Welke mmorpg's heb jij dan naast wow gespeeld? Ik krijg namelijk de indruk, zowel in wow als buiten wow op het net, dat de mensen die wow het beste vinden mensen zijn waarvan wow hun eerste mmorpg is. Daarnaast is het ook typerend dat de gemiddelde leeftijd in wow drastisch lager ligt dan in andere mmorpg's. (toegankelijkheid, wat niet gelijk staat aan kwaliteit)
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je wow qua diepgang en mogelijkheden het beste mmorpg ooit vind. Ik vind wel dat het de meest toegankelijke, een van de gemakkelijkste en best uitgewerkte mmorpg ooit is.
Ik heb Eve online, Dark Ages of Camelot, Anarchy Online o.a. gespeeld en die zijn volgens mij beter dan WoW als je puur speltechnisch gaat kijken. WoW heeft niet dezelfde diepgang maar de dingen die het wel heeft hebben ze wel tot perfectie uitgewerkt, inderdaad.
Uiteindelijk ben ik gestopt omdat het feitelijk niets anders is dan uren, dagen,wekenlang saaie handelingen uitvoeren om die ene virtuele voorwerp te krijgen dat ervoor zorgt dat je damage output +3 stijgt. Bij wijze van.
Momenteel ben ik in afwachting op Conan, Pirates of the Burning Sea en Warhammer 40.000. Waarschijnlijk ga ik een van die drie spelen als het de moeite waard is.