MuscleMeat

Wie helpt mij met hardware-vraag (Win '98)

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Ik moet een computer met een 386 klaarmaken voor internet (kabel).

Nu is er door de kabel-internet monteur een stukje hardware bijgeleverd voor PC's die op Win '98 draaien. De PC moet ik formatten en er dan Win '98 opzetten alleen wat doe ik met die printplaat die die bak ingezet moet worden en is bedoeld als LAN-kaart ofzo???

Een NIC zal dat wel zijn.

Maareh... een x386 met W98?! Suc6... :p

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet eens of het wel echt een 386 is heur, Win '98 heeft er prima op gedraaid dusssss...NiE HaTu

Zal wel een P2 of P3 zijn dan. ;)

DBC01 zei:
Ik moet een computer met een 386 klaarmaken voor internet (kabel).
Nu is er door de kabel-internet monteur een stukje hardware bijgeleverd voor PC's die op Win '98 draaien. De PC moet ik formatten en er dan Win '98 opzetten alleen wat doe ik met die printplaat die die bak ingezet moet worden en is bedoeld als LAN-kaart ofzo???

die kaart steek je in een lang wit slot in je systeemkast als het goed is :eek: :D

Jongens jongens ...

Het zal een x86 based PC zijn waar DBC01 mee werkt .. x86 houdt in alle basic pc's :) DBC zal dus in ieder geval op een pentium werken mag je vanuit gaan..

Het stuk hardware (LAN-kaart) zoals je zegt dient inderdaad in de pc te worden gemonteerd. Na het verwijderen van de kap zie het moederboard zitten (de kaart waarop alle kabels zijn aangesloten en waar ook meerder van die "stukken hardware" zitten ingeprikt.

De kaart die je krijgt van je internetprovider is een zogenaamde PCI-kaart en deze dient dus ook in een PCI slot gemonteerd te worden
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De witte sloten^^^^^ die je ziet linksonder op de foto zijn van die PCI-sloten.. druk de kaart er voorzichtig in. schroef em weer vast met het schroefje waarmee je het plaatje uit de kast hebt verwijdert. Hier heb je niet veel kracht voor nodig dus rustig aan met die dikke spiermassa's. :D

en zorg dat de pc uitstaat als je de kaart insteekt :)

• Topic Starter Topic Starter
Hiekie zei:
Jongens jongens ...
Het zal een x86 based PC zijn waar DBC01 mee werkt .. x86 houdt in alle basic pc's :) DBC zal dus in ieder geval op een pentium werken mag je vanuit gaan..
Het stuk hardware (LAN-kaart) zoals je zegt dient inderdaad in de pc te worden gemonteerd. Na het verwijderen van de kap zie het moederboard zitten (de kaart waarop alle kabels zijn aangesloten en waar ook meerder van die "stukken hardware" zitten ingeprikt.
De kaart die je krijgt van je internetprovider is een zogenaamde PCI-kaart en deze dient dus ook in een PCI slot gemonteerd te worden
De witte sloten^^^^^ die je ziet linksonder op de foto zijn van die PCI-sloten.. druk de kaart er voorzichtig in. schroef em weer vast met het schroefje waarmee je het plaatje uit de kast hebt verwijdert. Hier heb je niet veel kracht voor nodig dus rustig aan met die dikke spiermassa's. :D

Hardstikke bedankt!

Ik werk trouwens met een Toshiba laptop 1900-203 maar dat terzijde. ;)

DBC01 zei:
Hardstikke bedankt!
Ik werk trouwens met een Toshiba laptop 1900-203 maar dat terzijde. ;)

dan is het helemaal simpel, laptop gewoon aan laten staan zijkant van het laptopje even kijken of er in het PCMCIA slot niet per ongeluk een plastic dummy zit, deze kan je eruit halen door vlak naast de "gleuf" even op aanwezige knopjes te drukken.

vervolgens hang je ongeveer zo'n kaart erin

drivers laden en hoppa..

MAAR DBC01...

draai jij niet een besturingssysteem hoger dan windows 98 (XP ?) in dat geval natuurlijk niet windows 98 gaan installeren maar gewoon op xp blijven werken.

lol, was wel handig te vermelden dat het om een laptop gaat :roflol:

Denk dat de computer waar DBC het over heeft niet zijn eigen laptop is.

Terug
Naar boven