AndroidHealthClinic

what really happened in the middle east..

sjekoog

Competitive Bodybuilder
10 media-items
Waardering
169
Lengte
1m89
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
http://www.liveleak.com/view?i=8b3_1231163165

Net deze video gekeken, ik ben geneigd om israëls motieven te volgens in dit conflict( onschuldigen doden is nooit goed maar waar gehakt word vallen spaanders en 2 vechten 2 schuld)..

jouw mening zonder religieus oogpunt maar enkel vanuit rede.
Wie heeft er 'gelijk' in dit vanaf 1948 durende conflict?

Israel

Waarom precies wat het filmpje al aangeeft ?

Hoeveel doden telt dit conflict al vanaf het begin?

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel doden telt dit conflict al vanaf het begin?

Aan de kant van israël een paar factortjes minder dan de arabs.
stats van verliezen in de zesdaagse oorlog:
israël
779 doden,
2,563 gewonden,
15 gevangenen,
19 vliegtuigen

Arabs
21,000 doden,
45,000 gewonden,
6,000 gevangenen,
meer dan 400 vliegtuigen

Ik had mijn mening altijd al als die van nu, de joden hebben alles opgebouwd in israel.

Filmpje bevestigd wat ik al dacht.
Veel arabieren kunnen het gewoon niet uitstaan dat er joden leven en om niet rationele redenen zetten ze dat kracht bij.

[Link niet meer beschikbaar]

Gaat enkel om de bron van het filmpje :) of vorm je mss een mening zonder eerst bronnen te checken?

het filmpje opzich is al een bron hé, maar normaal gesproken volgt er dan een positieve danwel negatieve uitlating naar aanleiding van het nageposte.

verklaar u nader...

getuigt niet echt van veel intellect om in zo een langlopend en complex conflict nav een propaganda filmpje een mening te vormen.. maar dat is mijn mening natuurlijk...

getuigt niet echt van veel intellect om in zo een langlopend en complex conflict nav een propaganda filmpje een mening te vormen.. maar dat is mijn mening natuurlijk...

nou ik weet vrij veel van het conflict daar een de voorloop ervan.
ik zie het filmpje eigelijk meer als een conclusie.

Israël verlaat de gaza strip een tijd geleden en dan gaan de pali's als teken van goodwill raketten afvuren...

Dit vind ik er ongeveer van:

stats van verliezen in de zesdaagse oorlog:
israël
779 doden,
2,563 gewonden,
15 gevangenen,
19 vliegtuigen

Arabs
21,000 doden,
45,000 gewonden,
6,000 gevangenen,
meer dan 400 vliegtuigen

En ik ben benieuwd hoe de totaalcijfers eruit zien. Maar wat daar zo vlak na WOII is gebeurd is een godsgruwelijke schande. Op basis van een simpele fantasie van een paar religieuze teksten (ik zie niet in hoe je dat vrij moet zien van religie eigenlijk) een land 'krijgen'?

Nu goed, nu kan ik er totaal naast zitten wat die reden betreft waarom Israël nu dat stuk land heeft gekregen.

Dit vind ik er ongeveer van:

En ik ben benieuwd hoe de totaalcijfers eruit zien. Maar wat daar zo vlak na WOII is gebeurd is een godsgruwelijke schande. Op basis van een simpele fantasie van een paar religieuze teksten (ik zie niet in hoe je dat vrij moet zien van religie eigenlijk) een land 'krijgen'?

Nu goed, nu kan ik er totaal naast zitten wat die reden betreft waarom Israël nu dat stuk land heeft gekregen.

Dus je gebruikt het feit dat Israël minder doden heeft te betreuren als argument dat ze dus wel ongelijk zullen hebben? :scratch: In de oorlog van 1948 verloor één op de honderd Israëlis het leven, toen ze tegen de rest van de Arabische wereld vochten. Die Arabieren hadden in absolute cijfers meer doden, maar als percentage van de bevolking veel minder.

Wat in dit filmpje wordt gezegd is wel de harde waarheid: Israël heeft van dat kleine stukje woestijn (1% van alle Arabische grond) dat ze bewonen een vruchtbare welvarende staat gemaakt. Als de Palestijnse leiders het geld dat ze van de wereld kregen niet op hun Zwitserse bankrekening hadden gezet of er wapens voor kochten, maar het hadden geïnvesteerd in het opbouwen van hun eigen land, hadden ze net zo welvarend kunnen zijn. De Palestijnen zijn meer slachtoffers van hun eigen leiders dan van de Joden.

Het zegt toch wel wat dat Arabieren die in Israël wonen meer rechten hebben dan Arabieren waar dan ook in een Arabisch land. Israël is een baken van beschaving in de Arabische wereld, die voor de rest wordt gekenmerkt door dictators, wanbeleid en corruptie.

Wie nou recht heeft op welk stuk land vind ik moeilijk om te zeggen, maar ik vind wel dat de Palestijnen recht hebben op een levensvatbaar stuk land. Ik vraag me trouwens wel af waarom de miljoenen Palestijnen die in Jordanië wonen niet strijden voor onafhankelijkheid. Misschien omdat ze daar door de geheime politie gelijk worden vermoord?

Laten we even vanuit gaan dat ik meer geld heb dan jou.. ben een betere zakenman en heb betere organisatorische capaciteiten.. jij hebt toevallig een huisje gekocht maar aangezien ik deze veel beter kan opknappen, ik kan in jouw huis een veel mooiere tuin plaatsen dan dat jij ooit zou kunnen plaatsen, ik kan je woonkamer, slaapkamer, zolder uitbouwen en kan van je schuurtje een garage maken, sterker nog.. ik doe hetzelfde bij je buurman en ook bij diens buurman.. zo bouw ik gewoon mijn eigen palijs.. iets wat jullie met z'n drieen nooit zouden kunnen bouwen.. is mooier voor de buurt en naar de politie gaan heeft geen zin.. ik bezit namelijk de plaatselijke bank heb een belangerijke functie bij de gmeente die dat bureautje subsidieert.. ik ben namelijk ook sterker dan jullie met z'n drieen bij elkaar en desnoods huur ik wat luche figuren in en die weten wel raad met jullie geklaag..

Dus jij hebt geen rechten vriend.. dat huisje is vanaf nu van mij.. punt.. einde discussie..

Propaganda, het blijkt toch iedere keer weer te werken.

en de gelovigen hebben alles wereldwijd opgebouwd

Binnen een 'gelovige maatschappij' wonen en werken betekend niet per definitie dat ze ook echt in een god geloven.
Vraag een brabander of limburger of hij katholiek is en vraag daarna of hij zijn geloof beleid.

DE progressiviteit is te danken aan de normen en waarden voortvloeiend uit het christelijk geloof.

sorry, ik heb op dubai na niet het idee dat moslims zo veel hebben opgebouwd.

Terug
Naar boven