XXL Nutrition

Winstol kickstart of einde kuur (coritsol) ?

Stress=aanmaak cortisol=spierafbraak

• Topic Starter Topic Starter
maar van winstrol aan het einde vd kuur hoeft toch niet per definitie voor stress te zorgen en dus ook niet voor cortisol aanmaak of zie ik het nou verkeerd ?

maar van winstrol aan het einde vd kuur hoeft toch niet per definitie voor stress te zorgen en dus ook niet voor cortisol aanmaak of zie ik het nou verkeerd ?

Winstrol op het einde zorgt voor de aanmaak van cortisol, niet per se stress dus. Iig is het niet bevorderlijk en snap ik ook niet waarom je harder uit je kuur wil komen. De hardheid van winstrol valt gewoon weg als je kapt met het gebruiken ervan is mijn ervaring. Plus nog dat je op 13 % ook niet heel veel harder gaat lijken.

-

Laatst bewerkt:
Jammer dat er nog weinig reactie/uitleg is geopperd, vindt het eigenlijk ook wel interessant(er) om de Winstrol op het einde kuur te pakken, heb dat overigens ook al geschreven (voorbereiding eerste kuur) toen reageerde ook niemand.

Vindt het net als drumbell meer van belang om net iets droger uit de kuur te komen dan de kickstart.

Verder Voor MIJ ZELF vindt ik ook boeiend, gezien 1E kuur, om met Test only te beginnen, omdat als de Test begint te werken (na ca. 2 weken) je ook weet dat het echt puur de Test is en het gevoel wat erbij hoort en je reactie van je lichaam erop.

Anders je vraag in het big cat. topic stellen. Die zal daar vast iets zinnigs over kunnen zeggen.

Done :)

Winstrol verlaagt cortisolproductie. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom men last krijgt van pijnlijke gewrichten i.c.m. winstrolgebruik omdat cortisol een onstekingsremmende functie heeft.

Het werkt als volgt.
Het lichaam zorgt voor een evenwicht tussen testosteron en het stresshormoon (cortisol). Wanneer het testosteron nivo omhoog gaat gaat de spiegel van het stress hormoon ook omhoog. Maar winny lijkt veel op DHT dat een afgeleide is van testosteron. Bij het toedienen van DHT wordt de hoeveelheid testosteron in het bloed niet verhoogt. Daardoor wordt je eigen productie niet echt onderdrukt. Waardoor de spiegel van het stress hormoon niet omhoog gaat. Dus geen last van het cortisol effect na de kuur en de gains blijven goed zitten tevens ook omdat winstrol geen vocht vast houd.

Het cortisol effect gaat wel opspelen als je je testosteron nivo gaat verhogen extern samen met winstrol. het lichaam gaat zich aanpassen om te zorgen dat de spiegels testosteron en het stresshormoon in evenwicht blijven. Door het extern toedienen van testosteron gaat dus ook de spiegel van het stresshormoon omhoog. Je hebt geen last van het stresshormoon tijdens de kuur omdat winstrol(DHT) de receptors blokkeert en het stresshormoon rustig rond blijft circuleren. Wanneer je stopt met de kuur testosteron + winstrol dan Komen de receptors voor het stresshormoon vrij en kunnen hun werk doen. tevens komt daar nog bij als je ook abrupt stopt met het extern toedienen van testosteron het stresshormoon helemaal vrij spel krijg. Je lichaam bevind zich dan een een catabole staat. Je gains zullen dan een een rap tempo afnemen. Daarom wordt om het cortisol effect te onderdrukken de toediening van testosteron een tijdje aangehouden ( ca. 2-3 weken) na het stoppen met winstrol.

Winny is dé slechtste van de orals qua gevoeligheid van de cortisolreceptoren. Het gaat hier vooral om winstrol only, en uiteraard na de kuur.

Winstrol stopzetten en test nog 3 weken verder doen verdoet het nut van het droogstaan van de winstrol.

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]

Mijn cortisol stijgt nooit van orale of welke andere AAS dan ook. Volgens mij allemaal bro science en/of de stijging is marginaal.

Terug
Naar boven