XXL Nutrition

Windows 7 vs Windows 8

Atreus

Competitive Bodybuilder
Waardering
264
Lengte
1m96
Massa
103kg
Zoals de titel aangeeft, welke preferen jullie het meest?
Zit te denken om een nieuwe laptop te halen alleen weet ik niet of ik dit met 7 of 8 wil.
Hoor nogal verschillende verhalen betreft windows 8.

Macbooks uitgesloten, heb hier het geld niet voor :o

Win8 is voor touchscreens...
althans beter voor TS...

Win7 is meer dan genoeg...

Windows 7 vele malen fijner.
Hoorde wel dat 8 sneller was, maar hoeveel weet ik niet (deze Win7 is ook best rap.)

Heb liever de interface van Windows 7 maar ik ben verder wel tevreden met Windows 8.

Voordeel is wel dat BF4 beter (betere fps) draaide op Windows 8.

Op m'n pc heb ik 7, hartstikke chill.

Op m'n laptop 8.1. Is wel prima als je gewoon die start knop hebt, dan is het niet zo anders volgens mij, al heb ik er verder de ballen verstand van. Die alternatieve shit is iig k*t.

Zou voor 7 gaan, moest ik kiezen.

Werkt beide goed. In het begin is het even zoeken in Windows 8, maar daarna werkt het goed.

Windows 8.1 werkt sneller dan windows 7. En veiliger :)

Met Classic Shell heb je gewoon windows 7 interface met traditionele start knop. www.classicshell.net. Ik gebruik het al tijden toen windows 8 kwam met dat vreselijk menu..

Windows 8 is sneller en beter. 8.1 heeft alweer een startknop (zonder startmenu, maar die tiles kan je al je programma's kwijt. En in september komt er een volledig startmenu. Dan is 8 simpelweg voor iedereen superieur.

snap niet dat iedereen om die startknop zit te janken, ik mis em echt niet.

als je geen geld hebt zou ik lekker voor linux gaan.
linux kost geen drol
vlug compleet geïnstalleerd:
veilig (bestaan geen linux virussen). dus geen virus scanners gedoe.
Stabiel en betrouwbaar: het is mogelijk om een computer jarenlang (!) continu te laten draaien op Linux, zonder herstart.
weinig onderhoud.
eigen software die je gratis kan downloaden via software beheer. dus niet afhankelijk van websites en al die shit.
meest veilige en anonieme software die er bestaat.

• Topic Starter Topic Starter
Linux ondersteund geen Adobe programmas welke onmisbaar zijn voor mn studie dus die valt al af.
Zal verder vooral op windows 7 blijven zoeken, of er moet ergens een goeie aanbieding zijn met 8.

Bedankt voor de inputs iig :D

8 Is als een 'app' ingericht. K*t met klote, mij niet gezien.

Win8 is sneller dan wat!? , een koelkast :dunno:
het verschil is te minimaal om te benoemen..

en zolang je geen TS heb. zie ik het nut niet echt, maar ieder zijn ding...

Windows 8.1 werkt vele malen vlotter dan w7 en dat er hier gezegt word dat W8 alleen voor Touchscreen is dikke onzin. Hier draait W8 op Laptop, Notebook en PC en deze hebben geen TS.
Wel heb ik bij alle apart Start8 geïnstalleerd omdat ik dit fijner vind werken en het gewent ben vanaf Windows 95.
Ik zou gewoon W8 installeren, het werkt precies zo als Vista en Windows 7.... alleen het uiterlijk is anders.
Succes bij je keuze.

W8 is idd veel sneller dan W7.

De i3 laptop van me broertje met W8 killt mijn i7 laptop met W7 erop. :eek: ???

Start wel lekker snel op inderdaad.

Windows 8.1 met met classicshell werkt gewoon het zelfde als Windows 7 maar is wel wat sneller vooral met opstarten vind ik het veel schelen.

Bij de volgende grote update komt het normale start menu ook gewoon weer standaard terug in windows 8 btw..

Alleen de metro interface is wennen, met classic shell geinstalleerd heb je ook daar geen last meer van. Gewoon voor 8 gaan

Windows 7 hands-down. En wat iedereen nou lult met sneller werken, als het opstarten 5 seconden duurt en je krijgt een warme drol voorgeschoteld wacht ik wel even ene minuut langer met opstarten.

Windows 8.1 werkt vele malen vlotter dan w7 en dat er hier gezegt word dat W8 alleen voor Touchscreen is dikke onzin. Hier draait W8 op Laptop, Notebook en PC en deze hebben geen TS.
Wel heb ik bij alle apart Start8 geïnstalleerd omdat ik dit fijner vind werken en het gewent ben vanaf Windows 95.
Ik zou gewoon W8 installeren, het werkt precies zo als Vista en Windows 7.... alleen het uiterlijk is anders.
Succes bij je keuze.

Win8 is geoptimaliseerd voor TS,
vele malen vlotter , dat val te betwisten..(wat ik ook doe)..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven