XXL Nutrition

Windows ME naar de klote

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
279
Vandaag is mn pc gecrasht kan niet meer in windows komen dus zelfs niet in veilige modus. ben het nu aan het vragen op een pcforum. hopelijk haalt het wat uit. wel klote.
iemand die nog een handige handleiding heeft om in geval van crash je comp weer op orde te krijgen.

karma voor iedereen die iets zinnigs weet te vertellen.

Windows xp er op zetten, staan er nog gegevens op?

Upgraden naar windows xp! Anders ff repair functie gebruiken vanaf je millenium cd'tje. Je moet ff googelen als je wil weten hoe je dat moet doen.

• Topic Starter Topic Starter
hm ik vind anders niet veel en ben toch niet slecht in googelen.
er zit waarschijnlijk een probleem in boot of bios

zie je een foutmelding bij het opstarten of doet hij niks meer?

Zo klote zal het niet zijn, je kan nog op DBB? :D

Of je harde schijf is kaduuk, of je boot.ini is corrupt. Of je heb de verkeerde instellingen in de bios staan, maar als je daar niet in gekloot hebt vooraf, dan is het een van de andere mogelijkheden.

Toevallig geen usb stick in je pc zitten?

De melding "invalid system disk, replace the disk and then press any key" wil simpelweg zeggen dat het systeem geen cdrom of harde schijf kan vinden waar vandaan hij iets op kan starten (windows, windows installatie of andere besturingsystemen etc.)

Kijk in je Bios of je harde schijf herkent wordt, zoja dan is je boot record waarschijnlijk naar de haaien. FF je windows cd erin knallen, daarna kiezen voor de repair optie. Daarna kom je bij de authenticatie waar je in moet loggen. Vervolgens krijg je een DOS achtig schermpje waar je even de commands "fixboot" "fixmbr" en "bootcfg /rebuild" moet inknallen. Waarschijnlijk zal dit je probleem verhelpen.

ja over ide kabel hadden ze het ook op tforum, ik ga morgen inspecteren, zo eerst pitten.

nee heb geen usb stick erin zitten.
boot wel iets mee aan de hand zijn. maar ik ben geen computerfreak dus hopelijk kan ik morgen verder..

Kijk in je Bios of je harde schijf herkent wordt, zoja dan is je boot record waarschijnlijk naar de haaien.je bedoelt niet ??? FF je windows cd erin knallen, daarna kiezen voor de repair optie. Daarna kom je bij de authenticatie waar je in moet loggen. Vervolgens krijg je een DOS achtig schermpje waar je even de commands "fixboot" "fixmbr" en "bootcfg /rebuild" moet inknallen. Waarschijnlijk zal dit je probleem verhelpen.

bij advanced bios features heb ik bij

boot other device , floppy veranderd in HDD -1 maar ook dat helpt niet.

Geen diskette erin laten zitten ? redelijk vaak meegemaakt.

er zat een opstartdiskette in ..

is er een manier dat ik heel de c: kan formatteren?

ik kwam dit tegen op internet:

Stop de opstartdiskette in je computer en start de computer opnieuw op. Hij zal dan opstarten vanaf de diskette. Je laat hem gewoon doorlopen totdat hij dit aangeeft A/:
Je zit nu in het ms-dos besturingssysteem. Dit is gebasseerd op tekst.

Dan typ je dit in: C: Nu typ je in format c:
Nu gaat hij je c schijf formatteren. Meer is er niet.

verderop las ik weer

Je moet je PC met de diskette starten. Vanaf A typ je ; A:\format C: \q. Let op spatie tussen : en \.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Ja gewoon format c: intikken

Windows cd erin en booten van cdrom. De rest gebeurt vanzelf.

Welke computer heb je? Pentium 1,2,3,4?
Geheugen, ...

Pentium 1.7 GHZ
Inwin s -506 miditower chaintech 9BJA
moederbord met soundkaart 256 MB SDRAM
Maxtor 40 GB HD 7200 RPM
IS 128PH + isdn kaart
FD, aopen 52 x cd rom speler, Dynalink

dit is em

Terug
Naar boven