Fitness Seller

wireless netwerk verbeteren

lobstar

Competitive Bodybuilder
Waardering
79
Ben zelf niet erg thuis in deze materie, en heb bij het verhuizen naar een nieuwbouw woning een instalateur van Ziggo laten komen.

Ik heb een ziggo alles in 1 50Mbit pakket. Ik kon kiezen uit 2 routers, de duurdere zou door heel het huis draadloos internet moeten opleveren.
Erg jammer, ik haal nog niet eens de 1e verdiepin qua bereik.

Nu zag ik op i-net dat ik een aantal opties heb: wireless extender of wireless expander. Met daarin ook nog wat verschil, het ene apparaat pulg je gewoon op gewenste punten in het elektrisch net, andere vangen het signaal op en sturen het verder.

Dit leek mij wel een handig apparaat:

http://www.routershop.nl/products/b...lan-d1420skh-wireless-extender-starterkit.htm

of deze:
http://www.routershop.nl/products/w...oze-wifi-repeater-hotspot-ontvanger-11b-g.htm

Ik wil graag snel internet op zolder ( 2e verdieping).

Iemand goeie tips waar ik op moet letten?

Welk modem/router heb je nu precies?

Met een g-netwerk haal je die 50 mbps draadloos zeker niet, ook niet met repeater. De maximale connectiesnelheid is 54 mbit/s maar dat is dus geen overdrachtssnelheid.

Als je al draadloos wil aansluiten zal je voor een N-netwerk moeten gaan, waarmee je verbindingssnelheden haalt van 300 mbps. Overdrachtssnelheid ligt dan ook lager maar wel hoger dan bij een g-netwerk. Als je geluk hebt haal je tussen 2 etages een snelheid van 30 mpbs, misschien met een repeater wat hoger. Op kortere afstand kan je de maximale snelheid van Ziggo wel halen. Haal het zelf overigens niet en ik zit met een USB-dongle naast de router. Heb daarom mijn pc, die verder weg staat, maar bedraad via de router lopen.

Die stroomnetwerkoplossing halen maximale snelheden van 85 mbps, 200 mbps of zelfs 1 gbps maar in de praktijk is dat een stuk lager. Kwaliteit van de stroomlijn speelt een grote rol en ook de afstand. Haalde zelf 30 a 35 mbps via een Zyxel 200 mbps Homeplug

Is het in jou huis een optie om het modem en router op de eerste verdieping neer te zetten? Dat geeft optimaal bereik op de 1e etage en minder afstand naar zowel beneden als naar zolder.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de Netgear WNR3500, een wireless N 300 Gigabit Router.

Op de doos staat wireless N-technologie. Maar mijn connectiesnelheid beneden is 54 Mbps. Wat volgends EricR dus bij een G netwerk hoort. Hoe kom ik erachter of ik een N of G netwerk heb, of nog belangrijker hoe schakel ik oevr naar een N-netwerk?

@ERIK77: ik ben echt een apatische mong**l als het op dit soort shit aankomt, maar ik heb ff in de meterkast gekeken en zie dat daar de datakabel binnenkomt die naar de modem gaat. Wellicht is deze door te trekken, maar dan kan ik net zo goed een netwerkkabel laten doortrekken toch?

Je kan overgaan op een N-netwerk als al je apparaten in het netwerk de N-standaard ondersteunen. Je draait nu in mixed mode en alleen de apparaten die ook echt N aan kunnen zullen verbinden op N-snelheden. Je zal een extender moeten kopen die ook een N-verbinding kan leggen en tevens moeten dus alle apparaten in je netwerk een N-aansluiting hebben. Ik heb dat zelf opgelost met een dongle maar je kan bij een pc ook een kaartje inbouwen met twee of drie attennes.

Die WNR3500 is verder prima, nu zal je waarschijnlijk alleen je netwerk verder moeten uitrusten met N-dongles of kaartjes. Als je een vrij nieuwe laptop hebt dan zal die vaak al een netwerkcard hebben met N-mogelijkheden.

Staat je transmitpower van je ingebouwde wifi link wel goed bij je lap,staat bij eigenschappen van je wifi link.
Moet op highest staan om optimaal bereik te hebben...
Ik heb overal bereik in deze betonnen bunker van boven tot onder,draai met een syslink router en werkt perfect met ziggo....

Ik ken die ziggo routers niet. MAar je kan altijd die ziggo router vervangen voor b.v. een Linksys of een 3com bak. Let dan wel op dat je bij die nieuwe routers b.v. een antenne kan aansluiten om het signaal te boosten. Let wel op je kan een sterk signaal door het huis sturen maar je pc/laptop moet dan ook voorzien zijn van een sterke antenne die weer kan terug stralen. Zoals Eric R aangaf is het verstandig om voor N-spul te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
ok, iig bedankt. ga me er nog eens verder in verdiepen

Terug
Naar boven