Fitness Seller

Wilders opent meldpunt over onveiligheid scholen

Ano_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
32
Wilders opent meldpunt over onveiligheid scholen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft vrijdag een meldpunt geopend om ervaringen over onveiligheid op scholen te verzamelen. Het meldpunt op internet is opgezet naar aanleiding van recente steekpartijen op en bij scholen.
,,Er is veel mis op scholen. Er waren de recente steekpartijen, maar ook het onderzoek waaruit blijkt dat wapenbezit onder scholieren met 20 procent is gestegen. Ik wil meer geluiden uit de praktijk krijgen'', aldus PVV-leider Geert Wilders in een toelichting. ,,Onveiligheid moet nu echt op de agenda komen. De zwijgcultuur moet worden doorbroken.''
De PVV zint op stevige maatregelen. Een vliegende brigade van de politie zou scholieren onaangekondigd moeten controleren op wapenbezit. Ook vindt de partij dat schooldirecteuren moeten worden verplicht aangifte te doen van gewelddadige incidenten.

MSN Laatste Nieuws

tja ik weet niet of het veel helpt. op die scholen in amsterdam bestonden ook detectiepoortjes en controles (niet veel controles maar toch) waterdicht krijg je het nooit.

Ik vind het een goed plan, het blijkt dat scholen vaak deze incidenten in de doofpot stoppen, dit omdat het het imago van de scholen zou schaden. Wanneer er onafhankelijk onderzoek naar wordt gedaan kan echt goed in beeld worden gebracht hoe groot het probleem echt is.

Terug
Naar boven