Fitness Seller

witte saus of kaasssaus bij pasta nadelig of niet?

FP IcE

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m89
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
tot nu toe eet ik smiddags altijd het volgende:

100 gr pasta
95gr tonijn
80gr spinazie
2 gekookte eieren
1 blik ananas of perziken

maar doordat er niks van saus bijzit ben je dit heel snel beu gegeten...

nu vroeg ik me af, als ik nu kaassaus of witte saus erbij doe zou het al veel lekkerder zijn.

maar zoude deze sausen ongezond zijn? of de opname verslechteren ofzo?

witte saus: melk, maizena, muskaatnoot, en dat is het ongeveer denk ik
kaassaus: hetzelfde maar dan gemalen kaas bij.

Maizena is natuurlijk 90% KH's.

Sauzen verschillen niet zoveel als je hetzelf maakt. Het maakt het eten "slechter", maar als je er rekening mee houd in je schema moet het niet veel schelen.

staat toch voedingswaarde achterop de verpakking...checkt dat eerst eens

tot nu toe eet ik smiddags altijd het volgende:

100 gr pasta
95gr tonijn
80gr spinazie
2 gekookte eieren
1 blik ananas of perziken

maar doordat er niks van saus bijzit ben je dit heel snel beu gegeten...

nu vroeg ik me af, als ik nu kaassaus of witte saus erbij doe zou het al veel lekkerder zijn.

maar zoude deze sausen ongezond zijn? of de opname verslechteren ofzo?

witte saus: melk, maizena, muskaatnoot, en dat is het ongeveer denk ik
kaassaus: hetzelfde maar dan gemalen kaas bij.

Gewoon doen, als je maar wel de boel mee rekent.

Overigens, tonijn en perzik ?

En 80 whopping gram spinazie .. pas je wel op dat je niet overdrijft ?

ja EN ? Hij neemt het bij de PASTA !

(plus hoeveel maizena doe jij door je saus ?)

Ik zeg niet dat het slecht is:) Het zijn alleen KH's waarvan 0 suikers, dus een stuk beter dan de kant en klare sauzen:).
Extra KH's bij mij vind ik slechter, daar dus mijn opmerking

Sauzen zijn toch niet zo extreem vet? Reken die kaassaus gewoon in. Ik kijk daar zelfs niet naar. Het moet toch een beetje lekker blijven ook..

Zie hier los op mijn doosje curry , 90 kcals per 100ml. Valt best goed mee, je doet er ook gewoon melk bij. Komt misschien op een 200kcals extra..

Tenzij je zwaar aan het cutten bent maakt dat toch niet zoveel uit.

• Topic Starter Topic Starter
ja idd ik dacht ook dat het niet zo'n kwaad kon... de juiste hoeveelheden van maizena weet ik nog niet, moet ik eens checken. maar ik ben toch aan het bulken dus 200 kcals meer maakt niet uit :) en normaal gezien is het niet veel maizena, omdat het enorm hard bindt. dus ik kan me niet voorstellen dat ik tonnen koolhydraten extra ga binnenkrijgen :)

Laatst bewerkt:
GEEN SAUS GEBRUIKEN

nieuwste onderzoeken tonen dat mensen die kaassaus, witte saus eten bij hun pasta 99,9% kans hebben op vervroegd overlijden, doordat de kaas word opgenomen in het bloed en daarna uithard/stolt in het bloed, wat aanzet tot diverse hartkwalen

• Topic Starter Topic Starter
GEEN SAUS GEBRUIKEN

nieuwste onderzoeken tonen dat mensen die kaassaus, witte saus eten bij hun pasta 99,9% kans hebben op vervroegd overlijden, doordat de kaas word opgenomen in het bloed en daarna uithard/stolt in het bloed, wat aanzet tot diverse hartkwalen

Huh??

GEEN SAUS GEBRUIKEN

Dat klinkt alsof je van elke keer kaassaus eten 99,9% kans heb om direct daarna dood te gaan.

Ik denk overigens dat het wel meevalt, als je kijkt wat sommige mensen aan vet eten (transvetten enzo), lijkt me een heel stuk slechter dan een kaassausje.

be my guest gap!
geen kaassaus voor mij meer iedergeval

Terug
Naar boven