AndroidHealthClinic

Wilders toch in gemeenteraad Den Haag

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders zal toch plaatsnemen in de gemeenteraad van Den Haag. Dat heeft Wilders maandag laten weten.

Hij heeft dit weekend nagedacht over de ruim 13.000 voorkeurstemmen die hij in de hofstad als lijstduwer had gekregen.

''Ik wilde het eerst niet doen maar ik begreep vrijdag pas dat ik wel erg veel voorkeursstemmen had binnengehaald. Ik zal het daarom toch doen. In ieder geval ga ik het een tijd proberen'', zei Wilders. Hij blijft wel in de Tweede Kamer zitten.

Zijn rol in de gemeenteraad zal een achtergrondrol worden. ''Ik zal een kleine portefeuille nemen.''

(bron:nu.nl)

Ben erg benieuwd hoe hij dit wil combineren met zijn werkzaamheden voor de PVV in de kamer. Maar ach hij graaft vanzelf zijn eigen graf :D

Zelfs de Telegraaf neemt nu al afstand van uitspraken van Wilders, opvallend.

ik denk dat hij het goed zal doen in de oppositie ook al zal hij niks voor gebeurt krijgen. Niemand die met hem wil regeren of uberhaupt naast hem wil staan :D

Twee punten;

1). Ik vind het eigenlijk wel een probleem als politici zowel in de provincie, de gemeente en/of de TK zitten....en dan maakt het me niet uit of je SP-er of PVV-er bent.

2). Ik vind het eigenlijk wel een probleem als mensen op een kieslijst staan met de intentie om iegenlijk toch niet deel te gaan nemen als ze gekozen worden.

2). Ik vind het eigenlijk wel een probleem als mensen op een kieslijst staan met de intentie om iegenlijk toch niet deel te gaan nemen als ze gekozen worden.

Ok...dus eerst Wilders die eerst wel en nu niet meer wilde. Dan Froukje Pechtold die wel op de lijst stond en nu opeens niet wil en kan.

Ergens vind ik dat er gewoon een boete of iets op moet staan als je je op een lijst laat plaatsen, verkozen wordt en er dan opeens maar van afziet....Mits geen dwingende, onvoorziene en plotselinge reden hebt om af te zien van je zetel....lijkt het me zo dat als je je hebt voorgedragen je ook moet dienen.

Ok...dus eerst Wilders die eerst wel en nu niet meer wilde. Dan Froukje Pechtold die wel op de lijst stond en nu opeens niet wil en kan.

Ergens vind ik dat er gewoon een boete of iets op moet staan als je je op een lijst laat plaatsen, verkozen wordt en er dan opeens maar van afziet....Mits geen dwingende, onvoorziene en plotselinge reden hebt om af te zien van je zetel....lijkt het me zo dat als je je hebt voorgedragen je ook moet dienen.

Waren er zo niet vele meer, o.a. bekende Nederlanders die op een lijst gingen staan om stemmen te trekken voor die partij maar nooit die partij gaan vertegenwoordigen omdat ze het simpelweg niet kunnen?

Met lijstduwers is niks mis, als ze maar direct aangeven dat ze alleen voor de steun op een lijst staan. Het is een vorm van kiezersbedrog als je niet van plan bent om deel uit te maken van het orgaan waarvoor je bent verkozen.

Wilders en Fritsma blijven allebei kamerlid, lijkt me dan wel lastig te combineren met de werkzaamheden voor de gemeenteraad.

Waren er zo niet vele meer, o.a. bekende Nederlanders die op een lijst gingen staan om stemmen te trekken voor die partij maar nooit die partij gaan vertegenwoordigen omdat ze het simpelweg niet kunnen?

Ja...kan ik me nog herinneren. Is een vorm van kiezersbedrog in mijn ogen

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:07 ----------

Met lijstduwers is niks mis, als ze maar direct aangeven dat ze alleen voor de steun op een lijst staan. Het is een vorm van kiezersbedrog als je niet van plan bent om deel uit te maken van het orgaan waarvoor je bent verkozen.

Wilders en Fritsma blijven allebei kamerlid, lijkt me dan wel lastig te combineren met de werkzaamheden voor de gemeenteraad.

Ik vind het opzich ook geen probleem...maar als je gekozen wordt dan moet je inderdaad wel deelnemen.

PVV-ers vinden het niet erg om hard te werken, om die extra uurtjes te maken. Desnoods werken ze dag en nacht door.
Aldus Fritsma.

Ik hoorde Wilders net heel trots vertellen dat zijn boek van het jaar ook uit komt, hij vertelde vol trots dat er veel bronnen in staan, veel historische verwijzingen en dat het heel diepzinnig gaat worden! Ik kan niet wachten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoorde Wilders net heel trots vertellen dat zijn boek van het jaar ook uit komt, hij vertelde vol trots dat er veel bronnen in staan, veel historische verwijzingen en dat het heel diepzinnig gaat worden! Ik kan niet wachten.

De beste man krijgt het nog druk; gemeenteraad, verkiezingen, kamerformatie, boek, film, rechtzaken en allerlei schnabbels.
Als hij dan toch bezig is kan hij misschien ook het boekenweekgeschenk voor 2011 schrijven.

Terug
Naar boven