XXL Nutrition

'Wilders jarenlang geschaduwd door AIVD'

bigtony

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb niet veel met het gedachtegoed van Geert Wilders (buiten dat ik dat 'rellen' wel leuk vind), maar dit gaat echt ver..... In dit land. :eek:

'Wilders jarenlang geschaduwd door AIVD'

AMSTERDAM - Geert Wilders is jarenlang geschaduwd door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) bij zijn bezoeken aan de Israëlische ambassade in Den Haag. Dat hebben bronnen rond de inlichtingendienst aan De Telegraaf gemeld, schrijft de krant woensdag.

Wilders eist tekst en uitleg van premier Jan Peter Balkenende (CDA). De PVV-leider noemt het in de krant een grof schandaal dat de geheime dienst een politicus tijdens zijn normale werkzaamheden volgt. Hij wil weten welke ministers hiervan op de hoogte waren.

De AIVD zou commentaar hebben geweigerd. Een woordvoerder van de Israëlische ambassade zegt in de krant wel dat de contacten behoren tot het legitieme werk van een diplomatieke vertegenwoordiging. Wilders laat weten dat de bezoeken plaatsvonden in het kader van zijn werk als Kamerlid.

(c) Novum

Bronnen rond de inlichtingendienst hebben het gemeld aan de Telegraaf. Yep het is weer erg geloofwaardig, zou toch wel iets betere bronnen willen zien wil ik dit geloven.

• Topic Starter Topic Starter
AIVD vermoedde instructies Wilders
door onze verslaggevers 9/5/07 telegraaf

AMSTERDAM - Volgens goed geïnformeerde bronnen was de AIVD zeer geïnteresseerd in de warme banden die Wilders leek te hebben met de vertegenwoordigers van Israël.

"De dienst vermoedde zelfs dat Wilders op de ambassade instructies kreeg voor diens werk in de Kamer. Het frustreerde hen enorm dat zij niet konden achterhalen wat er binnen het ambassadegebouw werd besproken. Eigenlijk wilden ze om die reden afluisterapparatuur plaatsen, maar dat is in de Israëlische ambassade onmogelijk", aldus een ingewijde. Binnen de AIVD zou de afgelopen jaren grote onenigheid zijn ontstaan over 'politiek getinte activiteiten' van de dienst. Met name het middenkader verzette zich tegen deze werkzaamheden, waarvan het volgen van Wilders maar één voorbeeld zou zijn.

Het AIVD-dossier met alle geregistreerde bezoeken zou door de dienst achter de hand zijn gehouden om het in een later stadium tegen Wilders te kunnen inzetten.

Onlangs ontstond commotie over een geheim gesprek dat Wilders had bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding over de ophef in de Arabische wereld na Wilders' felle kritiek op de islam.

Krijg er een Peter Siebelt idee bij, ook al sluit ik niet uit dat de AIVD werkelijk wil weten wat voor banden Wilders heeft met de Israeli's. Net zo goed als ze waarschijnlijk ook uitzoeken welke banden een kamerlid heeft dat regelmatig op bezoek gaat bij bijvoorbeeld een vertegenwoordiger van Hamas (als die er zijn tenminste).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Krijg er een Peter Siebelt idee bij, ook al sluit ik niet uit dat de AIVD werkelijk wil weten wat voor banden Wilders heeft met de Israeli's. Net zo goed als ze waarschijnlijk ook uitzoeken welke banden een kamerlid heeft dat regelmatig op bezoek gaat bij bijvoorbeeld vertegenwoordiger van Hamas (als die er zijn tenminste).

Ja dat klopt. Toen ik het tweede artikel las, begreep ik het ook ietsje meer. :rolleyes:

het kan ook in zijn eigen voordeel zijn dat ze hem schaduwen

AIVD zou zich moeten schamen. Communistische praktijken dit!

Mja het zou eigenlijk niets verbazen zeg maar. Alleen dat het nu uitkomt dat dan weer wel.

Schandalig.

Terug
Naar boven