MuscleMeat

Wie heeft ervaring met Windows Media Center?

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Is het wat, dat Windows Media Center?
Sommige laptops worden tegenwoordig geleverd met Media Center en ik vraag me af wat de eventuele nadelen of juist voordelen zijn t.o.v. WIn XP Pro, buiten de TV IN mogelijkheden.

Als je de laptop op PC aansluit op je TV heb je een mooie mediacenter schil ter beschikking. Zeker de moeite waard, beter om daarmee te browsen op je TV-scherm dan met de standaard schil van Windows.

Ik draai zelf met een Media Center Extender, namelijk mijn Xbox360. Die geeft echter gewoon dezelfde schil weer als Mediacenter zelf, ook al heb ik op mijn PC die Mediacenter draait nog wel iets meer opties.

ook goeie opensource alternatieven zoals mythtv

Ik gebruik gewoon op men desktop Win MCE
Is eigenlijk hetzelfde als WinXP maar met MCE plugin bij.
Nu gebruik ik men comp als TV, recorder en gewone comp.

• Topic Starter Topic Starter
Als je de laptop op PC aansluit op je TV heb je een mooie mediacenter schil ter beschikking. Zeker de moeite waard, beter om daarmee te browsen op je TV-scherm dan met de standaard schil van Windows.
Ik draai zelf met een Media Center Extender, namelijk mijn Xbox360. Die geeft echter gewoon dezelfde schil weer als Mediacenter zelf, ook al heb ik op mijn PC die Mediacenter draait nog wel iets meer opties.

Ik begrijp hier niets van. Als je bedoelt dat het leuk is om je TV te gebruiken ipv het scherm van je laptop dan zie ik dat bij mij niet gebeuren. Ik zit aan tafel met m'n laptop, niet voor de buis.

Om je films te bekijken, daarvoor gebruik je een mediacenter meestal. Of om opgenomen TV-programma's te bekijken die je met je TV-kaart hebt gecaptured. Doe je dit niet, MCE niet installeren.

Het is niet om je TV als scherm te gebruiken, het is om je PC of laptop te gebruiken om media naar je TV te brengen.

Ik begrijp hier niets van. Als je bedoelt dat het leuk is om je TV te gebruiken ipv het scherm van je laptop dan zie ik dat bij mij niet gebeuren. Ik zit aan tafel met m'n laptop, niet voor de buis.

Dan kan je beter gewoon windows xp pro gebruiken, al die tralala van media
center heb je niet nodig

Ik dacht met m'n lekenhoofd dat je dan TV kon kijken op je laptop???

Om TV te kunnen kijken op je computer heb je natuurlijk een TV kaart nodig.

@EricR Films kan je gewoon bekijken buiten de MCE plugin. Ook opgenomen TV kan je met mediaplayer bekijken.

Mediacenter wordt normaal gebruikt in combinatie met een computer die naast je TV staat (en eventueel via netwerk in verbinding met een andere computer waar nog muziek/films/fotos opstaan). Op die manier kan je makkelijk via afstandsbediening je comp bedienen.
Ik gebruik het echter als gewone windows. 's Avonds kijk ik gewoon vanuit men bed een beetje TV/Divx/... op men computerscherm (dat daar groot genoeg voor is imo) Gebruik de opname functionaliteit om men favoriete series op te nemen ed.

Als je een TV-kaart in je laptop hebt wel of in ieder geval een videokaart die een TV-tuner heeft.

Mediacenter is gewoon een extensie op je normale Windows XP, zoals gezegd een mooie schil en wat extra functionaliteiten om media af te spelen. Meestal sluit je die Mediacenter-PC dan aan op een TV, niet om de dagelijkse computerzaken uit te voeren maar puur om media af te spelen.

@EricR Films kan je gewoon bekijken buiten de MCE plugin. Ook opgenomen TV kan je met mediaplayer bekijken.

Dat weet ik, maar het als Mediacenter draait ziet het er op een TV beter uit dan via je normale Windows desktop films op te roepen. Ik heb trouwens geen keuze met mijn Xbox360 als Extender. Dan zie je altijd het MCE-front.

Om je films te bekijken, daarvoor gebruik je een mediacenter meestal. Of om opgenomen TV-programma's te bekijken die je met je TV-kaart hebt gecaptured. Doe je dit niet, MCE niet installeren.

Het is niet om je TV als scherm te gebruiken, het is om je PC of laptop te gebruiken om media naar je TV te brengen.

Ahaaaa. Dat is handig. Want gebrande Divx wil nog weleens anders acten in de DVD player dan vanaf HDD op de laptop. En hoe gaat dat, met een lang kabeltje? En kan ik dan ook bijjvoorbeeld als Hert TV zit te kijken een andere zender op m'n laptop kijken?

Moet je dus wel een TV-tuner mogelijkheid hebben in je laptop, heb je die?

Er zijn lange kabels verkrijgbaar, maar vergeet niet dat je ook geluid moet transporteren. Dus nog meer kabels. Een Mediacenter zet je normaal gesproken dichtbij de TV of je moet inderdaad overgaan op lange kabels.

Ik heb zelf bijvoorbeeld een VGA naar Scartkabel hier liggen, werkt prima. Dus VGA op de videokaart en Scart op de TV aansluiten. Zeker als er een goede TV-out op je videokaart aanwezig is.

Ik denk dat de komende laptop die wel zal hebben. TV out op deze was een ramp want dat had te maken met andere instellingen van een TFT scherm en een TV scherm.

Daarvoor heb je bij ATi en Nvidia tools, dualscreen draaien. TV wordt met andere resolutie aangestuurd dan je TFT-scherm op je laptop.

Maar voor mij heeft het dus geen nut? Ik heb via mijn 9800Pro de pc op de TV aangesluiten via een videokabel, heb dus geen TV-Kaart, dan heb je toch niets aan WMC?

Terug
Naar boven