Fitness Seller

Wifi extender vs repeater vs versterker

lobstar

Competitive Bodybuilder
Waardering
79
Wat kan ik het beste nemen om toch een beter bruikbaar wifi signaal op de bovenste verdieping van mijn huis te hebben?

Modem/router zitten natuurlijk in meterkast op begane grond, maar wil twee verdiepingen hoger ook wifi.

2 sterkere antenne's eraan knopen. koop ze via ebay uit hongkong, dan ben je per antenne ongeveer 2 á 3 euro kwijt. standaard is het vaak 3 dbi en op ebay koop je ze van 3-20 dbi

Ja of gewoon een betere wifi router kopen. Ik heb zelf uiteindelijk een Cisco router gekocht, de beste die ik kon vinden. Kostte me 100 euro ofzo. Was ook gelijk af van rare 'hang' momenten waarop ik een fysieke reset moest doen om weer verbinding te krijgen.

En anders is een sterkere antenne wellicht handig inderdaad, al vraag ik me af hoe dit dan werkt...

je kan ook een extra accesspoint nemen zet je die 2 verdiepen hoger

inderdaad wat hierboven gezegd wordt. een k*tte router met een top antenne is waardeloos, maar andersom ook. Als je een redelijk ding hebt staan kan een goeie antenne een wereld van verschil maken, vooral als je k*tlui in de omgeving hebt die je signaal nu storen.

Terug
Naar boven