MuscleMeat

Windows xp

Rebel_x

Freaky Bodybuilder
Waardering
17
Ik ga dit installeren op een laptop pentium 3 met 128 mb ram.
Nu heb ik ergens gelezen dat service pack 2 je pc zou vertragen?
Zou ik dat service pack 2 toch maar installeren op deze toch verouderde laptop??

Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Als je gaat internetten enz zou ik het wel doen. Heb je ook meteen een goeie firewall enz.

mja moet wel lukken

Het vetragen van je systeem zal wel meevallen. Het enige wat je kunt tegenkomen is dat sommige hardware niet compatibel is met XP SP2 en daardoor niet goed zal werken.

• Topic Starter Topic Starter
Brutez zei:
Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Als je gaat internetten enz zou ik het wel doen. Heb je ook meteen een goeie firewall enz.
Is die firewall goed dan? ik heb daar andere dingen over gehoord?

Ik zou het niet doen.
Persoonlijk heb ik alleen maar slechte ervaringen met SP2.
Op mijn pc herkende de pc mijn draadloze netwerk niet meer na het installeren van SP2.
Ik denk dat het vertragen wel mee zal vallen.

Zal gewoon service pack 1 maar installeren.

Die firewall is enkel voor inbound verkeer als ik me niet vergis. Voor de rest kan alles gewoon ongemerkt naar buiten.

Brutez zei:

firewall van windows is niet veel waard. neem liever kerio of zonealarm.(beiden een gratis versie beschikbaar van)

belangrijker: windows op een P3 met 128 mb installeren zal je pc zwaar vertragen sowieso, installeer liever windows 2000 of zo tenzij je het motortje van je HD graag hoort zoemen(swappen en zo). (NIET windows ME)

Ik heb XP op mijn pentium 1 pc draaien en hij doet het prima eigenlijk. Erg vreemd wel... :D

Erg vreemd ja aangezien hij bij een PI zichzelf niet eens zou moeten installeren.

/edit:
OK, ken net. ;)
[Link niet meer beschikbaar]

Verder zou ik gewoon SP2 erop zetten. Er zitten nl. teveel sec. fixes in die je echt nodig hebt.

sanniejj zei:
Die firewall is enkel voor inbound verkeer als ik me niet vergis. Voor de rest kan alles gewoon ongemerkt naar buiten.

Nope, ook Outbound.

Ik moet althans een shitload aan exceptions instellen wil ik hier alle corporate software laten werken. :)

Binnenkort ( ik dacht aan het einde van deze maand) wordt SP2 verplicht gesteld door MS. Dwz dat je tijdens een update eerst SP2 moet installeren alvorens je de rest kan istallen. Je hebt dus eig niet heel veel keus.

Tip voor jou: zoek even op het internet naar manieren om XP zover mogelijk uit te kleden. Kan mij ook herrinneren dat er een artikel stond in de Tips en Trucs om zoveel mogelijk draaiende processen en onzin in XP uit te schakelen. Ik heb dit toen allemaal gedaan op mijn toenmalige systeem (een oud beestje). Dat verbeterde de prestaties aanzienlijk.

Ja, ik heb dat op mijn eigen pc ook gedaan , hier vind je dat http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html.

Die laptop is niet van mij. Heb er service pack 2 toch maar op gezet, omdat dit toch betere bescherming geeft tegen virussen en hackers.

bedankt voor de tips :cool:

flippodud zei:
firewall van windows is niet veel waard. neem liever kerio of zonealarm.(beiden een gratis versie beschikbaar van)

belangrijker: windows op een P3 met 128 mb installeren zal je pc zwaar vertragen sowieso, installeer liever windows 2000 of zo tenzij je het motortje van je HD graag hoort zoemen(swappen en zo). (NIET windows ME)

Ja ik gebruik hier op mijn pc ook de firewall van kerio, ben er tevreden over. :thumbs:

Rebel_x zei:
Ja, ik heb dat op mijn eigen pc ook gedaan , hier vind je dat http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html.

Die laptop is niet van mij. Heb er service pack 2 toch maar op gezet, omdat dit toch betere bescherming geeft tegen virussen en hackers.

bedankt voor de tips :cool:

Verstandig, systeem is snel genoeg hiervoor en een systeem niet up to date houden is vragen om ellende.
Ik vind met die standaard firewall ook niks mis. Als je thuis verder geen services draait zet je gewoon alles van buiten naar binnen dicht, en dat werkt gewoon goed.

WinXP installeren op een p3 met 128 mb? whehehe veel plezier moat :D

Installeren is niks, ermee werken is een ander verhaal, gelukkig moet ik er niet mee werken moat :D

Purple zei:
Ik heb XP op mijn pentium 1 pc draaien en hij doet het prima eigenlijk. Erg vreemd wel... :D
volgens mij zit er iets anders in dan een pentium 1 hoor ;) ze maakten namelijk geen p1's aan kloksnelheden boven de 200 of zo. en dan spreek ik nog niet over de vereiste MMX-technologie.
tweede argument: ze spreken van de AMD-K6 generatie en dat is hetzelfde als de P2. iig heb je te veel betaald aan upgrades voor je oude bak ;)

Terug
Naar boven