XXL Nutrition

Wie wil me helpen met mijn calorie inname.

dieko

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
52kg
Vetpercentage
16%
Ik ben een vrouw van 38 jaar. Sinds augustus bezig met fitness vier keer per week. Mijn lengte is 167. Ik weeg 52 kilo. Ik heb uitgerekend dat mijn bmr 1215 is. Hoeveel calorieën moet ik nu erbij tellen. De ene site geeft aan 1640 is maintenance de ander 2231. Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil graag een licht zichtbare sixpack. Kan ik nu het beste boven onderhoud eten of eronder. Ik wil het liefst niet meer in gewicht afvallen maar wel vet verliezen op mijn buik. Ik weet dat je vet niet plaatselijk kunt verbranden:) helaas.
Wie kan me helpen? Ik vind het niet erg om in gewicht aan te komen maar staat dat een sixpack niet in de weg?

toen mijn buik strakker was, woog ik zwaarder, dus meer gewicht staat niet meteen een sixpack in de weg.

Ik kom uit op ongeveer 2000kcal. Maar berekeningen zeggen niet alles, blijft zelf uitproberen en kijken hoeveel kcal je werkelijk nodig hebt om aan te komen/cutten. Je zegt dat je vet wil verliezen op je buik, dit kan sowieso al niet. Verbranding vind niet plaatselijk plaats, je zult je gehele vetpercentage moeten verlagen om buikspieren te kunnen zien.
Hoe ziet je voeding en training er nu uit?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn voeding ziet er als volgt uit. Ik streef ernaar om elke dag uit te komen op 2000 calorieën.
mijn ontbijt:
60 gr havermout
300 ml halvolle melk
1 banaan
1 theelepel chiazaad
50 ml chocomel
1 glas water

lunch
100 gr kipfilet gebakken in olijfolie
30 gr rode paprika
100 gr quinoa
8 gram cashewnoten

snack
1 snee roggebrood rozijnen en noten
100 gr magere kwark
1 rijstwafel met pindakaas

avondeten
zilvervliesrijst 100 gr
groente
kip of vis

Ik gebruik ook 25 gr whey proteïne na een training. Ik maak gebruik van een split schema. Ik woog altijd 50 kilo. Sinds mijn fitness start in augustus weeg ik nu 52 a 53 kilo. Ik zorg ervoor dat ik mijn voedsel bij houd in my fitnesspall. ik heb echter geen idee hoeveel vet, koolhydraten en eiwit ik binnen moet krijgen in calorieen.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 19:59 ----------

Ik zie trouwens al verschil in mijn buikspieren. De zijkanten beginnen zich licht af te tekenen. Mijn onderbuikje blijft het probleem. Heb drie kids vandaar.

Hoeveel kcal is dit?

kh. 4.5 – 6.5 gram per kilo lichaamsgewicht = 52x4,5= 234gram = 936 kcal.
eiwit: 1.5-2.2g per kilo lichaamsgewicht. =52x1.8= 93.6gram = 374 kcal
vet: 1-2 gram per kg lichaamsgewicht = 78 gram vet= 702 kcal
Totaal 2012 kcal.

Maar de een gaat goed op 20%vet, 40%kh,40%eiwit. Ander gaat weer beter op andere verhoudingen, is een beetje zoeken na de juiste balans voor je lichaam.

Bij 40/40/20 zou je met 2000kcal uitkomen op:
200 gram koolhydraten
200 gram eiwit
45 gram vet.

Bedankt voor je reactie.

Bovenstaand voedingsschema is ongeveer 2000 calorieën.

Ik zal de komende tijd 2000 calorieën blijven eten om te zien wat dit met mijn lijf doet. Ben benieuwd.

bulken moeilijk!

Ik eet nu een tijdje 2000 calorieën en heb het idee dat ik hierbij gewicht verlies. Aangezien ik maar 50 kilo weeg wil ik absoluut niet nog smaller worden maar ik vind het lastig om te gaan bulken. Ben bang dat alle gewicht aan mijn buik gaat plakken. Het is mijn doel om een sixpack te krijgen. Ik weet dat dit niet zomaar lukt maar tegen dat bulken zie ik wel op. Ik wil in de zomer graag aan mijn lichaam kunnen zien dat ik een jaar hard getraind heb. In ieder geval wil ik graag iets van vooruitgang zien

Tips, advies?

je hoeft niet meteen te gaan bulken... als je nu gewicht verliest en dat niet wil, eet 200 cal/dag meer.... kijk hoe dat gaat, val je nog af, nog eens 200 cal meer, enz

Hallo Dieko

Ik heb je voedingsschema eens bekeken.
Maak je geen zorgen dat je bij moet komen.
Als je goed traint komt alles goed ,het gaat met de jaren way of live.
Zorg dat je koolhydraten voldoende zijn maar zeker je eiwit name.
Maar weet niet te veel .eet om de 2.5 uur.!!!!
Doe gewoon je cardio erbij heel belangrijk voor je stofwisseling!!!
Neem ook lijnzaadolie ,wel gewoon koud over de salade nooit verwarmen!!extra omega 3 vetzuren.!!
De rest is in jezelf geloven en dan lukt het jou zeer zeker .heb je vragen you welcome fijne zondag.

Volgens mij hoef je niet meteen te gaan bulken, hoor! Ik zou mijn kcal over de dag steeds met kleine beetjes verhogen en dan even de tijd nemen om te kijken of je daar nog verder op afvalt, anders weer wat verhogen etc. Ik zou niet teveel omhoog gaan. Volgens mij heb je een redelijk ok voedingsschema. Hoe lang zit er tussen je ontbijt en lunch? ik zelf probeer nog wat tussendoor te nemen zodat er geen te grote gaten tussen de maaltijden zitten.

Succes!

je hoeft niet meteen te gaan bulken... als je nu gewicht verliest en dat niet wil, eet 200 cal/dag meer.... kijk hoe dat gaat, val je nog af, nog eens 200 cal meer, enz

Dit inderdaad, alleen wel het de tijd geven dus eerst 2 weken proberen voordat je weer aanpassingen doet.

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn buik ziet er al veel beter uit dan toen ik begon in augustus. Dus er is zeker vooruitgang. Maar ik wil absoluut niet te dun worden. Mijn armen beginnen ook te komen maar ik ben vrij smal.
Vandaar mijn vraag. Maar misschien zijn mijn verwachtingen te hoog en moet ik veel meer geduld hebben zoals espagne 68 zegt.

Suus ik eet vrij constant gedurende de dag. Om de twee tot drie uur eet ik iets. Heb wel altijd honger. Maar goed ik zal proberen mee en mee mijn inname te verhogen. Dacht eigenlijk dat 2000 calorieën best veel was voor een vrouw. Vind het wel moeilijk om voldoende vetten binnen te krijgen.

Terug
Naar boven