezien iets mee zou kunnen voor meer beeldvorming. Het feit dat er geheime informatie word doorgespeeld vind ik erg in het kader van de opgelegde straf vind ik het op zn minst curieus. De verdachte geeft als motief onder druk te zijn gezet. Dat vind ik eigelijk nog erger. Gezien de lage straf zal hier waarheid in zitten?? ik kan er niet bij dat wereldlijders sluwe vossen kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven