XXL Nutrition

"Witte producten vaak van slechtere kwaliteit"

fatload

Cool Novice
Waardering
0
large_486962.jpg
Goedkope producten besparen niet alleen op verpakking of reclame, ze zijn vaak ook van duidelijk mindere kwaliteit dan producten van echte merken. Dat blijkt uit een studie van het Belgische Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO). Qua ingrediënten en voedingswaarde moest 'goedkoop' daarbij regelmatig de duimen leggen voor 'duurder'. Sommige zogenaamde 'witte producten' hielden echter wel goed stand. (belga/tdb)

http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombuds...-producten-vaak-van-slechtere-kwaliteit.dhtml

geld= kwaliteit!

In NL winnen vaak juist d emerkan van ALDI en LIDL van de duurdere merken.

en kwaliteit is ook niet slecht

In NL winnen vaak juist d emerkan van ALDI en LIDL van de duurdere merken.

Daar gaat het niet over, het gaat over een merkproduct en een wit product die veel goedkoper is in dezelfde winkel.

Is toch logisch, goedkoper = minder kwaliteit. Al zal dit niet altijd het geval zijn.

Dat Nederlanders dit niet geloven verbaast me niks.

Wereldschokkend, dit had ik nooit gedacht.

dit bericht is vast een complot van de ''A fabrikanten''

idd, uit onafhankelijke onderzoeken blijkt heel vaak het tegenovergestelde.

Daar gaat het niet over, het gaat over een merkproduct en een wit product die veel goedkoper is in dezelfde winkel.

Is toch logisch, goedkoper = minder kwaliteit. Al zal dit niet altijd het geval zijn.

Dat Nederlanders dit niet geloven verbaast me niks.

Oh? Is dat zo? Nou nee hoor, vaak betaal je extra voor de verpakking en de naam..

Oh? Is dat zo? Nou nee hoor, vaak betaal je extra voor de verpakking en de naam..

En de marketing EN de ontwikkeling, de productie, de kwaliteit van het product. Dit is natuurlijk geen algemene regel, een wit product is niet per definitie slechter dan een merkproduct maar dikwijls wel.

Boeie wat heb je nou liever een zak chips van 200 gram die overheerlijk is. Of 1 van een kilo merkloze chips die oke is?

Witte producten zijn juist vaak van goede kwaliteit. Ik zal zelfs meer zeggen: veel producten worden in exact dezelfde fabriek gemaakt, aan identiek dezelfde machine. Andere verpakking is het enige verschil. Ik kan het weten want ben nog vertegenwoordiger geweest voor die producten.

Het is wel zo dat sommige producten echt veel minder zijn, zoals klaargemaakte maaltijden als lasagne en andere producten waar vlees in zit. Ook de smaak van witte producten is soms minder, omdat ze veel minder investeren in smaakstoffen en aroma's ;)

Had een reactie gelezen op het hln artikel van een ex productmanager, de kwaliteitsvolgorde van hoog naar laag was:

1 Delhaize
2 Aldi
3 Carrefour
4 Colruyt

Het is vaak ook een beetje zoeken. De Aldi bijvoorbeeld heeft veel fantastische producten, zeker voor het geld. Maar sommige dingen zijn echt waardeloos.

Had een reactie gelezen op het hln artikel van een ex productmanager, de kwaliteitsvolgorde van hoog naar laag was:

1 Delhaize
2 Aldi
3 Carrefour
4 Colruyt
Je kan dat niet zo grof indelen vind ik. Bepaalde producten zijn bij Aldi beter , andere zijn bij Colruyt weer beter. Delhaize is het duurste warenhuis, maar hun witte producten zijn soms ook echte bagger. Carrefour is soms goedkoper wat betreft witte producten (Nr 1) dan de rest maar ook daar heb je verschillen in kwaliteit tussen de verschillende producten. Zelf uitproberen is het beste.

Je kan dat niet zo grof indelen vind ik. Bepaalde producten zijn bij Aldi beter , andere zijn bij Colruyt weer beter. Delhaize is het duurste warenhuis, maar hun witte producten zijn soms ook echte bagger. Carrefour is soms goedkoper wat betreft witte producten (Nr 1) dan de rest maar ook daar heb je verschillen in kwaliteit tussen de verschillende producten.

heb je gelijk in, je kan het inderdaad niet veralgemenen op gans hun gamma.

Terug
Naar boven