AndroidHealthClinic

WK judo 2013

prosteenstoter

Ripped Bodybuilder
Waardering
479
Lengte
1m91
Massa
117kg
Vetpercentage
25%
iemand die het volgt?

tot nu toe:
- 60
NED: jeroen 1e ronde uitgeschakeld, mikos 2e ronde, allebei onnodig
winnaar: japanner, had meer verwacht van het beest Beslan Mudranov, dus geen verwachtte winnaar
-66
NED: geen deelname
winnaar: japanner, won relatief eenvoudig
-73:
NED: Dex Elmont bronze medaille, top gejudoot
winnaar: japanner, won alles eenvoudig behalve tegen Dex, er had i.m.o. goud ingezeten voor Dex
-81:
NED: Neal van de Kamer, prima debuut (dit zeg ik met pijn in mijn hart, want is een "concurrent" van mn broertje op het NK), 2 winstpartijen, 8e finale net verloren van uiteindelijke winnaar
winnaar: verrassend Loic Pietri (Frankrijk), heel geflateerd, de Georg was in de finale veel sterker

Dames: volg alleen de nederlandse dames, brons voor van Emden in de -63kg!

morgen
-90: Guillaume "mr.titanic" Elmont en Noelle van het Endt + bij de dames favorieten nr. 1 en 2 van het EK Kim Polling en Linda Bolder.

zaterdag:
-100: Henk "the beast" Grol, altijd een favoriet en "warhinde" Verkerk, een outsider in de -78kg

zondag:
+100: het debuut van Big Roy Meijer (ik ken de gast, en hij is serieus sterk, o.a. 280 no belt deadlift en meer zulke stats)!

te volgen via: www.ippon.tv

Thanks, enig idee hoe laat die partij zondag zal zijn bij benadering?

Ik heb vroeger 3 jaar gejudoot dus vind het prachtig om te zien. Kan het helaas niet kijken, maar hoop dat Henk goed presteert :)

Waren mooie partijen bij, blijf me wel verbazen hoe gemakkelijk Teddy Riner voor 6e maal wk wordt bij 100+
24 jaar 2 meter 135 kg en super atletisch voor zwaargewicht begrippen, over genetics gesproken...

Niets van dit alles gezien helaas, nog ergens beeldmateriaal terug te zien?

Ik volg het ja, ik ben zelf een ook een oud judo'er en dan interesseert het me altijd...

Niets van dit alles gezien helaas, nog ergens beeldmateriaal terug te zien?

Alle (!!) partijen zijn terug te zien op het you tube kanaal van International Judo Federation.
Op dit moment is de live stream van de finale landen teams bezig

pfff als ik dit zie krijg ik spijt dat ik gestopt ben :(

• Topic Starter Topic Starter
ja daarom raad ik iedereen die heeft gejudoot ook aan om, als je andere interesses krijgt, 1x per week ofzo te blijven trainen... ik heb dit zelf gedaan toen ik strongman ff veel vetter vond, maar door (rustig) te blijven trainen heb ik de optie om terug te beginnen altijd open gehouden

Ik heb een aantal wedstrijden gezien. Er zaten een aantal verrassende partijen tussen (met name de mannen -81kg categorie). Helaas was ik totaal niet te spreken over het niveau van de scheidsrechters:
1. Willekeurige straffen voor passiviteit (hierdoor verloor bijv van Emdem haar partij tegen zo'n Francaise). De ene judoka mag slechts 10 seconde niets doen voordat hij/zij een straf oploopt, terwijl de tegenstander een minuut lang uit zijn neus mag zitten peuteren.
2. Ik snap dat ze been-grijpen willen bannen, maar in een aantal situaties was het totaal niet duidelijk en toch werden de judoka's met hansoku make bestraft.
3. Kan de heer Iliadis aub gewoon gestraft worden (net als andere judoka's) voor het afhouden van tegenstanders?
4. De verloren partij van Roy Meyer is al helemaal niet te verklaren. Stonden de mede scheidsrechters te slapen?

De corruptie was weer gewoon overduidelijk dit WK. Erg jammer.

Terug
Naar boven