Fitness Seller

Woeha! Het smokkelen kan weer beginnen!

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
IT-bedrijven in geweer tegen kopieerheffing op mp3-spelers

WOERDEN - Grote IT-bedrijven als Apple, Sony en Philips zijn in Nederland in het geweer gekomen tegen plannen om een kopieerheffing in te voeren voor mp3-spelers. Binnen twee maanden is een dergelijke heffing te verwachten, zo zei B. Taselaar van ICT Office, de brancheorganisatie die de bedrijven vertegenwoordigt.

Momenteel ligt er een voorstel op tafel voor een heffing van 3,28 euro per gigabyte aan opslagcapaciteit. Dit voorstel is volgens ICT Office gedaan door de Stichting Thuiskopie, die is belast met de inning en verdeling van vergoedingen aan auteursrechthebbenden voor het kopiëren van blanco geluidsdragers.

Een iPod-muziekspeler van Apple met 40 gigabyte aan opslagcapaciteit zou daarmee 131 euro in prijs omhoogschieten. Dit is onacceptabel, aldus ICT Office, ook omdat invoering in meerdere Europese landen dreigt. De branchevereniging denkt dat IT-bedrijven er in de toekomst voor kiezen om nieuwe producten eerst in de Verenigde Staten en Azië te introduceren. Nieuwe ontwikkelingen gaan daarmee aan Europa voorbij, met alle gevolgen voor de Nederlandse elektronicasector.

Ik wil dat best betalen, maar dan wil ik ook nooit meer dat gezeik horen dat ik de muziekbranche kapot maak met het downloaden van muziek....

tyf**lijers...

Een eerlijke consument (zoals ik. Ja, echt.) moet dus:
- betalen voor de muziek (op vinyl)
- betalen voor de CD waar ik het voor tijdens mn werk op zet
- betalen voor het gebruik op mn mp3-speler

Ik ben niet snel kwaad, maar nu kunnen ze echt de kanker krijgen. En dat IK iemand of een organisatie ernstige teelbalkanker aan zn hartkleppen wens is wel een veeg teken!

• Topic Starter Topic Starter
Een slimme consument bestelt z'n spullen online, laat het verschepen in een witte, standaard box en omzeilt zo al het gezeik in eigen land en wat dat soort uitingen als k*nker betreft; die mag je voor je laten. :thumbd:

Net als lege CD's en DVD's, waar ze hier ook een heffing opleggen, gewoon online bestellen, veeeeeeeeeeeeel goedkoper

DBC01 zei:
Een slimme consument bestelt z'n spullen online, laat het verschepen in een witte, standaard box en omzeilt zo al het gezeik in eigen land
Ik zei net: ik ben een eerlijke consument. Belastingontduiking is niet eerlijk.

en wat dat soort uitingen als k*nker betreft; die mag je voor je laten. :thumbd:
Dank, maar ik kies er voor om het in dit geval toch te gebruiken.

(om een hele off-topic discussie te voorkomen: ja, ik weet wat het is. Beter dan de meesten hier, durf ik wel te stellen)

Zeg nu zelf, met het internet en miljoenen liedjes aan de toppen van je vingers, welke logisch denkende mens koopt nog een cd van om en bij de 20€? Op die cd staan misschien 3 of 4 liedjes die je goed vind.

Ik vind dat ze het de mensen gewoon in de hand werken.

Ze maken programma's om muziek te downloaden, cd branders en lege cd's. De mensen gebruiken het, en nu ineens mag het nimeer?! Je mag geen films kopiëren. Wat doen ze, dvd writers op de markt brengen!!

Och ja...Das de benelux zeker?

Terug
Naar boven